Reply on: Vladimír #228003:
S posledným odstavcom úplne súhlasím a na tú pointu som trochu narážal vo svojom #227986. Moja hlavná otázka by ale smerovala k tomu či si dopravcovia môžu dovoliť organizovať pracovný čas podľa toho ako "sa to vždy robilo" a ako si dnešný zamestnanci myslia že to "má byť". Lebo ako som uź napísal, je logické že dnešní zamestnanci preferujú dnešný stav. Otázka je či to isté platí pre potenciálnych nových zamestnancov a či práve toto nie je brzda pre ich získavanie.
Vladimír
Režim 2 dni celodenka + 2 dni voľno je, naopak, režimom s najväčšou dispozíciou súkromného času. Poznám konkrétne prípady, kde nechať vodiča pracovať od rána do večera nechce ani tak firma ako samotní vodiči.
Z osobnej skúsenosti by som však povedal, že nič také ako objektívna "univerzálna šoférska pravda" (čo je dobré a čo je zlé) neexistuje. Skôr platí pravidlo, že každá zmena je z princípu zlá, namierená proti vodičom a najlepšie je to tak, ako to bolo odjakživa. Zaujímavé pritom je, že v rôznych mestách sú názory a predstavy aj celkom rozdielne. To, čo je v jednom meste posvätné neodňateľné právo, by v prípade zavedenia u iného dopravcu mohlo spôsobiť revolúciu.