Slovak Lines zacal do autobusov nasadzovat nove pokladne (zatial ich ma mensina vozidiel). Pozitivne je najma ze sa im konecne podarilo vyrazne zrychlit citanie a zapis dat na karte, takze odbavenie konecne prebieha ako ma s priblizne pol sekundou od prilozenia karty po tlac listka (a to aj pri prestupe s eCL, ktory je na starych pokladniach tragicky a caka sa aj niekolko sekund). Pokladne su vybavene aj citackou 2D kodov, hoci neviem ci ju uz pre mobilne listky vyuzivaju.
Zial ale nevyuzili prilezitost na vyraznejsie funkcne zmeny, takze odbavovanie prebieha rovnako nemozne ako doteraz (vratane milovanych nulovych listkov). Zaroven nove pokladne pouzivaju iny druh papiera, uz nejde o nejaky cistopis, ale obycajny biely lahky papier - rovnaky listok ako to tlaci by som si doma na pocitaci vyrobil za 5 minut, takze som zvedavy ako chcu riesit bezpecnost. Ono to totiz moze stacit pre SADky kde listok plati len na spoji kde bol vydany, ale v prestupnom systeme by doklady bez akehokolvek bezpecnostneho prvku fakt existovat nemali (nie ze by stare listky boli terno, ale aspon boli na niecom oficialnom).
Zial ale nevyuzili prilezitost na vyraznejsie funkcne zmeny, takze odbavovanie prebieha rovnako nemozne ako doteraz (vratane milovanych nulovych listkov). Zaroven nove pokladne pouzivaju iny druh papiera, uz nejde o nejaky cistopis, ale obycajny biely lahky papier - rovnaky listok ako to tlaci by som si doma na pocitaci vyrobil za 5 minut, takze som zvedavy ako chcu riesit bezpecnost. Ono to totiz moze stacit pre SADky kde listok plati len na spoji kde bol vydany, ale v prestupnom systeme by doklady bez akehokolvek bezpecnostneho prvku fakt existovat nemali (nie ze by stare listky boli terno, ale aspon boli na niecom oficialnom).
Ike
Áno, máme podobné prípady na Slovensku, konkrétne ma napadá Turancar na linke Bratislava - Nitra, kde bus supluje úplne neschopnú železnicu. Ale to je superbonitná linka pre dopravcu a kraj môže byť spokojný, pretože keby najhoršie, je tu vlak.
Ja len dedukujem, prečo Rakúšania neskáču od radosti.
Samozrejme, z pohľadu cestujúcich a tvojej podpory je to super point. Len mi stále uniká, prečo DPB rieši za peniaze daňovníkov modal split na relácii, kde je v princípe ranná špička do Bratislavy najbezproblémovejšia (aj za cenu straty) a v rámci dotovanej dopravy v meste, ktoré je akcionárom a ktoré zastupuje daňovníkov mu zrazu osud o verejnú dopravu na srdci neleží.