Reply on: 810zssk #228000:
So spochybňovaním bezpečnosti by som bol opatrný. Predpokladám, že striedanie turnusov rešpektuje platnú legislatívu, ktorá organizáciu pracovného času rieši.Režim 2 dni celodenka + 2 dni voľno je, naopak, režimom s najväčšou dispozíciou súkromného času. Poznám konkrétne prípady, kde nechať vodiča pracovať od rána do večera nechce ani tak firma ako samotní vodiči.
Z osobnej skúsenosti by som však povedal, že nič také ako objektívna "univerzálna šoférska pravda" (čo je dobré a čo je zlé) neexistuje. Skôr platí pravidlo, že každá zmena je z princípu zlá, namierená proti vodičom a najlepšie je to tak, ako to bolo odjakživa. Zaujímavé pritom je, že v rôznych mestách sú názory a predstavy aj celkom rozdielne. To, čo je v jednom meste posvätné neodňateľné právo, by v prípade zavedenia u iného dopravcu mohlo spôsobiť revolúciu.
Valec
Inak, ak by som ako vodič zo SAD PO prestávkoval v Nemecku, ktorý čas budem tráviť s rodinou, príp. sa venovať iným záľubám?
Prečo aj kamionisti radšej trávia 2 týždne za volantom v kuse (a potom dva týždne doma) a nekempujú niekde na francúzskej riviére?