Začínam mať pocit, že čím viac takýchto prieserov, tým v dlhodobej perspektíve lepšie - ľudia pochopia, že Náhodný DankoJetový dopravca je nereformovateľná firma, ktorú treba rozprášiť a nahradiť niečím, založeným na zelenej lúke, ak už vôbec je nutné mať Náhodného dopravcu. Základným kvalifikačným predpokladom pre prijatie u NND (Nového Nákladného dopravcu) bude, že dotyčný nikdy nepracoval u ZSSK vo vyššej pozícii.
Dobrý deň,
so žiakmi prvého stupňa sme dnes cestovali linkou 70 z Podunajských Biskupíc o 8,28 a späť o 13,17. Rada by som v mene kolegýň aj detí poďakovala obidvom vodičom za príjemnú cestu. Ráno sme dokonca zabudli v autobuse nejaké veci a pán vodič nás dobehol, aby nám ich odovzdal. Popoludní zase iný pán vodič pochválil naše deti za pekné správanie počas jazdy. Bodaj by takýchto príjemných a ústretových vodičov bolo v MHD viac
Daniela Kališová, učiteľka ZŠ Biskupická 21?
Aj vtedy si väčšinou radšej sadnem Ja si myslim, že pomer sediacich/stojacich je lepší v 29T. Viem, že si to nemyslíš, nemám na to vedeckú štúdiu, je to subjektívne. Možno nejaký prieskum o ochote využívať MHD by niečo napovedal ?
A ak cestuješ menej ako 10 minút? Netreba zabúdať na fakt, že týchto cestujúcich na krátke vzdialenosti do pár zastávok nie je málo. Navyše vozidlá musia byť skonštruované tak, aby zvládli najväčšie nápory v špičke a zároveň počas sedla poskytovali primeraný počet miest na sedenie, keďže sa predpokladá ich celodenná a celotýždenná premávka.
ano, je to vzdy zavisle od cloveka
a inac prechadzanie chodcov na cervenu je este omnoho castejsi jav (a aj ja k takym patrim), akurat ze chodci si obvykle davaju aspon trosku pozor lebo su obvykle tymi "slabsimi" ak sa na tej ceste s niekym stretnu (aj ked aj tu je taky paradox, ze ked su vonku zle podmienky (napriklad sa smyka, snezi a pod. a teda aj moznosti vodicov v autach na zabranenie pripadneho stretu su horsie) tak casto prave vtedy aj chodci si davaju akoby mensi pozor a nepozeraju ze ci sa nieco neblizi....)
Opäť chyba mesta. Pri bikesharingu bolo jasné, že v meste pribudnú stovky cyklistov-amatérov. Infraštruktúra, ktorá ich privítala, vlastne nie je žiadna.
To je pravda. Veľmi dobrá sonda je tá Železná. Saganík s Aliexpress Bora dresom si láduje svoj cestný bicykel do nelegálne zaparkovaného SUV na trávniku. Že je arogantný cyklista zároveň arogantný vodič IAD vôbec nie je taká nepravdepodobnosť, ako by sa mohlo zdať.
Toto je obohratá téma. Ako bolo povedané nižšie, závisí od človeka.
Ja napríklad bežne na bicykli pred priechodom zastavím (aj jednému človeku), žiaľ tu je problém, že toto súbežne idúci motoristi nechápu. Ja zastanem pred priechodom a autá v mojom smere jazdia veselo ďalej (a chodec už je vo vozovke).
Nerešpektovanie CSS je fakt, to je najmä tým, že na bicykli je to jednoduchšie porušiť ako v aute. Pešo je priechod na červenú ešte jednoduchší na porušenie a zároveň ešte častejší jav ako pri cyklistoch. Ale na červenú sa jazdí aj autom, minule som sa po Štefánikovej blížil k Hodžovmu námestiu a zbadal som, že naskakuje červená. Predo mnou v pruhu išli tri autá, tak som si už trochu zafrfľal, že budem musieť stáť za nimi a dýchať smrad pri ich rozbiehaní. Ale čo sa stalo: všetky tri ešte prešli na tmavooranžovú (ja som videl červenú)! Pre mňa to bolo fajn, stál som prvý pred čiarou.
Jednoducho, niektoré predpisy sa jednoduchšie porušujú pešo, iné na bicykli a ďalšie autom. Napríklad cyklista málokedy prekročí MPR narozdiel od motoristu a pešo je to nemožné Ale nemyslím, že to súvisí s tým, že je niekto cyklista, ale skôr s tým, aký má prístup všeobecne.
inac no neviem, ale ja ked idem pesi v meste, tak mi obvykle vacsi stres robia cyklisti ako auta, tie totizto obvykle tlupu chodcov na prechode pustia, zato cyklistov iducich po ceste schopnych vbehnut plnou rychlostou medzi chodcov na prechode som stretol uz nespocet....
(a rovnako tak vcelku dost casto vidim aj nerespektovanie cestnej svetelnej signalizacie zo strany cyklistov....)
Ani zďaleka nie sme v situácii, že by sme mali súvislé pásy cyklistov, cez ktoré autobus nemôže prejsť do zastávky. Ak by sme sa niekde k takej situácii začali blížiť, tak by tam už nemal byť cyklopruh, ale samostatná cestička pre cyklistov, ktorá by obchádzala zastávku zozadu.
To sa tu rozprudila debata, co a ako ma chodik bicyklista a pod. Na ujasnenie, tyzden netyzden, kedze sa jednalo o cyklistku iducu pomalsie ako normalny cyklista, co jazdi denne, a bolo to asi tak max 50 m pred zastavkou, tak si myslim, ze kludne mohol spomalit a "dovliect" sa za nou na zastavku. Nedaleko odtial su semafory, kde by sa urcite "dohodli" kto pojde prvy.
S499.1023