Neviem preco, ale cital som to ako "35 kusov vysokopodlaznych klbovych autobusov" a musim sa priznat, ze az tak divne mi to z nejakeho dovodu neprislo ?
A bude stacit iba 35 kusov? Ked sa vyradia posledne vrakosy a pomaly sa zacne uvazovat nad vyradenim prvych 40 kusov (prvej serie) SORiek - do toho mozno casom postupne vyradovanie Capacity (ale to skor o take 4-5 rokov) + rekonstrukcia Karlovej Vsi tak to nemusi byt dost.
Reakcia magistrátu ohľadne plánovanej obnovy vozového parku: "DPB a.s., v súčasnosti plánuje vypísať verejnú obchodnú súťaž na obstaranie 35 kusov vysokokapacitných kĺbových autobusov v dĺžke do 18,75m a 4 ks mini-busov v dĺžke do 8m.
Na financovanie nákupu týchto 39 vozidiel plánuje DPB využiť dotačné mechanizmy EÚ. DPB po úspešnom ukončení procesu verejného obstarávania plánuje v roku 2019 uchádzať sa o úverové prostriedky (poprípade aj dotačné z EÚ) a pokračovať v obnove autobusového vozového parku podľa aktuálnej potreby a skladby výpravy.
DPB, a.s. sa v najbližšej budúcnosti bude usilovať o obstaranie cca 30 ks nových električiek, financovaných prostredníctvom Eurofondov."
Tak ten list zahoďte do koša a odkážte im, že peniaze dostanú iba na nový 100% nízkopodlažný autobus. Ale zase, podľa toho, čo píšeš, to skôr vyzerá na pár iniciatívnych poslancov a totálne apatický a ignorujúci zvyšok, ktorý nič nezaujíma. Minimálne to obchádzanie zo strany SADky víkendovou výpravou, aby vypravovaním kutáčových Vrakos ušetrili 70 litrov nafty ?
Ak mesto dopravcovi pri kúpe nových vozidiel len prispieva formou zvýšenej úhrady za výkony vo verejnom záujme, potom sa ťažko domáhať vlastníctva k predmetným veciam, ak v kúpnej zmluve na konkrétne vozidlá nebolo dohodnuté, že sa veci nadobúdajú do podielového spoluvlastníctva, prípadne to, že po určitej dobe bude mať na vec mesto ako objednávateľ predkupné právo. V zmluve medzi mestom a dopravcom sa predsa dopravca zaväzuje za dohodnutých podmienok poskytovať určité služby objednávateľovi a objednávateľ má právo, aby sa tieto podmienky plnili, ich plnenie kontrolovať a neplnenie sankcionovať. Teda logicky sa stáva vlastníkom vozidiel ich obstarávateľ (ergo v tomto prípade súkromný dopravca), ktorý poskytuje vymienené služby. Náklady na obstaranie a prevádzku nových vozidiel je oprávnený premietnuť do vyššej dotácie v rámci výkonov vo verejnom záujme. To však nijako nezakladá vlastníctvo mesta k veci, keďže mesto si objednáva iba konečnú službu s novými vozidlami.
Z uvedeného vyplýva, že je rizikom súkromného dopravcu, aké vozidlá si na plnenie zmluvy zaobstará, aké bude používať a čo s nimi bude robiť. Preto mi príde akosi zbytočné, že sa poslanci na komisii dohadujú o tom, aké vozidlo si vyberú, pretože na to nemajú žiadny dosah. Jedinú reálnu právomoc, ktorou disponujú, je nastavenie zmluvy medzi dopravcom a mestom tak, aby sa pre každú linku definovalo, aké druhovo určené vozidlo bude premávať na ktorej linke a aké budú druhovo určené autobusy, ktoré bude dopravca povinný pre plnenie zmluvy zabezpečiť. Low entry autobusom sa dá vyhnúť uplatnením podmienky 100% nízkopodlažnosti na štandardný počet dverí v mestskom prevedení a počtu miest na sedenie prístupných z nízkej podlahy. Pokiaľ ide o Citelis 18M, ak ho zmluvne mesto nevyžaduje v nasadení na akejkoľvek linke, tak tiež je to ťažko vymožiteľné.
A odpoveď na otázku, či Crossway alebo Urbanway, tak ani jedno z toho. Myslím si, že Iveco by sa za to, čo dodalo v ostatných rokoch, malo minimálne hanbiť.
Fundamentalny problem je ze ZSSK a MDV ziju vo svete kde hodinovy interval je uplne uzasny a vsetci z neho maju spadnut na zadok. Kym sa toto nezmeni tak tomu velke sance nedavam ani keby si postavili zastavku na Namesti SNP, v bratislavskej aglomeracii to nie je dost dobre. Lebo je fajn ze vlak ma odvezie za 20 minut, len co z toho ked nan cakam priemerne 30 minut (resp. kvoli nemu v cieli som o pol hodinu skor nez potrebujem).
Kazdopadne je velky fail ze sa pri stavbe elektricky do Petrzalky nemyslelo na prestupny uzol pri Relaxxe. Teraz by ho uz dostavat bolo dost narocne a samozrejme pesi presun na elektricku na Farskeho nikto absolvovat nebude. Pritom zastavka priamo nad zeleznicou by bola luxus - idealna konecna pre vlaky z Viedne.
„Z hlavnej stanice chodia preplnené, z Petržalky je prázdny. Až priveľmi prázdny,“ dozvedáme sa od výpravcu. Na najväčšie bratislavské sídlisko pritom podľa prieskumu magistrátu z Vajnôr smeruje 422 ciest denne. Vlak nikoho z nich neláka, hoci ide o jedinú alternatívu voči cestnej doprave. Nevyhovuje im najmä frekvencia spojov raz za hodinu.
Pochvala vodičovi autobusu č. 95 dnes (25.7.2018) s odchodom zo zastávky Topolčianska 10:14 smer Vyšehradská (č. spoja 1056). Vykázal opitú pani slušne z autobusu. Určite si zaslúži ocenenie, málokedy sa to vidí.
Áno, to by bolo riešenie, avšak by si za to mesto zaplatilo. U nás sa berú ako NP vozy aj tie LEčkové Crossy a tým pádom všetky garantované spoje vyjazdia s nimi. Zbytok garantovaný nie je.
Samozrejme. Pri starom type zmlúv, na ktoré sa nevzťahuje "nariadenie 1370" je investícia do vozidlového parku oprávneným nákladom dopravcu, ktorý sa premieta do vyúčtovania objednávateľovi.
Solider