Pozri, skús si preštudovať nariadenie vlády o pracovnom čase pracovníkov v doprave a uvidíš, že odpočinku je dosť. tuším si sa zase raz nadšene vydal do neprebádaných vôd a máš hneď jasno.
Na rozdiel od Teba som robil vodiča a v súčasnosti prichádzam priamo do kontaktu s plánovaním zmien pracovníkov v doprave.
Takže ťa môžem uistiť, že prvým kto by bol nespokojný so zákazom takto dlhých smien, by boli vodiči, ktorí by na rovnaký počedt hodín miesto pätnásťkrát do mesiaca museli chodiť do práce dvadsaťkrát do mesiaca. A to by bola vražda súkromného života, nie jedna takáto šicht za dva týždne.
Lenze uvedeny rezim plati len do doby, kym ma dopravca dostatok vodicov. Akonahle mu zacne tiect do topanok (a dnes tecie do topanok vacsine), z 2+2 sa rychlo stava 3+1, pripadne 2 dlhe - 2 kratke - 2 dlhe a podobne radosti.
S posledným odstavcom úplne súhlasím a na tú pointu som trochu narážal vo svojom #227986.
Moja hlavná otázka by ale smerovala k tomu či si dopravcovia môžu dovoliť organizovať pracovný čas podľa toho ako "sa to vždy robilo" a ako si dnešný zamestnanci myslia že to "má byť". Lebo ako som uź napísal, je logické že dnešní zamestnanci preferujú dnešný stav. Otázka je či to isté platí pre potenciálnych nových zamestnancov a či práve toto nie je brzda pre ich získavanie.
So spochybňovaním bezpečnosti by som bol opatrný. Predpokladám, že striedanie turnusov rešpektuje platnú legislatívu, ktorá organizáciu pracovného času rieši.
Režim 2 dni celodenka + 2 dni voľno je, naopak, režimom s najväčšou dispozíciou súkromného času. Poznám konkrétne prípady, kde nechať vodiča pracovať od rána do večera nechce ani tak firma ako samotní vodiči.
Z osobnej skúsenosti by som však povedal, že nič také ako objektívna "univerzálna šoférska pravda" (čo je dobré a čo je zlé) neexistuje. Skôr platí pravidlo, že každá zmena je z princípu zlá, namierená proti vodičom a najlepšie je to tak, ako to bolo odjakživa. Zaujímavé pritom je, že v rôznych mestách sú názory a predstavy aj celkom rozdielne. To, čo je v jednom meste posvätné neodňateľné právo, by v prípade zavedenia u iného dopravcu mohlo spôsobiť revolúciu.
Mozme, ale ked o tom budeme diskutovat, budem skor zastavat nazor ze je malo prisna Aj ked urcite ma niektore konkretne elementy v ktorych by bolo mozne naopak ubrat.
No, to ale môžeme diskutovať o tom, či je správne nastavená európska legislatíva o pracovnom čase vodičov. Ja predpokladám, že to niekto nestrelil len tak od brucha, ale pri jej tvorbe autori vychádzali z nejakých údajov.
Tomu rozumiem aka je doba vedenia vozidla, ale stale tam zostava podla mna malo casu na odpocinok. Ano, teoria je ze mas 5 hodin volna kedy mozes spat, ale som skepticky ci je realne vyuzivana.
Kazdopadne sa tu miesaju dve rozne temy - jednou je nedostatok sukromneho casu (ci uz s rodinou alebo na ine ucely), ak je sluzba s normalnou dlzkou roztahana na cely den a druhou je bezpecnost jazdy pri nedostatku odpocinku. Tvoj druhy odsek sa tyka skor toho druheho problemu - vela ludi si radsej odrobi vela v kuse a potom ma dlho volno, len to bohuzial ide na ukor bezpecnosti.
Ale ak máš službu od 3:50 do 20:30, t.j. 16,5 hod., tak max. doba vedenia vozidla aj tak nesmie prekročiť 11 hodín. Tých 5 hodín medzi tým môžeš kľudne predriemať.
Inak, ak by som ako vodič zo SAD PO prestávkoval v Nemecku, ktorý čas budem tráviť s rodinou, príp. sa venovať iným záľubám?
Prečo aj kamionisti radšej trávia 2 týždne za volantom v kuse (a potom dva týždne doma) a nekempujú niekde na francúzskej riviére?
Nezmysel. Zmluva o prenájme môže obsahovať čokoľvek, podobne ako cirkev keď prenajala pozemok Lidlu v Petržalke, tak ho môže zaviazať mať v nedeľu zatvorené.
Aspoň elementárny rozhľad v oblasti práva by si mohol mať, aj keď nestudujes právo.
Ja si pamätám čo som napísal. Nechcel som zakázať 12-hodinové služby (ktoré by na tvojom príklade stačili dve), chcel som zakázať služby od 3:50 do 20:30.
Striedačov v inom štáte som zamestnávať nechcel (aj keď v tom nevidím problém), skôr som mal na mysli postupné vykonávanie linky. Opäť príklad z letectva: BA lietajú niektoré linky medzi Londýnom a Karibikom s medzipristátim ešte niekde v Karibiku. Posádky fungujú tak, že posádka letí z Londýna do prvej zastávky v Karibiku, tam má pár dní pauzu počas ktorej niektorý deň spraví kolečko do druhej zastávky v Karibiku a naspäť a potom ide domov do Londýna. V autobusovom príklade, vodič ide z Bratislavy niekde do Nemecka (alebo inde), tam má pauzu (bus po ňom prevezme vodič čo išiel z Bratislavy deň-dva pred ním), potom ide s iným busom do Bruselu a naspäť, opäť pauzuje v Nemecku a potom ide domov.
Ešte raz. Mesto nemá v kompetencii riešiť cenotvorbu. Prenajíma jedine pozemok.
Podobne ako pri stánkoch na Vianočných trhoch ,aby si to lepšie pochopil. Tam to ide formou dražby. Je už na tebe či dáš za lokšu dve-tri eurá alebo nedáš...
S tebou je ťažko diskutovať, keď si často ani nepamätáš, čo si napísal pred hodinou, alebo si vkladáš rôzne nepodstatné argumenty.
Chcel si zakázať dlhé služby a ja som upozornil, že v niektorých medzinárodných linkách (a mmch existuje aj iná, ako pravidelná doprava) by bolo treba navyše vodiča, úplne zbytočne.
Nápad na zamestnanie striedačov niekde po trase v inom štáte ani nestojí za komentár...
zakaznik