Nie, nerozumieš. Ty tu hovoríš o ATLASE ortofotomáp - ten je za niečo vyše tisícku. Ale ortofotoMAPU, t.j. normálne rozkladaciu si môžeš kúpiť vo väčšine, i košických, kníhkupectiev za cenu niečo medzi 150 a 200 Sk. Nie je tam síce úplne celé územie mesta, ale predsa lepšie ako nič (z Petržalky je asi polovica). Mapu spoznáš podľa čiastočne žltého obalu.
A ako už vidím, Martin Fundárek Ti tiež odpovedal v tom duchu a cenu upresnil na 155 Sk
Vsak aj Papyr pisal, ze je to "pomerne spolahlivy vrazedny nastroj" a nie "stopercentne spolahlivy". Prdpokladam ale ze tie pripady prezitia sa budu pohybovat maximalne v radoch promile a toho prezivsieho by som radsej vidiet ani nechcel...
I.
Ked som bolo dieta, nasiel som si peknu poucku na elektrizaciu zeleznic: Ak PSC danej obce zacina na 0, je tam jednosmerna trakcia 3 kV. Ak zacina na 8 a 9, tak je tam striedava trakcia 25 kV.
Áno, ja som ale somár. Všetky trate vedúce z Petržalskej stanice (Rajka, Kitsse, Hainburg sa rozdeľovali takmer tesne za vtedajšou stanicou (krásne to vidno na mape http://lazarus.elte.hu/hun/maps/1910/pozsony.jpg). Trať do Hainburgu odbočovala v priestore súčasnej vlečky do Matadoru (alebo tam niekam) a išla v úrovni Bratskej ulice až k cestnému hraničnému prechodu Berg a potom paralelne s cestou do Wolfsthalu. Trať do Rajky odbočovala o pár metrov ďalej a išla cez súčasné Terno (odhadom). Dá sa to celkom dobre nájsť na mape, keď si na mape predĺžite trať z Rusoviec od jej zátačky poza Petržalku a Janíkov dvor smerom na petržalskú stanicu ...
Pokiaľ viem, trať do Kittsee nebola napojená na maďarskú. Maďarská trať odbočovala na Rajku severejšie, než dnes, hneď na zhlaví. Kvôli výstyvbe Petržalky bola preložená a čiastočne zrejme využíva teleso pre pôvodnú rakúsku koľaj.
Čo sa týka koľají, tak koľaj z Rakúska aj z Maďarska vedú popri sebe až na stanicu. Rakúska trať bola pôvodne napojená asi na tú maďarskú (krásne je vidno, že sú v jednej osi), teraz tá z Rakúska robí také malé esíčko a ide vedľa trate z Rusoviec ...
S499.1023
I.