Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
https://www.slovaklines.sk/fileadmin/user_upload/cestovne_poriadky/od_23092018/102401_23.9.18.pdf

V novom CP 215-ky vidím, že nebude prechádzať cez Trstínsku a Záhorskú. Veľmi túto časť mesta nepoznám. Vie mi niekto povedať ako to tam bude fungovať? Prečo všetky spoje cez Mariánsky potok doteraz len prechádzali a zrazu tam majú zastávku. A vôbec prečo spravili takýto krok?
Reply on: Solider #227926:
Možnosť používať ostrovné zastávky sa uvádza ako jedna z výhod obojsmerných električiek - ja ju považujem za dosť zásadnú, viď Budapešť. Ale to sa už točíme v kruhu...
Reply on: si #227924:
Nastupovať s kočikom sa môže len dopredu a tomu sú prispôsobené aj piktogramy na 30T. Na zadných dverách nie sú.
Reply on: Kanarcan #227864:
Trochu oneskorene, ale predsa by som sa rád vrátil k výhodám/nevýhodám oboj- či jednosmerných vozov. Vývoj = pokrok bol jasný - od obojsmerných k jednosmerným. K obojsmerným sa vracajú niektoré novo obnovené prevádzky, keďže tam, keď električky v 30. a 40. (50.,60.) rokoch zrušili, žiadne moderné a teda ani jednosmerné väčšinou nemali. Takže si ani inú električku ako obojsmernú predstaviť nevedeli.
Jednosmerné majú samé výhody (jedna kabína vodiča, dvere na jednej strane, teda menej dverí, a s tým súvisiaca nižšia cena, viac miest na sedenie) a len jednu nevýhodu: vyžadujú obratiská, či už slučky, triangle alebo objazdy okolo blokov domov.
Oproti tomu obojsmerné majú negáciu všetkých vyššie uvedených výhod vrátane zbytočne vyššej ceny (i údržba, dverí i stanovíšť je 2x viac), ale jednu zásadnú výhodu: sú operatívne, dajú sa použiť pri výlukách, provizórnych ukončeniach... Lenže systém, ktorý je všade vybavený slučkami (okrem petržalského provizória) by sa v žiadnom prípade nemal zamerať na obojsmerné vozy.
Na druhej strane, pre operatívnosť je výhodné mať aj obojsmerné vozy. Zastúpenie obojsmerných sa uvádza obvykle od 10 do 20 (25%). V Bratislave je to 30 zo 144 vlakov, t.j. necelých 21%, teda úplne optimálne.
A možnosť striedania nástupíšť, raz vpravo, raz vľavo? Pre cestujúceho veľmi nepraktické. Usalašíš sa (napríklad s batožinou) pri zatvorených dverách a na ďalšej zastávke sa ti práve tieto otvoria. Je to výhodné len na dlhších úsekoch, napríklad v podzemí (Göteborg, ale i v Rusku takto jazdia v podzemí T3!) či na estakáde (Wien) - a našli by sa mnohé ďalšie príklady. Predpokladám, že viete, že oba systémy majú výhradne jednosmerné vozy. Rieši sa to jednoduchým prekrížením a ľavostrannou premávkou v uvedenom úseku. Ale ide o dlhší úsek, nie "raz tam a raz tu".
Reply on: drink #227923:
Neviem o tom, že by sa nejaká trať pripravovala s nástupištami naľavo.
Reply on: drink #227923:
obojsmerne vozidla neznamenaju nutne to ze pocas jednej trasy budu zastavky rozhodene po oboch stranach vozidla, ale vyrazne to napriklad zlepsuje moznosti v pripade mimoriadok (hlavne este ak by sme mali obcas aj kolajove spojky v sieti)
Reply on: Solider #227922:
do 30T by sa ale podobne mnozstvo kocikov zmestilo este aj na jej druhy koniec kde je tiez miesto na to urcene/vyhradene (ale nie raz som bol svedkom ako vodic odtial mamicky s kocikmi presuval dopredu)
Reply on: Solider #227922:
A je z tohto pohľadu 29T horšia ako 30T? Ak by sme mali výlučne obojstranné vozidla, vystupovalo by sa na niektorých zastávkach vľavo a dvere na oboch stranách by museli zostať priechodné.
Reply on: si #227921:
S kočíkom môžeš cestovať iba na mieste vyhradenom pre kočík, ktorý je v električkách štandardne pri prvých dverách. Rovnako s ním môžeš nastúpiť iba prednými dverami a iba s vedomím vodiča. V zmysle prepravného poriadku je povolená preprava iba jedného kočíka alebo invalidného vozíka s tým, že vodič môže podľa aktuálnych prevádzkových podmienok povoliť prepravu ďalších kočíkov/vozíkov (niektorí vodiči povolia iba 2 a niektorí aj viac, podľa kapacity). Do 29T sa zmestia iba 3 (alebo 4 ozaj malé).
Reply on: drink #227919:
do 30T sa tych kocikov fyzicky zmesti dost, problem akurat je (asi) predpis ktory kaze aby boli vsetcia s kocikmi kusok od vodica, ale aj tak som zazil v jednom vozni 4 kociky (3 pri dverach na opacnej strane a jeden medzi 1. a 2. dverami v smere jazdy...
riesenie interieru je v novsich vodizlach vseobecne dost zle, uz len ked sa potrebujem presukat cez ulicku v "novych" elektrickach a nik tam nestoji ale vsetky miesta na sedenie su obsadene je trochu obtiazne, pripadny stojaci cestujuci v ulicke to blokuje uplne... a sorky, to je uz v tomto smere tragedia sama o sebe....
usporiadanie sedadiel 2+1 ktore bolo v starych vodilach malo svoje opodstatnenie...
Reply on: drink #227919:
Pred dvoma týždňami som v 30Tr prevážal manželkin bicykel. Bol malý. Nevedel som ho tak umiestniť, aby nezavadzal v uličke a by si okoloidúci o koleso neobtierali nohy.
Reply on: Solider #227918:
Koľko kočíkov sa zmestí do 29T a koľko by sa malo?
Električka by sa nemala zaplniť tak, aby bola úplne nepriechodná viac zastávok. V takom prípade treba kúpiť väčšiu električku s viacerými miestami na sedenie aj na státie.

31Tr má aj podľa mňa zle riešený interiér.
Reply on: drink #227909:
Áno, každého osobná preferencia je subjektívna záležitosť, ale naplnenosť vozidla a nepriechodnosť chodbičiek je objektívny fakt. Podobné sledujem pravidelne napríklad v 31Tr na linke 201. Pre túto linku absolútne nedostatočný priestor na státie/kočíky/invalidné vozíky, atď. MInule sa dokonca stala situácia, že preprava vozíka musela byť odmietnutá, keďže vnútri bol jeden kočík (a viac sa ich do toho mikropriestoru ani nezmestí – do T3/T6 sa v pohode naloží aj 4-5 kočíkov a do 15Tr sa naložili (natesno) 3 kočíky.
Reply on: S499.1023 #227912:
Samozrejme má byť Nový Národný Dopravca.
Reply on: Ike #227884:
Obávam sa, že podsunutia si sa dopustil Ty, nie Zlošuk.
Reply on: Ike #227884:
A predstav si, že v Nemecku máš veľmi často na VDZ v oblasti nájazdu upravené tak, že Ti výslovne zakazuje uvoľniť pravý pruh pripájajúcim sa vodičom preradením do ľavého. A má to svoj význam.
Reply on: 810zssk #227876:
To už nie je na Freša, to je na Babiša #bleee# .
Reply on: MatejBA #227893:
Začínam mať pocit, že čím viac takýchto prieserov, tým v dlhodobej perspektíve lepšie - ľudia pochopia, že Náhodný DankoJetový dopravca je nereformovateľná firma, ktorú treba rozprášiť a nahradiť niečím, založeným na zelenej lúke, ak už vôbec je nutné mať Náhodného dopravcu. Základným kvalifikačným predpokladom pre prijatie u NND (Nového Nákladného dopravcu) bude, že dotyčný nikdy nepracoval u ZSSK vo vyššej pozícii.
Dobrý deň,
so žiakmi prvého stupňa sme dnes cestovali linkou 70 z Podunajských Biskupíc o 8,28 a späť o 13,17. Rada by som v mene kolegýň aj detí poďakovala obidvom vodičom za príjemnú cestu. Ráno sme dokonca zabudli v autobuse nejaké veci a pán vodič nás dobehol, aby nám ich odovzdal. Popoludní zase iný pán vodič pochválil naše deti za pekné správanie počas jazdy. Bodaj by takýchto príjemných a ústretových vodičov bolo v MHD viac
Daniela Kališová, učiteľka ZŠ Biskupická 21?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.