Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Mohol by niekto nešťastníkovi vysvetliť, ako funguje pulzná tyristorová regulácia?
Reply on: Sarko #22779:
Nie, nerozumieš. Ty tu hovoríš o ATLASE ortofotomáp - ten je za niečo vyše tisícku. Ale ortofotoMAPU, t.j. normálne rozkladaciu si môžeš kúpiť vo väčšine, i košických, kníhkupectiev za cenu niečo medzi 150 a 200 Sk. Nie je tam síce úplne celé územie mesta, ale predsa lepšie ako nič (z Petržalky je asi polovica). Mapu spoznáš podľa čiastočne žltého obalu.

A ako už vidím, Martin Fundárek Ti tiež odpovedal v tom duchu a cenu upresnil na 155 Sk 🙂
Reply on: Matto73 #22800:
Momentalne o zeleznicnej trati do Rakuska 😉
Neviem,ale o com tu tak byva diskusia???
Reply on: fobust #22798:
Vsak aj Papyr pisal, ze je to "pomerne spolahlivy vrazedny nastroj" a nie "stopercentne spolahlivy". Prdpokladam ale ze tie pripady prezitia sa budu pohybovat maximalne v radoch promile a toho prezivsieho by som radsej vidiet ani nechcel...
I.
Reply on: Papyr #22795:

Poznam pripady, ked clovek prezil aj 25 kV 50 Hz...
Reply on: Papyr #22794:
Poučka platí okrem prípadov, že v obci nie je elektrická trakcia 🙂
Reply on: Papyr #22794:
A čo Česko:-)?
I.
Reply on: Sarko #22774:
600 V ta nemusi zabit, 25 kV je uz pomerne spolahlivy vrazedny nastroj 🙂
Reply on: Sarko #22780:
Ked som bolo dieta, nasiel som si peknu poucku na elektrizaciu zeleznic: Ak PSC danej obce zacina na 0, je tam jednosmerna trakcia 3 kV. Ak zacina na 8 a 9, tak je tam striedava trakcia 25 kV. 🙂
Reply on: Sarko #22774:
Na dovazok k tomu, co tu odznelo, este jedna mapa: http://rail.sk/arp/slovakia/linespeb.gif
Reply on: Sarko #22777:
No však sa ani nestretajú.
I.
Reply on: Sarko #22774:
15 kV, 16,7Hz v zst. Petrzalka do polovice 1. peronu a v kusej kolaji medzi 1. a 2. peronom.
I.
Reply on: J #22773:
No, zerie o nieco malo menej a podstatne efekty su, ze je omnoho menej narocna na udrzbu a HLAVNE omnoho menej huci.
I.
Reply on: Martin Fundárek #22787:
Áno, ja som ale somár. Všetky trate vedúce z Petržalskej stanice (Rajka, Kitsse, Hainburg sa rozdeľovali takmer tesne za vtedajšou stanicou (krásne to vidno na mape http://lazarus.elte.hu/hun/maps/1910/pozsony.jpg). Trať do Hainburgu odbočovala v priestore súčasnej vlečky do Matadoru (alebo tam niekam) a išla v úrovni Bratskej ulice až k cestnému hraničnému prechodu Berg a potom paralelne s cestou do Wolfsthalu. Trať do Rajky odbočovala o pár metrov ďalej a išla cez súčasné Terno (odhadom). Dá sa to celkom dobre nájsť na mape, keď si na mape predĺžite trať z Rusoviec od jej zátačky poza Petržalku a Janíkov dvor smerom na petržalskú stanicu ...
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Martin Fundárek #22786:
... ceny VKÚ, nie Polusu:-).
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: tr3mp #22785:
Pokiaľ viem, trať do Kittsee nebola napojená na maďarskú. Maďarská trať odbočovala na Rajku severejšie, než dnes, hneď na zhlaví. Kvôli výstyvbe Petržalky bola preložená a čiastočne zrejme využíva teleso pre pôvodnú rakúsku koľaj.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Sarko #22779:
Ortofotomapa 1:10000 skladaná 155 Sk, atlas ortofotomáp 1:6000 1625 Sk.
Reply on: Sarko #22783:
Čo sa týka koľají, tak koľaj z Rakúska aj z Maďarska vedú popri sebe až na stanicu. Rakúska trať bola pôvodne napojená asi na tú maďarskú (krásne je vidno, že sú v jednej osi), teraz tá z Rakúska robí také malé esíčko a ide vedľa trate z Rusoviec ...
Toto je zatial najlepsia recenzia na iMHD co som kedy nasiel:
http://www.birdz.sk/katalog/new20031013.php

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.