Dúfam že je z toho kamerového záznamu zrejmé kedy dal vodič autobusu znamenie o zmene smeru jazdy a koĺko času ste mali "na zníženie rýchlosti a prípadné zastavenie vozidla"!
Nebolo by zlé, keby sa vodičský preukaz vydával iba na dobu určitú,napr.na 5 rokov a potom by každý musel zopakovať teoretickú časť. Každý deň vidím ako ninimálne tu v Autoslave väčšina vodičov osobných áut nepozná dopravné predpisy. Doporučujem naštudovať!
Dajte záznam polícii. Pred posunuím záznamu polícii ale tiež porozmýšľajte: potvrdí Vaša autokamera, že ste ako osobné autá mali predpísaný vzájomný odstup 2 sekundy? Prípadne ešte väčší s ohľadom na poveternostné podmienky a stav cesty? A ak ste mali tie 2 sekundy, bude zo záznamu zrejmé, že ste ich využili na to, aby ste sa vyhli autu pred Vami? (Vzniklo poškodenie auta nárazom do stĺpa alebo obrubníka?) Budete vedieť zo štýlu jazdy aspoň trochu preukázať, že ste výjazd autobusu, ktorý mal prednosť, očakávali a nehoda sa stala iba preto, že napriek Vášmu predvídaniu sa stalo niečo neočakávané, napríklad autá pred Vami zastavili na neobyčajne krátkej vzdialenosti?
Pardon, je to
8/2009 § 23 ods. 5
"(5) Vodič vozidla, ktoré zastavilo alebo stálo a opäť vychádza od okraja cesty alebo od chodníka, nesmie ohroziť ostatných účastníkov cestnej premávky; pritom je povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy. Vodičovi vozidla pravidelnej verejnej dopravy osôb sú v obci vodiči ostatných vozidiel povinní umožniť vyjdenie zo zastávky alebo zo zastávkového pruhu, a to znížením rýchlosti jazdy, prípadne i zastavením vozidla; vodič takéhoto vozidla pritom nesmie ohroziť najmä vodičov vozidiel idúcich rovnakým smerom."
1.
Píšete:
"Vodic mhd stal na zastavke - nasledne sa zaradil do jazdneho pruhu"
Čo hovorí zákon:
8/2009 §12 ods. 3
(3) Ak vodič autobusu alebo trolejbusu vychádza z vyhradeného jazdného pruhu do priľahlého jazdného pruhu, vodič jazdiaci v tomto pruhu je povinný mu dať prednosť v jazde. Vodič autobusu alebo trolejbusu je pritom povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy a nesmie ohroziť vodičov ostatných vozidiel.
Záver:
Ak je na kamerovom zázname zrejmé, že vodič dal znamenie o smeru jazdy a je zrejmé, že vodič prvého vozidla nebol zblokovaný, tak si vodič MHD počínal v zmysle zákona a de facto bol na hlavnej ceste.
2.
Píšete:
"tri auta v bezprostrednej vzdialenosti. (v podstate sa vrazil do cesty prvemu autu ktoremu nezostavalo nic ine ako brzdit..bolo nasnezene, neposypane,,,,retazova havaria troch aut,"
8/2009 § 16 ods. 1
(1) Vodič je povinný rýchlosť jazdy prispôsobiť najmä svojim schopnostiam, vlastnostiam vozidla a nákladu, poveternostným podmienkam, stavu a povahe vozovky a iným okolnostiam, ktoré možno predvídať. Vodič smie jazdiť len primeranou rýchlosťou, aby bol schopný zastaviť vozidlo na vzdialenosť, na ktorú má rozhľad
8/2009 § 17 ods. 1
(1) Vodič je povinný za vozidlom idúcim pred ním dodržiavať takú vzdialenosť, aby mohol včas znížiť rýchlosť jazdy, prípadne zastaviť vozidlo, ak vodič vozidla jazdiaceho pred ním zníži rýchlosť jazdy alebo zastaví.
Záver:
Ak ste neboli prvé vozilo, v podstate ste boli zrejme spoluvinníkom, pretože ste nedodržali vzdialenosť a neprispôsobili rýchlosť poveternostným podmienkam. Vo vašich očiach možno spôsobil nehodu vodič MHD, ale v princípe si počínal v súlade so zákonom, možnože na hrane (nevieme do akej miery ohrozil a obmedzil prvé vozidlo a do akej miery prvé vozidlo malo úmysel zastaviť).
Každopádne, nehodu nespôsobil autobus, lebo prvé auto nekolidovalo, ale kolidovali až vozidlá za ním z dôvodu, že nedodržali vzdialenosť a neprispôsobili rýchlosť. Prvé vozidlo pokojne mohlo zastaviť z dôvodu zastavenia na priechode pre chodcov, alebo z dôvodu prekážky, alebo z dôvodu zabráneniu stretu s osobou alebo zvieraťom.
Na druhej strane, bol som v podobnej situácii ako bol vo vašom prípade prvý vodič deň pred Vianocami (aj keď človek nie je vinník nehody, tak ho čakajú nepríjemné vybavovačky) a poviem len toľko, som rád, že sa nikomu nič nestalo, ale každá príučka a každý, na vlastnej skúsenosti poučený vodič o tom, že vzdialenosť medzi autami a maximálna povolená rýchlosť nie sú na strandu, predstavuje zvýšenie bezpečnosti na našich cestách o jeden stupienok. Buďte rád, že ste neboli na diaľnici.
Pardon, zle citam, ak to dobre chapem, on nakoniec zastal.
Cize prve auto zastalo aby dalo prednost autobusu ktory ma zo zakona prednost a dalsie dve za nim narazili lebo nemali dostatocny odstup? Nechapem ako mal v takej konstelacii vodic autobusu "sposobit nehodu".
Vodic autobusu nedaval znamenie o zmene smeru jazdy? Lebo ak ano, tak nehodu sposobilo vozidlo ktore mu nedalo prednost v zmysle zakona o cestnej premavke.
Neviete poradit ako to riesit? mam to na kamere ale SPZ autobusu ani cislo autobusu je tazko rozpoznatelne...
Vodic mhd stal na zastavke - nasledne sa zaradil do jazdneho pruhu, napriek tomu ze tadial isli tri auta v bezprostrednej vzdialenosti. (v podstate sa vrazil do cesty prvemu autu ktoremu nezostavalo nic ine ako brzdit..bolo nasnezene, neposypane,,,,retazova havaria troch aut, vodic mhd odisiel akoby sa nic nestalo.
Mam kamerovy zaznam ale spz a cislo autobusu je tazko rozpoznatelne. Viem iba nazov zastavky a priblizny cas......da sa to podla vas nejako riesit? mam dost velku skodu na aute a vodic MHD by rozhodne mal byt za to zodpovedny...
Dnes to naVallalo a opat doprava kolabuje. Ake prekvapenie na tych pneumatikach. Mohli by v pondelok policajti cakat pri vozovnach a rovno odstavovat busy, potom by sa mozno niekto kompetentny aj uvedomil.
Druha vec je samozrejme absolutne nezvladnuta zimna udrzba v podani magistratu.
Dobré vedieť, že polícia reaguje aj na podnety na Facebooku/mailu.
Len tak ďalej. Každý deň by mali stáť pred vozovňou a preventívne kontrolovať každý jeden autobus ktorý opustí vozovňu.
nikde som nezachytil info o začatí stíhania pre podozrenie zo spáchania TČ všeobecného ohrozenia v štádiu pokusu .... alebo súdruhom stačilo, že manifestačne odstavili pár vozov ?
Ike
Píšete:
"Vodic mhd stal na zastavke - nasledne sa zaradil do jazdneho pruhu"
Čo hovorí zákon:
8/2009 §12 ods. 3
(3) Ak vodič autobusu alebo trolejbusu vychádza z vyhradeného jazdného pruhu do priľahlého jazdného pruhu, vodič jazdiaci v tomto pruhu je povinný mu dať prednosť v jazde. Vodič autobusu alebo trolejbusu je pritom povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy a nesmie ohroziť vodičov ostatných vozidiel.
Záver:
Ak je na kamerovom zázname zrejmé, že vodič dal znamenie o smeru jazdy a je zrejmé, že vodič prvého vozidla nebol zblokovaný, tak si vodič MHD počínal v zmysle zákona a de facto bol na hlavnej ceste.
2.
Píšete:
"tri auta v bezprostrednej vzdialenosti. (v podstate sa vrazil do cesty prvemu autu ktoremu nezostavalo nic ine ako brzdit..bolo nasnezene, neposypane,,,,retazova havaria troch aut,"
8/2009 § 16 ods. 1
(1) Vodič je povinný rýchlosť jazdy prispôsobiť najmä svojim schopnostiam, vlastnostiam vozidla a nákladu, poveternostným podmienkam, stavu a povahe vozovky a iným okolnostiam, ktoré možno predvídať. Vodič smie jazdiť len primeranou rýchlosťou, aby bol schopný zastaviť vozidlo na vzdialenosť, na ktorú má rozhľad
8/2009 § 17 ods. 1
(1) Vodič je povinný za vozidlom idúcim pred ním dodržiavať takú vzdialenosť, aby mohol včas znížiť rýchlosť jazdy, prípadne zastaviť vozidlo, ak vodič vozidla jazdiaceho pred ním zníži rýchlosť jazdy alebo zastaví.
Záver:
Ak ste neboli prvé vozilo, v podstate ste boli zrejme spoluvinníkom, pretože ste nedodržali vzdialenosť a neprispôsobili rýchlosť poveternostným podmienkam. Vo vašich očiach možno spôsobil nehodu vodič MHD, ale v princípe si počínal v súlade so zákonom, možnože na hrane (nevieme do akej miery ohrozil a obmedzil prvé vozidlo a do akej miery prvé vozidlo malo úmysel zastaviť).
Každopádne, nehodu nespôsobil autobus, lebo prvé auto nekolidovalo, ale kolidovali až vozidlá za ním z dôvodu, že nedodržali vzdialenosť a neprispôsobili rýchlosť. Prvé vozidlo pokojne mohlo zastaviť z dôvodu zastavenia na priechode pre chodcov, alebo z dôvodu prekážky, alebo z dôvodu zabráneniu stretu s osobou alebo zvieraťom.
Na druhej strane, bol som v podobnej situácii ako bol vo vašom prípade prvý vodič deň pred Vianocami (aj keď človek nie je vinník nehody, tak ho čakajú nepríjemné vybavovačky) a poviem len toľko, som rád, že sa nikomu nič nestalo, ale každá príučka a každý, na vlastnej skúsenosti poučený vodič o tom, že vzdialenosť medzi autami a maximálna povolená rýchlosť nie sú na strandu, predstavuje zvýšenie bezpečnosti na našich cestách o jeden stupienok. Buďte rád, že ste neboli na diaľnici.