Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Ahojte,
mam velky problem s presuvanim sa na bicykli na cestach, po ktorych chodia aj vozidla MHD. Tak 1 z 3 ma prinuti uplne zastavit bicykel a rychlo sa supnut na chodnik, pretoze ma tak vytlaci na okraj cesty, ze si deriem kolesa bicykla o obrubnik pri ceste. Dvakrat som uz spadla pri takejto kolizii. Vzdy som si napisala cisla autobusov aj casy. Je niekde miesto kde mozem zverejnit, ze sa take cosi deje? Ze by bol dany vodic upovedomeny? Resp. mozno by bolo fajn vsetkych vodicov MHD informovat o fakte, ze ich vozidla maju viac metrov a ked ma obchadzaju s presnostou na centimeter a nasledne sa zaradia predo mna, zadnou castou svojho autobusu ma stlacia ku chodniku, pripadne vezmu so sebou. Fakt neviem na koho sa obratit, ale je to velmi velmi nebezpecne a myslim si ze je len otazkou casu, kedy sa nieco naozaj vazne stane.
Zase niektoré el.tabule uvádzajú pri električkách cieľ konečnú zastávku bez mestskej časti kam idú.
Čiže, len "Komisárky" alebo "Astronomická" a príde električka s cielom len Rača alebo Ružinov.

Zastávka Blumentál smer Rača.
Reply on: S499.1023 #227775:
Ani nebudem rátať koľkokrát som počul:
#bratislavajehornatá,
#vbratislavejezima,
#vbratislavesuuzkeulice,
#bratislavajeriedkoosidlena,

a pod.

ako argumenty proti podpore mestskej cyklodopravy. Ostatne, aj politici by si mohli uvedomiť, že nedá sa donekonečna zachovať status quo a tváriť sa, že podporou IAD neobmedzujem MHD a opačne. Platí aj pre cyklo.
Reply on: MatejBA #227769:
Tak ja neviem, býva v o kúsok väčšom meste s o kúsok hustejšou premávkou a cyklo-bus pruhy tu fungujú. Čím to bude? Zasa slovenské špecifiká?
Reply on: MatejBA #227769:
Cyklo-bus pruhy vznikajú iba z dôvodu, že na právnických a policajných školách sa nevyučuje logika. Zákon určuje cyklistom jazdiť (aj na Pražskej a Prievozskej) pri pravom okraji vozovky. Bodka.
Reply on: 810zssk #227763:
hmm cyklista v strede (aj tam kde je pruh dostatocne siroky na to aby sa dal obehnut ak je pri krajnici) ? a teraz si predstav ze co to spravi s dopravou ked takych cyklistov zacne byt viac...
ani auta neboli problem kym ich nebolo vela...
Reply on: Ike #227767:
Ako spomínaš - bývam pri Račianskom mýte a občas idem niekam v rámci mesta ekologicky, na bicykli.
V smere do centra / Petržalky je to viacmenej v pohode (Radlinského ul. + Obchodná / Špitálska ul. s cyklopixlogrammi. V opačnom smere na Raču tiež v pohode - cez Sibírsku a potom popri Račianskej. Nič moc trasa, ale tak dá sa.
Problém mám v smere na Ružinov, ale hlavne v smere na SAV a ďalej na Patrónku. Buď cez Jaskový rad a Kramáre alebo cez Šancovú a Pražskú.
Reply on: MatejBA #227769:
Kľúčovým slovíčkom v mojom príspevku je "ako" v prvej vete druhého odseku ?
Reply on: 810zssk #227766:
Obrazne.
Je priam neuveritelne, ako "vsade som sa odfotil" dokaze smahom ruky vycarit pol miliona (btw. povodne sa hovorilo o 460 tis, teraz uz 500 a realny ucet bude urcite zaujimavy), ked sa mu mesto a najma doprava rozpada pod rukami. Hlavne, ked je na druhej strane "nas clovek"... 🙂

To je naozaj taky velky problem najst prepojenie Ozzi-Bela-Robertko-IvoN? 🙂

https://www.sme.sk/c/3150060/do-libye-idu-aj-filo-s-vilagim.html

btw. Pri prezentacii dalsi udernici, tentokrat z PigMedia pred rokom tvrdili, ze porovnatelny pocet bicyklov a dock stanic zabezpeci za 1-1,5 miliona eur.
Nesrovnalova verzia2018 je 1,5 miliona "da" Slovnaft + 0,5 miliona prida mesto (verzia2017 bola za mesto 460 tisic). Zda sa mi to, alebo niekde skoncilo odhadom 500-800 tisic eur v "lufte"?
Reply on: Ike #227767:
Len jedna otazka k tej Prazskej -pri Sokolskej by sa kde tam urobil cyklopruh/cyklotrasa? https://goo.gl/4EwqDG

Ked uberies z cesty, tak tam skolabuje doprava a s nou aj MHD, kedze tam ani nemas kam dat bus pruh. A cyklo-bus pruh... je to prave riesenie?
Reply on: Ike #227767:
Presne tak som to pochopil a stotoznujem sa s tym 🙂
Reply on: 810zssk #227762:
Dúfam, že môj príspevok nevyznel príliš anticyklisticky. Chcel som povedať toto:
Na Dubovej ulici, Úprkovej ulici, na Leškovej ulici, na Kukučínovej ulici a pod. cyklopruh nepotrebujem. Stačí, keď sa funkčnými fyzickými spôsobmi (bežnými zo zahraničia - ako napr. šikany, jednosmerky a pod.) spomalí doprava, ktorá je na 95 % zdrojovo-cieľová. Stavať tu cyklotrasu je nerozumné nakladanie s verejnými priestormi a navyše vzdušný zámok, ktorý nikdy nebude priorita. Ak sa na to zamerajú politici, potom hrozí, že ani ten traffic-calming nebude (scenár Filialka a metro v BA nemusím bližšie špecifikovať). Náš talent na jednoduché a lacné riešenia postupne nabaľovať sci-fi riešenia je naozaj unikátny.

Na uliciach ako je Brnianska, Pražská, Račianska a pod. cyklotrasy potrebujem. Ľudí, ktorí tam dnes jazdia považujem za samovrahov. Ak tá cyklotrasa zabezpečí, že pri tranzitnej komunikácii zabezpečí pre cyklistu spojenie medzi dvoma upokojenými zónami - je to dobrá cyklotrasa.
Reply on: kecho #227765:
To si vypocital ako?
Reply on: Ike #227755:
Za pol miliona z verejnych, teda nasich, penazi bez sutaze by tie bicykle mali byt kazdych 100 metrov a zadarmo...
Reply on: S499.1023 #227758:
Je pravda ze osobne ako vodic pri obiehani cyklistov plnu ignroujem, kedze vzhladom na nizku rychlost cyklistu je obehnutie rychle a viem velmi presne odhadnut ci to bezpecne dam, alebo nie. Ale viem ze by sa nemalo.
Reply on: Mhr1 #227761:
Ak subezne ide ine auto, tak holt musis pockat kym sa ten pruh uvolni, presne tak ako keby pred tebou bolo ine, pomalsie auto ktore by si chcel predbehnut. V ziadnom pripade sa ale cyklista neobieha tak ze sa pokusim natlacit s nim do jedneho pruhu (dve vozidla v jednom pruhu, vazne?). Osobne by som bol za to aby sa aj do zakona zaviedlo ze cyklista ma jazdit (na rozdiel od inych vozidiel) v strede jazdneho pruhu, aby nikoho take veci ani len nenapadli.

Samozrejme, kazdy cyklista preferuje bezkoliznu trasu, ale niekedy je nedostupna, resp. neumerne dlha. V takom pripade holt zvoli hlavne tahy - a je to uplne v poriadku, cesta nepatri vylucne autam.
Reply on: Ike #227755:
V principe suhlasim, tiez som bol prekvapeny kolko tras sa vlastne da celkom dobre bezpecne absolvovat ak clovek vynecha hlavne tahy a jazdi cez sidliska. Ale stale zial plati ze bike budem preferovat v slabych casoch, teda nie v spicke, kedy by to bolo najviac uzitocne. Dufam ze casom sa ta infrastruktura (a hlavne vodicske navyky) zlepsi 🙂
Reply on: 810zssk #227754:
Pozri moju predchádzajúcu poznámku. Šoférujem 43 rokov, predpisy ovládam, pred pár rokmi som aj úspešne zložil skúšky ("zvoleja" - t.j. bez prípravy), netušil som totiž, že ma zamestnávateľ zavolá na preskúšanie. Takže viem, ako sa obieha cyklista. Lenže na to na mnohých X v BA nie je priestor. Vpravo bicykel, vľavo súbežne idúce auto a miesta na obehnutie niet. Takže zdržanie... Čiže ide o to, čo píše Miro, radšej sa nebezpečným miestam vyhnúť. A riešenie také, ako navrhuje Ike. Ja sa viem bydliska dostať na cyklotrasu okolo Dunaja bez toho, že by som použil ulice ako Miletičova, Ružinovská, Bajkalská či Prievozská, ktoré sa mi ponúkajú. A cyklista na Prístavnom moste, keď je pod ním cyklotrasa - čo na to poviete? Zažil som a nie raz.
Reply on: omg123 #227750:
Veď ja tomu rozumiem, že ak nejde pravým pruhom, ale druhým od okraja, príp. stredným z troch, alebo dokonca 3. od pravého okraja, tak k tomu má logický dôvod. O to nejde, že by išiel proti predpisom, viem, že ide správne. Len je to strašne nebezpečné, ja by som sa takýmto križovatkám ako cyklista vyhol, alebo prešiel tlačiac bicykel po chodníku. Viď moju poznámku z Londýna - oficiálne som to čítal v anglických novinách...
Reply on: birch #227757:
To je jedno, Šancová bola použitá len ako príklad. Nikde by som na takto rušnej ceste neodbočoval s bicyklom doľava, na to mám dosť silný pud sebazáchovy.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.