Papyr: Schwechat, ci Vieden sa mi nezda vela, na dlhsie trasy sa mi to zda dost. Mozno to chce porovnanie napr. Budapest - Berlin vlakom a lietadlom. Nemam predstavu.
Neviem, kolko to trva lietadlom, ale predpokladam, ze z Bratislavy sa do Berlina nelieta. Takze z Petrzalky to je dnes hodina cesty na Schwechat, hodina check-in, hodina let, nejake minuty este cestou do centra...
Ludia, uvazujete vy vobec o tom, ze v case, ked ten maglev bude stat, budeme uz kupuschopostou obyvatelstva niekde inde, ako sme dnes? Alebo ste pevne zakotveni v pritomnosti a uvazujete dnesne priemerne slovenske prijmy? A skutocne sa vam zda cena povedzme 330 korun (aj pri dnesnej urovni slovenskych platov) VELA za cestu na Schwechat, ktora potrva len devat minut? Vy ma sokujete!
AD Revizori: teraz je aj v Brat. novinach o nich clanok, (arogantnost,hrube spravanie) bolo tam aj vyjadrenie DPB na jednotlive pripady-ale uplne o niecom inom. Nechapem, preco vedenie DPB nieco s nimi nerobi, ale ako poznam neschopnost niektorych z vedenia, ani sa necudujem.
Vidim, ze ich neopustila myslienka zmenit rozchod, ale ked nutne chcu vyhodit peniaze, nech to spravia. Sice som to nestihol precitat cele, z kazdeho iba par riadkov. Mne osobne sa najviac pozdava projekt Pudos plus, a.s., ktory navrhuje kvalitne prestupove terminale (prestup bude tak ci onak vzdy nutny, nemozeme mat linky odvsadial vsade, obzvlast z regionu...). Ale vseobecne su vsetky projekty podstatne prijatelnejsie ako odnedavna prezentovane Metro, aj ked aj to tam stale je. Osobne ma zaskocilo, ze sudruh Ing. Lunacek je stale riaditelom 4. sekcie dopravy a cestneho hospodarstva.
Vo štvrtok bude zasadanie mestského zastupiteľstva, zaujímavý je bod 13: Situačná správa o vývoji a stave riešenia koncepcie nového nosného systému mestskej hromadnej dopravy pre Bratislavu a región, podklady a jednotlivé riešenia sú tu: http://www2.bratislava.sk/MsZ/MsZ%202003-12-11/bod%2013/
Cena je vecou rozšírenia technológie. Čím viac maglevov bude jazdiť, tým viac sa im zaplatí vývoj a kvôli prilákaniu ďalších cestujúcich (a v tom dôsledku zväčšenia zisku) môže zlacnieť cestovné.
za 2 a pol hodiny do Berlina vysolit 5700Sk nie je take hrozne. Kolko to zvykne trvat lietadlom? Nezabudnite pripocitat ze musite byt najmenej hodinu pred odletom na letisku. Ked si to spocitate nie je to az tak vela.
Na jednu stranu vysoke su, kedze spiatocny listok napriklad do Budapesti stoji 600 Sk + pripadny EC priplatok. Na druhu stranu, tieto ceny su dotovane a z toho pohladu TransRapid nevyzera az tak nezaujimavo...
Mne sa zdaju byt vysoke.
Ale aj tak uz vidim ako by to dopadlo. Nejaky obyvatel petrzalky, co mu to bude vadit, nahlasi ze na to namontoval bombu a obrovske meskanie + pokuta SR, staznosti, teroristicke utoky, etc. Ludia su yebnuty, ako cely tento svet a najma JA!
Na tych strankach su uz uvedene aj planovane ceny listkov v EUR. Po prepocte na SKK dnesnym 41-korunovym kurzom to vyzera s jazdnymi dobami a cenami z Bratislavy takto:
do Budapesti: 28 minut, 1312 Sk
na Schwechat: 9 minut, 328 Sk
do Viedne: 17 minut, 450 Sk
do Brna: 42 minut, 1517 Sk
do Prahy: 1 h 24 min, 3280 Sk
do Berlina: 2 h 28 min, 5700 Sk
Zdaju sa vam tie ceny vysoke? Mne nie.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Papyr