Áno, ja som ale somár. Všetky trate vedúce z Petržalskej stanice (Rajka, Kitsse, Hainburg sa rozdeľovali takmer tesne za vtedajšou stanicou (krásne to vidno na mape http://lazarus.elte.hu/hun/maps/1910/pozsony.jpg). Trať do Hainburgu odbočovala v priestore súčasnej vlečky do Matadoru (alebo tam niekam) a išla v úrovni Bratskej ulice až k cestnému hraničnému prechodu Berg a potom paralelne s cestou do Wolfsthalu. Trať do Rajky odbočovala o pár metrov ďalej a išla cez súčasné Terno (odhadom). Dá sa to celkom dobre nájsť na mape, keď si na mape predĺžite trať z Rusoviec od jej zátačky poza Petržalku a Janíkov dvor smerom na petržalskú stanicu ...
Pokiaľ viem, trať do Kittsee nebola napojená na maďarskú. Maďarská trať odbočovala na Rajku severejšie, než dnes, hneď na zhlaví. Kvôli výstyvbe Petržalky bola preložená a čiastočne zrejme využíva teleso pre pôvodnú rakúsku koľaj.
Čo sa týka koľají, tak koľaj z Rakúska aj z Maďarska vedú popri sebe až na stanicu. Rakúska trať bola pôvodne napojená asi na tú maďarskú (krásne je vidno, že sú v jednej osi), teraz tá z Rakúska robí také malé esíčko a ide vedľa trate z Rusoviec ...
Keby som sa viac zaujímal o železnicu, tak mi mohlo napadnúť ísť sa na ten úsek mrknúť, keď som bol pred cca 3. týždňami s kamošom vybavovať nové EČV práve u policajtov na Kopčianskej :->
No nedalo mi to (asi by som ani nezaspal '-) ), tak som si vygooglil (http://rail.sk/skhist/elektr.htm), že trať má od hranice po petržalskú stanicu 2,3 km, čo je podľa mapy okolia Bratislavy približne po križovatku Kopčianska-Vranovská-Röntgenova, takže to bude predsa len tak. Znamená to, že koľajové siete v SK sú napájané 4 rôznymi napájacími sústavami:
-600 V js (električky, vrátane trate Tr. Teplá-Tr. Teplice)
-1500 V js (TEŽ)
-3000 V js (východ, stred a časť západu SK)
-15 kV/16,7 Hz (Kittsee-Petržalka)
-25 kV/50 Hz (západ, juh a časť stredu SK)
No to by však potom znamenalo, že trať z Kittsee (A) a z Rajky (H) by sa pri Krajskom riaditeľstve PZ na Kopčianskej nemala stretať v jednom bode, ale ísť súbežne a separovane vedľa seba. Potom by aj koľajisko v petržalskej stanici malo byť rozdelené na dve časti. Škoda, že nemám aspoň ortofotomapu Bratislavy, musím si vypýtať z VKÚ.
Ked uz sme pri tom, tak cele Trnavske myto by si ziadalo komplet rekonstrukciu, lebo vsetky zastavky okrem bus+tbus smer stanica a bus 31, 39, 78 a 512 (nova) su nevyhovujuce. A to aj elektrickove, kde nastupistia vyzeraju otrasne, su tam porozbijane okna a ten hlinikovy design 70-tych rokov tiez nie je buhvico...
Re #22763 Sarko: Hehe, no ani mnozstvo polskych dialnic nie je ziadna slava, o Lotyssku a Estonsku ani nehovoriac ;-)) Ale na severe to nepotrebuju, pri ohladuplnusti ich vodicov a pocte aut, su ich cesty oproti Polsku uplne super. Kiez by aj u nas boli
No to mi je jasné, že železničné, ale ku železničnej trati je to predsa oveľa ďalej (najbližšie asi až v Petržke), kdežto ku 600V stačí pár krokov z Olejkárskej na Šafko
All:
Keď sme už pri tom nápätí, vie mi niekto povedať, pokiaľ presne, resp. v ktorých miestach sa nachádza úsek, kde je "rakúske" nápätie 15 kV/16,7 Hz na trati z Kittsee? Pod týmto nápätím by mali byť troleje ešte aj v Petržalke. Žeby pred spojkou v smere z Rajky a Rusoviec?
Ked ja nemam cas:-(. Ale strucne - vymena MG za statak je zalezitost radove do miliona a jednoho dna, vymena vyzbroje zalezitost kompletneho odstrojenia vozidla a radove niekolkych milionov. A robit vymenu vyzbroje bez reko interieru je blbost - vznikle paskvil typu T3G, kde vlk ani nezisti, ze ide v dacom modernejsom, okrem toho, ze ta tramway "nejako divne kvici". A preco tedy neprotestujes proti BUSE u nereko vozov a preco sa dozadujes novych pantakov na ciferske vozä, ked to su cenove i narocnostou velmi podobne rekonstrukcie.
I.
Tak mi to vysvetli, ked si mudry. Akoze viem ze MG su strasne poruchove, jeden voz jazdi pocas svojej zivotnisti s 15 MGckami, ale nedalo by sa dat tam aj inu vyzbroj?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Martin Fundárek