Čo máš od VÚB? Nimi emitovaná Visa Debit mi nešla ani v Londýne, tie karty sú asi v nejakom čudnom štandarde. Ale MasterCard World od nich v Londýne aj Ostrave používam bežne a ide bez najmenšieho problému.
V Londýne je ten systém o niekoľko levelov ďalej ako v Prahe. Praha žial ide po predpotopnom riešení, kedy si len kartou zaplatíš papierový lístok, ale sám budeš musieť voliť druh cestovného, kým v Londýne len prikladáš kartu a systém ti sám vypočíta najvhodnejšie cestovné.
Inak v Londyne existuje papierový lístok na koľajových módoch dopravy (na autobusoch v zásade nie, aj keď existujú ešte nejake špeciáne predplatné lístky ktoré majú papierovú podobu).
Samozrejme, že to výhody má. Podstatné je to, že vozidlo je pri prejazde križovatkou už za výhybkou a môže ísť cez križovatku rýchlejšie. Okrem toho tam boli pôvodne semafory a pri spleťovej výhybke si ďalšie vozidlo mohlo za vozidlom, čakajúcim na signál, už prestaviť výhybku.
Inak realita dôvodov je taká, že spleť (slovenský výraz pre splietku) dávala primárne z toho dôvodu, aby miestom výmeny (to je tá časť výhybky, kde sú jazyky) pri prudšom daždi nepretekala voda a hustejšie artefakty, ako napríklad šutre, ktoré mechanizmus výhybky pri pôvodnom umiestnení pravidelne znefunkčňovali.
Bezkontaktní platby v pražských tramvajích http://www.cs-dopravak.cz/zpravy/2018/11/8/bezkontaktn-platby-v-praskch-tramvajch
"Dodavatelem bude společnost Bankovní informační technologie, s. r. o. (jejímž 100 % vlastníkem je ČSOB), která na své náklady vybaví všechny tramvaje samoobslužnými zařízeními pro nákup jízdenek. Službu bude následně zajišťovat po dobu čtyř let od jejího zprovoznění. DPP za uvedenou službu zaplatí pouze 1,99 % z ceny jízdného. To znamená, že se nákup jízdenek bezkontaktní platbou stane z pohledu Dopravního podniku nejlevnějším prodejním kanálem jízdného."
Kto tu nie tak dávno pravidelne verklikoval o tom ako platby kartou v MHD nemôžu fungovať lebo sú drahé (zatiaľ čo EMTrest kartičky sú asi zadarmo)? ? ? ?
a-66 by možno bola fajn s elektrobusmi, ale kapacitne je tam 12-m autobus zbytočný. Takže asi iné linky, ja som presvedčený, že by mali jazdiť najmä na linkách v centre mesta, teda a-80 a a-94. Na linkách mimo centra je to hlúposť, tam exhaláty vietor rozfúka, v centre je naopak dobrý každý elektrobus, ktorý nahradí autobus.
Inak neviete, čo sa deje, že je na a-95 a a-99 často vypravený 10,5 m SOR? Sú presunuté do Petržalky? Hlavne, že odstavili kapacitnejšie Tedomy... Nepochopiteľná "stratégia" alebo skôr antikoncepcia DPB.
Splietka na týchto miestach je z dôvodu bezpečnosti - pri ručnom prestavovaní by vodič musel opustiť vozidlo v stúpaní a pri zlom zabrzdení by tak ohrozil cestujúcich aj ostatných účastníkov dopravy. Takto je miesto rozraďovania na rovine.
Inak takéto riešenie nemá žiadne výrazne výhody, na Americkom námestí obzvlášť.
Mal by som otazocku:
Za zastavkou Martinus a tiez hore namestim SNP je splitka. To bol nejaky pokus, alebo z akeho dovodu sa tieto vyhybky nevyuzivaju masovejsie? Napriklad som cakal ze pri rekonstrukcii Spitalskej sa podobne bude riesit vyhybka na Am.namestie/Kriznu
-býva to zapchaté, ale tak na cca 15 - 25 min, takže spomínaných 45 min je mimoriadnosť.
-cca nejakých 20 minút v čase špičky je zapracovaných v grafikone, ostatok sa rieši operatívne.
-prestávky rovnako, viď vyššie.
-serie, ale nič stým neurobí ani vrchnosť. A buď si istý, že tú to serie najviac, lebo náklady...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
omg123