Od vzniku schemy dennych liniek DPB su farbami oznacene tie linky, ktore jazdia v interale do 10' v spicke a do 15' v ostatnych rezimoch. Inak povedane, najdolezitejsie linky v meste, ktore jazdia stale, casto a ktorymi cestuje drviva vacsina cestujucich. Je tam zopar vynimiek: 6, 7 - elektricky; 31/39, 83/84, 93/94 - na podstatnej casti trasy tvoria zvazok s parametrami nosnej linky; 61 kvoli letisku.
Schema nehovori o tom, ci nejaka MC ma alebo nema nosnu linku. Koniec koncov, ak je niekde jedna linka, je asi aj nosna, kedze tam ani ina nie je. Schema hovori o zvyrazneni najpouzivanejsich liniek, kde je predpoklad, ze ich aj najviac v scheme budu hladat cestujuci.
Dalo by sa ist aj bruselskym sposobom, kde ma kazda linka v meste svoju vlastnu farbu. Ale to by sme najskor museli mat bruselske linkove vedenie a nie kopec subeznych liniek. Ak je navyse farebne uplne vsetko, znamena to, ze ziadna linka nie je dolezitejsia nez ina, co ale v pripade BA nie je.
Kludne si ktokolvek namiesto casu venovaneho kritizovaniu moze nakreslit taku schemu, kde kazda MC ma aspon jednu farebnu linku. Budu sa tam miesat farebne linky, ktore v spicke jazdia raz za 4 minuty aj raz za 15 minut, o sedle nehovoriac. Akurat tym sa cely koncept farieb pochova a uz by bolo lepsie mat doterajsiu schemu s dvomi/tromi farbami podla trakcii, z ktorej budu jasne len trasy, nie vsak ich celomestsky vyznam.
Národná diaľničná spoločnosť totiž v súvislosti s výstavbou nultého obchvatu Bratislavy (D4/R7) plánuje približne v polovici septembra uzavrieť zjazd z Prístavného mosta na Bajkalskú ulicu.
Z tebou vymenovaných nepovažujem ani jednu za nosnú linku. Možno 70 je základnou linkou pre Podunajské Biskupice, ale určite nosnou linkou z pohľadu celej siete MHD.
Koncepcia, ak ju dobre chapem, je ze nosne linky maju svoje farby, zatial co doplnkove linky su sede. Toto je reflektovane aj v scheme liniek, kde nosne ("farebne") linky su zvyraznene, zatial co doplnkove su vyznacene spolocnou farbou. To je aj odpoved na tvoju otazku, preco su dve trolejbusove linky sede - trakcia nerozhoduje, ide o "nosnost" / interval. Sedou su doplnkove linky 64 a 211.
Pri CP mi to v principe neprekaza, len mi to pride zbytocne (a v niektorych pripaoch trochu skarede). Skor s tym mam problem pri scheme liniek, ktoru to robi dost neprehladnou. Nech je ako chce, aj v pripade CP, aj v pripade schemy ide o obrovsky posun vpred, tak ak toto je cena, tak budis.
Valec