Urcite to nepisala ona. Odbor pravnych sluzieb to riesi kedze to podla vsetkeho bola ziadost podla 211ky. Ale odpovede pripravuju prislusne oddelenia, pravnici riesia len aby to vybavenie prebehlo podla zakona.
To bude len sprostredkovateľ. Ú nás OPS zbiera info podnety a potom ich rozoposiela kompetentným. Tí zašlú podklady, OPS to dá do zákonom stanovenej formy a ich šéf to podpíše. Po odbornej stránke sa OPS nevyjadruje.
Tak som si to zo srandy skusil prerobit rucne. Pre linku 39 som potreboval 15 minut na upravu cielov a jazd a vyrobil som si 4 sablony na upravu cestakov. Tie treba upravit cca na 370 miestach. Opravim tak 6 za minutu, co je hodina. Cize cca 75 minut roboty to spravit manualne v textaku pre linku 39 pre palubaky. Na zastavkove CP dalsia cca hodina. Lenze ono sa to robi vo softveri, v ktorom to nakreslis samozrejme rychlejsie, takze aj keby to bolo "operativne", tak do piatku pred zacatim vyluky to muselo byt hotove.
Podpísala sa pod to JUDr. Darina Peťovská, odbor právnych služieb a verejného obstarávania.
Či to ale písala ona to neviem, podľa mňa to písal niekto iný a ona z právneho oddelenia to poslala lebo sú podľa zákona o poskytovaní informácií povinný na to odpovedať.
Zaujímavé je, že to v iných mestách po Európe ide bez problémov, len na Slovensku(zámerne hovorím celkovo o Slovensku) lebo to nie je len problém Bratislavy to nejde. Toto je úplný nonsens čo zo seba vypotili.
Podľa mňa ani nepotrebuješ študovať ustanovenia zmluvy na to, aby si ich na niečom chytil.
Kolosálne zavádzajú už len tliachaním o mimoriadnych odklonoch. Keď je raz výluka ohlásená, tak je hádam plánovaná a nie mimoradna. (Či? Nefunguje mi sedliacky rozum?)
No a ak ide o plánovanú zmenu, tak sa nedá vyhovoriť na žiadnu vyššiu moc a minimálne v označovaní autobusových liniek by sa mala dodržať príslušná vyhláška - najmä pasáž že linka musí byť označená cieľom. A nie, keď vopred vieme že pôjde k Avionu, Súhvezdná nie je cieľ, ani keby sa na hlavu postavili.
Ja by som taký výlukový cesťák pre linku 39 mal vo Worde spracovaný za dve hodiny (možno aj menej). Tak nech sa nevyhovárajú, že je to neviem ako náročné. Výlukový CP môže byť kľudne aj improvizovaný, nemusí mať nutne rovnaký formát ako bežný CP, ale hlavne, aby na zastávke visel.
A keď nevedia nahrať do palubákov výlukové CP, tak aspoň mohli dôsledne informovať vodičov, aby si nastavili správny cieľ.
Akou náhradnou súpravou tie vlaky budú vedené? Žeby k nám z Maďarska na S8 prišlo niečo čo sme tu ešte nemali? Skôr však predpokladám, že v skutočnosti to bude taký istý naftový motorák ako dnes, lebo niečo elektrické (napr. Ventus z Gysev) by na elektrinu cez Rusovce neprešiel?
Ozaj ale súprava zložená z elektrickej lokomotívy a vagónov ako na EC cez Štúrovo by mohla ísť cez Rusovce aj administratívne takmer okamžite, nie? Alebo iba naftová lokomotíva s vagónmi by bola možným dočasným riešením? Teda vozeň by stačil iba jeden, ale to by sa zas neoplatilo - lokomotíva iba jeden vozeň ťahať... Už sa v tom strácam. ?
Tipujem, že budú opravovať to o čom som dávnejšie písal v predposlednom odstavci v mojom príspevku #224244
Za takéto veci by im najmä malá hroziť tučnučká pokutička v správnom konaní pre nedodržanie povinností dopravcu. Lenže ak je správny úrad pre cestnú dopravu magistrát alebo krajský úrad, tak vrana vrane oko nevyďobne.
Nie je tu nejaky pravnik, ktorý by precital zmluvu medzi mestom a DPB a nasiel cast, ake pokuty maju za taketo lapsusy (vratane zakonov)? A nasledne tlacil na magistrat aby DPB podla toho aj pokutovali?
Lebo dovtedy na to budu dlabat, dokym ich to nebude boliet a mesto to bude ignorovat... A nehovorte mi, ze v takej Viedni tiez nemavaju 15-20 vyluk cez leto, a WL by si takto dovolil ignorovat vsetko okolo toho...
Autorovi tej odpovede by som zelal pracovat tri dni v nejakej sukromnej firme, ktora nezije z toho ze jej magistrat posiela peniaze za nicnerobenie. V normalnej firme ked je vela roboty, tak sa holt proste ten tyzden-dva maka. Nech mi nikto nehovori ze spracovat data pre jednu vyluku do palubakov + na web (co by mali byt tie iste data keby DPB netrval na tom ze na weby pojdu ine, casto nespravne a nekompletne, data) je robota na viac ako jeden pracovny den. Ja som ten palubakovy format videl, aj keby to hned robili manualne tak vacsinu veci musia zvladnut za jeden den tvrdej prace.
Informovanie cestujucich o tom ako to jazdi je jedna z najdolezitejsich uloh podniku hned po samotnom jazdeni. Co to ma byt ze napr. pocas nedavnej vyluky v Devinskej, kedy si z VW2 isiel posledny spoj o hodinu a pol skor ako bezne, vsetky systemy veselo ukazovali ze 23:55 ten bus ide? Ked sa na to niekto spolahne tak potom co?
Nehovoriac o trojtyzdnovej (!!!) vyluke v Ruzinove, kedy vsetko od ich webu po Google Maps zobrazuje nezmysly. Ako ma potom clovek prestupit do MHD ked ani taku elementarnu vec ako vyhladanie spojenia nema k dispozicii?
Opakovane len dokazuju ze na klucovych poziciach maju bud neschopnych, alebo flakajucich sa ludi a manazment nedokaze alebo nechce nastavit vnutrofiremne procesy tak aby fungovali aspon elementarne veci.
Donekonecna len "neda sa to", ked kazdy kto vystrcil nos z Bratislavy ma moznost vidiet ze sa to da.
Vážení, tak takto to funguje v DPB. Oni o tom vedia a ani sa to nesnažia vyvrátiť ?
Dobrý deň,
doleuvedenou správou zo dňa 24.07.2018 (pod. č. 15616/2018, #62/2018 zo dňa 25.07.2018, po výzve doplnená dňa 25.07.2018 pod. č. 15617/2018) bola Dopravnému podniku Bratislava, akciová spoločnosť (ďalej len „DPB“) elektronickou poštou na adresu vnutorna.kontrola@dpb.sk , doručená žiadosť, ktorou žiadate o poskytnutie informácie podľa zákona č. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Infozákon“) cit.: „Otázka 1. Ako je možné, že vozidlá linky 39 dňa 24.7. jazdili na transparentoch s cieľom Ostredky súhvezdná miesto cieľa Avion Shopping park.? Otázka 2. Ako je možné, že v dostatočnom predstihu neboli na zastávkach dotknutých liniek vyvesené výlukové cestovné poriadky? A neboli tam ani dnes, teda v čase výluky? Otázka 3. Neprekáža vedeniu dopravného podniku, že sa takéto situácie neustále opakujú? Nemá byť náhodou v dopravnom podniku zodpovedná osoba, ktorá má na starosti správne označovanie vozidiel a označenie zastávok výlukovými cestovnými poriadkami? Ak áno, prečo ešte nebola zjednaná náprava napriek niekoľkým sa opakujúcim pochybeniam? Bude sa to stále opakovať aj pri iných výlukách ?“
Požadované informácie žiadate doručiť na e-mailovú adresu:
DPB ako povinná osoba podľa § 3 ods. 2. Infozákona, poskytuje nasledovné informácie:
V súčasnej dobe, keď DPB eviduje týždenne jednu zmenu organizácie dopravy - opravy komunikácií, výstavba Mlynských Nív a výstavbe D4R7 sa snažíme pri každej mimoriadnej situácii informovať cestujúcich v čo najväčšej možnej miere. Žiaľ, z množstva zmien nie sme fyzicky schopní ku každej zmene spracovať aj cestovné poriadky.
Pre ucelenú informáciu uvádzame, že v tomto období máme viac ako 15 práve prebiehajúcich mimoriadnych odklonov na území celého mesta, ktoré sa dotýkajú mnohých liniek a zastávok MHD.
Toto všetko má dopad na kvalitu poskytovaných dopravných služieb, čo si uvedomujeme, ale skutočne nie je možné, a zmysle platnej legislatívy ani potrebné pri krátkodobých zmenách, vytvoriť nový grafikon, nahrať ho do všetkých vozidiel, vytvoriť cestovné poriadky, spracovať vozidlovú informatiku, nahrať ju do všetkých vozidiel, atď...
Zároveň informujeme, že v mnohých prípadoch sa zmeny riešia vo veľmi krátkodobom časovom horizonte na hranici operatívneho riadenia, pričom počet pracovníkov určených na tvorbu grafikonov, vozidlovej informatiky, roznos/lepenie informácií a pracovníkov starajúcich sa o zastávky je limitovaný a najmä v dovolenkovom období obmedzený, preto môže nastať situácia, že nie vždy budú informácie, alebo materiály v 100% stave, tak ako to požadujete.
S499.1023