Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Dispecer #228347:
Čo máš od VÚB? Nimi emitovaná Visa Debit mi nešla ani v Londýne, tie karty sú asi v nejakom čudnom štandarde. Ale MasterCard World od nich v Londýne aj Ostrave používam bežne a ide bez najmenšieho problému.
Reply on: omg123 #228341:
V Londýne je ten systém o niekoľko levelov ďalej ako v Prahe. Praha žial ide po predpotopnom riešení, kedy si len kartou zaplatíš papierový lístok, ale sám budeš musieť voliť druh cestovného, kým v Londýne len prikladáš kartu a systém ti sám vypočíta najvhodnejšie cestovné.

Inak v Londyne existuje papierový lístok na koľajových módoch dopravy (na autobusoch v zásade nie, aj keď existujú ešte nejake špeciáne predplatné lístky ktoré majú papierovú podobu).
Reply on: 810zssk #228339:
No, ak to bude zase od Mikroelektroniky, tak si lístok kartou nekúpim - nie že by som nechcel, ale niekto nemá rád karty od VÚB.
Reply on: omg123 #228341:
Ale tak samozrejme, že si v Londýne kúpiš aj papierový lístok https://tfl.gov.uk/fares-and-payments/ways-to-pay/paper-tickets ale je to už dosť marginálne.
Reply on: 810zssk #228339:
Tak ten niekto mohol mať nie tak dávno aj pravdu, oni sa totiž pred relatívne krátkym časom zásadne znížili provízie tých kartových spoločností.
Reply on: Valec #228337:
Samozrejme, že to výhody má. Podstatné je to, že vozidlo je pri prejazde križovatkou už za výhybkou a môže ísť cez križovatku rýchlejšie. Okrem toho tam boli pôvodne semafory a pri spleťovej výhybke si ďalšie vozidlo mohlo za vozidlom, čakajúcim na signál, už prestaviť výhybku.
Inak realita dôvodov je taká, že spleť (slovenský výraz pre splietku) dávala primárne z toho dôvodu, aby miestom výmeny (to je tá časť výhybky, kde sú jazyky) pri prudšom daždi nepretekala voda a hustejšie artefakty, ako napríklad šutre, ktoré mechanizmus výhybky pri pôvodnom umiestnení pravidelne znefunkčňovali.
Reply on: omg123 #228342:
L99 je ok.

No pri L95 v smere na koniec Petržalky to je na náhodu.

Podobne ako, keď prídu štyri vlaky naraz na hlavnú st. Utečie bus meškajúcej električke a ďalší nemá šancu pobrať nával z dvoch..

Keď je problém s busmi mali zaviesť špičkovú L195 skrátenú po Technopol s kraťasmi a bežnú L95
v 8 min.int. na Vyšehradskú.

Reply on: Mhr1 #228338:
99 by som este pochopil, ale 95? 😮
Reply on: 810zssk #228339:
zaujimave ze v londyne to funguje, tam si papierovy listok nekupis.
Reply on: IBBI #228326:
Zápchy sú každým mesiacom horšie. Stačí malý ťukes alebo rozkopávka a hneď máš dvo-trojnásobnú zápchu.
Bezkontaktní platby v pražských tramvajích
http://www.cs-dopravak.cz/zpravy/2018/11/8/bezkontaktn-platby-v-praskch-tramvajch
"Dodavatelem bude společnost Bankovní informační technologie, s. r. o. (jejímž 100 % vlastníkem je ČSOB), která na své náklady vybaví všechny tramvaje samoobslužnými zařízeními pro nákup jízdenek. Službu bude následně zajišťovat po dobu čtyř let od jejího zprovoznění. DPP za uvedenou službu zaplatí pouze 1,99 % z ceny jízdného. To znamená, že se nákup jízdenek bezkontaktní platbou stane z pohledu Dopravního podniku nejlevnějším prodejním kanálem jízdného."

Kto tu nie tak dávno pravidelne verklikoval o tom ako platby kartou v MHD nemôžu fungovať lebo sú drahé (zatiaľ čo EMTrest kartičky sú asi zadarmo)? ? ? ?
Reply on: omg123 #228334:
a-66 by možno bola fajn s elektrobusmi, ale kapacitne je tam 12-m autobus zbytočný. Takže asi iné linky, ja som presvedčený, že by mali jazdiť najmä na linkách v centre mesta, teda a-80 a a-94. Na linkách mimo centra je to hlúposť, tam exhaláty vietor rozfúka, v centre je naopak dobrý každý elektrobus, ktorý nahradí autobus.
Inak neviete, čo sa deje, že je na a-95 a a-99 často vypravený 10,5 m SOR? Sú presunuté do Petržalky? Hlavne, že odstavili kapacitnejšie Tedomy... Nepochopiteľná "stratégia" alebo skôr antikoncepcia DPB.
Reply on: zezel #228335:
Splietka na týchto miestach je z dôvodu bezpečnosti - pri ručnom prestavovaní by vodič musel opustiť vozidlo v stúpaní a pri zlom zabrzdení by tak ohrozil cestujúcich aj ostatných účastníkov dopravy. Takto je miesto rozraďovania na rovine.

Inak takéto riešenie nemá žiadne výrazne výhody, na Americkom námestí obzvlášť.
Ta debata na ta3 bola na zaplakanie.
Mal by som otazocku:
Za zastavkou Martinus a tiez hore namestim SNP je splitka. To bol nejaky pokus, alebo z akeho dovodu sa tieto vyhybky nevyuzivaju masovejsie? Napriklad som cakal ze pri rekonstrukcii Spitalskej sa podobne bude riesit vyhybka na Am.namestie/Kriznu
Reply on: david1 #228333:
ta 66 je celkom dobry napad. radsej ako 65 ktora jazdi cez cele mesto a stoji v zapche.alebo aj X72.
Reply on: omg123 #228332:
Tiež by som ich radšej videl na linkách v centre mesta. L80,94,66 a pod.
Reply on: IBBI #228326:
a este k tomu tam davaju elektrobusy.
Reply on: Joyki #228328:
Taký prístup sa mi páči. Máš môj hlas!
Reply on: IBBI #228326:
-býva to zapchaté, ale tak na cca 15 - 25 min, takže spomínaných 45 min je mimoriadnosť.
-cca nejakých 20 minút v čase špičky je zapracovaných v grafikone, ostatok sa rieši operatívne.
-prestávky rovnako, viď vyššie.
-serie, ale nič stým neurobí ani vrchnosť. A buď si istý, že tú to serie najviac, lebo náklady...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.