Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: J #22773:
No, zerie o nieco malo menej a podstatne efekty su, ze je omnoho menej narocna na udrzbu a HLAVNE omnoho menej huci.
I.
Reply on: Martin Fundárek #22787:
Áno, ja som ale somár. Všetky trate vedúce z Petržalskej stanice (Rajka, Kitsse, Hainburg sa rozdeľovali takmer tesne za vtedajšou stanicou (krásne to vidno na mape http://lazarus.elte.hu/hun/maps/1910/pozsony.jpg). Trať do Hainburgu odbočovala v priestore súčasnej vlečky do Matadoru (alebo tam niekam) a išla v úrovni Bratskej ulice až k cestnému hraničnému prechodu Berg a potom paralelne s cestou do Wolfsthalu. Trať do Rajky odbočovala o pár metrov ďalej a išla cez súčasné Terno (odhadom). Dá sa to celkom dobre nájsť na mape, keď si na mape predĺžite trať z Rusoviec od jej zátačky poza Petržalku a Janíkov dvor smerom na petržalskú stanicu ...
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Martin Fundárek #22786:
... ceny VKÚ, nie Polusu:-).
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: tr3mp #22785:
Pokiaľ viem, trať do Kittsee nebola napojená na maďarskú. Maďarská trať odbočovala na Rajku severejšie, než dnes, hneď na zhlaví. Kvôli výstyvbe Petržalky bola preložená a čiastočne zrejme využíva teleso pre pôvodnú rakúsku koľaj.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Sarko #22779:
Ortofotomapa 1:10000 skladaná 155 Sk, atlas ortofotomáp 1:6000 1625 Sk.
Reply on: Sarko #22783:
Čo sa týka koľají, tak koľaj z Rakúska aj z Maďarska vedú popri sebe až na stanicu. Rakúska trať bola pôvodne napojená asi na tú maďarskú (krásne je vidno, že sú v jednej osi), teraz tá z Rakúska robí také malé esíčko a ide vedľa trate z Rusoviec ...
Toto je zatial najlepsia recenzia na iMHD co som kedy nasiel:
http://www.birdz.sk/katalog/new20031013.php
Reply on: d3k0 #22782:

Keby som sa viac zaujímal o železnicu, tak mi mohlo napadnúť ísť sa na ten úsek mrknúť, keď som bol pred cca 3. týždňami s kamošom vybavovať nové EČV práve u policajtov na Kopčianskej :->
Reply on: Sarko #22780:
Ano, tie trate idu subezne az do ZST Petrzalka, aj ked na niektorych miestach po policajtov nejdu uplne rovnobezne. Na stanici je to rozdelene 😉
Reply on: Sarko #22780:

Pardon, malo byť, že nie štyroma, ale dokonca 5 rôznymi napájacími sústavami...
Reply on: d3k0 #22776:

No nedalo mi to (asi by som ani nezaspal '-) ), tak som si vygooglil (http://rail.sk/skhist/elektr.htm), že trať má od hranice po petržalskú stanicu 2,3 km, čo je podľa mapy okolia Bratislavy približne po križovatku Kopčianska-Vranovská-Röntgenova, takže to bude predsa len tak. Znamená to, že koľajové siete v SK sú napájané 4 rôznymi napájacími sústavami:
-600 V js (električky, vrátane trate Tr. Teplá-Tr. Teplice)
-1500 V js (TEŽ)
-3000 V js (východ, stred a časť západu SK)
-15 kV/16,7 Hz (Kittsee-Petržalka)
-25 kV/50 Hz (západ, juh a časť stredu SK)
Reply on: Vladimír #22778:

Mapu Bratislavy (5. vydanie) mám, stála ma len 130,-Sk (v Poluse), ale ja som mal na mysli ORTOfotomapu, tá stojí aspoň 10x toľko :-S
Reply on: Sarko #22777:
Prečo si ju nekúpiš v nejakom kníhkupectve, stojí len okolo 150 Sk 😉
Reply on: d3k0 #22776:

No to by však potom znamenalo, že trať z Kittsee (A) a z Rajky (H) by sa pri Krajskom riaditeľstve PZ na Kopčianskej nemala stretať v jednom bode, ale ísť súbežne a separovane vedľa seba. Potom by aj koľajisko v petržalskej stanici malo byť rozdelené na dve časti. Škoda, že nemám aspoň ortofotomapu Bratislavy, musím si vypýtať z VKÚ. 🙂
Reply on: Sarko #22774:
Pokial viem, to vedenie ide po ZST Petrzalka, kde je ukoncene na stanici. Ak sa mylim, opravte ma niekto 😉
Reply on: dusoft #22768:
Ked uz sme pri tom, tak cele Trnavske myto by si ziadalo komplet rekonstrukciu, lebo vsetky zastavky okrem bus+tbus smer stanica a bus 31, 39, 78 a 512 (nova) su nevyhovujuce. A to aj elektrickove, kde nastupistia vyzeraju otrasne, su tam porozbijane okna a ten hlinikovy design 70-tych rokov tiez nie je buhvico...

Re #22763 Sarko: Hehe, no ani mnozstvo polskych dialnic nie je ziadna slava, o Lotyssku a Estonsku ani nehovoriac ;-)) Ale na severe to nepotrebuju, pri ohladuplnusti ich vodicov a pocte aut, su ich cesty oproti Polsku uplne super. Kiez by aj u nas boli 😉
Reply on: Papyr #22767:

No to mi je jasné, že železničné, ale ku železničnej trati je to predsa oveľa ďalej (najbližšie asi až v Petržke), kdežto ku 600V stačí pár krokov z Olejkárskej na Šafko 😃

All:
Keď sme už pri tom nápätí, vie mi niekto povedať, pokiaľ presne, resp. v ktorých miestach sa nachádza úsek, kde je "rakúske" nápätie 15 kV/16,7 Hz na trati z Kittsee? Pod týmto nápätím by mali byť troleje ešte aj v Petržalke. Žeby pred spojkou v smere z Rajky a Rusoviec?
S499.1023: A keď sa tam dá nový statický menič, či ako sa tomu nadáva, žerie tá mašinka menej alebo je to jedno.
Reply on: fobust #22771:
Ked ja nemam cas:-(. Ale strucne - vymena MG za statak je zalezitost radove do miliona a jednoho dna, vymena vyzbroje zalezitost kompletneho odstrojenia vozidla a radove niekolkych milionov. A robit vymenu vyzbroje bez reko interieru je blbost - vznikle paskvil typu T3G, kde vlk ani nezisti, ze ide v dacom modernejsom, okrem toho, ze ta tramway "nejako divne kvici". A preco tedy neprotestujes proti BUSE u nereko vozov a preco sa dozadujes novych pantakov na ciferske vozä, ked to su cenove i narocnostou velmi podobne rekonstrukcie.
I.
Reply on: S499.1023 #22770:

Tak mi to vysvetli, ked si mudry. Akoze viem ze MG su strasne poruchove, jeden voz jazdi pocas svojej zivotnisti s 15 MGckami, ale nedalo by sa dat tam aj inu vyzbroj?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.