Je pravda ze osobne ako vodic pri obiehani cyklistov plnu ignroujem, kedze vzhladom na nizku rychlost cyklistu je obehnutie rychle a viem velmi presne odhadnut ci to bezpecne dam, alebo nie. Ale viem ze by sa nemalo.
Ak subezne ide ine auto, tak holt musis pockat kym sa ten pruh uvolni, presne tak ako keby pred tebou bolo ine, pomalsie auto ktore by si chcel predbehnut. V ziadnom pripade sa ale cyklista neobieha tak ze sa pokusim natlacit s nim do jedneho pruhu (dve vozidla v jednom pruhu, vazne?). Osobne by som bol za to aby sa aj do zakona zaviedlo ze cyklista ma jazdit (na rozdiel od inych vozidiel) v strede jazdneho pruhu, aby nikoho take veci ani len nenapadli.
Samozrejme, kazdy cyklista preferuje bezkoliznu trasu, ale niekedy je nedostupna, resp. neumerne dlha. V takom pripade holt zvoli hlavne tahy - a je to uplne v poriadku, cesta nepatri vylucne autam.
V principe suhlasim, tiez som bol prekvapeny kolko tras sa vlastne da celkom dobre bezpecne absolvovat ak clovek vynecha hlavne tahy a jazdi cez sidliska. Ale stale zial plati ze bike budem preferovat v slabych casoch, teda nie v spicke, kedy by to bolo najviac uzitocne. Dufam ze casom sa ta infrastruktura (a hlavne vodicske navyky) zlepsi
Pozri moju predchádzajúcu poznámku. Šoférujem 43 rokov, predpisy ovládam, pred pár rokmi som aj úspešne zložil skúšky ("zvoleja" - t.j. bez prípravy), netušil som totiž, že ma zamestnávateľ zavolá na preskúšanie. Takže viem, ako sa obieha cyklista. Lenže na to na mnohých X v BA nie je priestor. Vpravo bicykel, vľavo súbežne idúce auto a miesta na obehnutie niet. Takže zdržanie... Čiže ide o to, čo píše Miro, radšej sa nebezpečným miestam vyhnúť. A riešenie také, ako navrhuje Ike. Ja sa viem bydliska dostať na cyklotrasu okolo Dunaja bez toho, že by som použil ulice ako Miletičova, Ružinovská, Bajkalská či Prievozská, ktoré sa mi ponúkajú. A cyklista na Prístavnom moste, keď je pod ním cyklotrasa - čo na to poviete? Zažil som a nie raz.
Veď ja tomu rozumiem, že ak nejde pravým pruhom, ale druhým od okraja, príp. stredným z troch, alebo dokonca 3. od pravého okraja, tak k tomu má logický dôvod. O to nejde, že by išiel proti predpisom, viem, že ide správne. Len je to strašne nebezpečné, ja by som sa takýmto križovatkám ako cyklista vyhol, alebo prešiel tlačiac bicykel po chodníku. Viď moju poznámku z Londýna - oficiálne som to čítal v anglických novinách...
To je jedno, Šancová bola použitá len ako príklad. Nikde by som na takto rušnej ceste neodbočoval s bicyklom doľava, na to mám dosť silný pud sebazáchovy.
Vyskúšal som si bikesharing a musím povedať, že za toto volebné obodbie je to najlepšia vec, ktorá sa tomuto mestu mohla stať. Úplne vážne. Má to muchy, ale je to proste topka.
K tomu budovaniu cyklotrás. Je potrebné prekonať dogmu, že cyklotrasy je potrebné mať všade. Čím viac budeme dogmu šíriť, tým menej cyklotrás budeme mať. Cyklotrasa nie je diaľnica, ako si niektorí predstavujú. Nie je to cesta s obmedzeným vstupom.
Jediné zmysluplné cyklotrasy je potrebné stavať popri veľkých dopravných tepnách (Pražská, Dolnozemská, Panónska) a pod., kde sa jazdí 50 alebo 70 km/h. V bežných uličkách stačí funkčné dopravné upokojovanie (nie, hrdzavá značka zóna 30 za kríkom nie je funkčné dopravné upokojovanie, rovnako ako nie sú rozbité spomaľovacie prahy). Cyklisti nemusia chodiť popri veľkých komunikáciách, ale vedia sa na miesto určenia dostať aj cez rezidenčné komunikácie. Len na to treba podmienky - 30 km/h na rezidenčných, pruhy alebo aspoň cyklopiktokoridory a protismerné jednosmerky.
Cyklista nepotrebuje z domu vojsť na cyklotrasu a opustiť ju v cieli.
Odpust, ale z toho co pises sa zda ze problem so soferovanim a dopravnymi predpismi mas najma ty, nie cyklisti. Cyklista sa obieha s prislusnym odstupom cez susedny (resp. protismerny) pruh.
Myslím, že všetkým nám je jasné, aké pravidlá platia pre cyklistov. Na druhej strane, ak chceme propagovať cyklistickú dopravu, musíme pre ňu aj vytvárať podmienky, aby napríklad cyklisti nemuseli jazdiť po Šancovej a odbočovať na nej doľava.
Ja osobne by som po Šancovej na bicykli nešiel, radšej by som volil inú trasu. A keby som tam mal odbočovať doľava, radšej by som zosadol a prešiel s bicyklom pešo po priechode.
Ale ako občasný automobilista som z cyklistov často zúfalý, ako nebezpečne jazdia a jazdia aj po tak frekventovaných uliciach a viacpruhových križovatkách, až to naháňa strach, na bielej čiare medzi jazdnými pruhmi, ja potom môžem ísť buď ako slimák za ním a zdržať prejazd cez križovatku, alebo sa ho pokúsiť obísť v strese, aby som nezachytil ani cyklistu ale ani auto v pruhu na opačnej strane... Podporujem budovanie cyklotrás, ale tam kde nie sú, je naozaj lepšie buď vôbec nejsť alebo zosadnúť z bicykla a prejsť po chodníku.
Viete, že pravdepodobnosť úmrtia anglického vojaka pri bojovom nasadení v Afganistane, Iraku, Sýrii - skrátka na blízkom východe - je výrazne nižšia ako pravdepodobnosť smrti na bicykli v Londýne?
... páchatelia by boli ľahko vystopovateľný. Ide o nominatív plurálu, takže VYSTOPOVATEĽNÍ!
Slováci, naučte sa konečne základné pravidlá pravopisu, prosím.
810zssk