Zamestnávate traktoristov ,vychodniarov a potom to všetko tak aj je ..Autobusár zábuda že on je tam pre cestujúceho a nie naopak...Posratá vychodniarská chátra.....
V tomto konkrétnom prípade nejde o ekoterorizmus ani eurohujerizmus ale o to, že v krajine pána Bibenduma musí podľa možnosti všetko jazdiť na gumových kolesách (viď metro v Paríži, VAL etc.) - až má překvapuje, že TGV nemá gumové kolesá.
Nie som francúzštinár a tie francúzske názvy miest sa mi pletú. Takže som sa samozrejme mohol aj mýliť. Ale zjavne sa tu zhodujeme, že sú to všetko experimentálne nezmysly od ktorých nech nás všetci svätí ochraňujú... ?
Nemyslíte obaja skôr práve zmieňovaný Caen? V Rouene jazdia opticky navázdzané autobusy (a normálne električky).
TVR bolo prvé v "riadnej" prevázdke v Nancy, kde má trasa maximálny sklon vraj 13 promile. Tam má ale TVR tyčové zberače a trolejbusové vedenie, takže veľká časť trasy je bez navádzania, ako trolejbus... A aby toho nebolo málo, všetky TVR, aj tie v Caen s pantografom, majú aj volant a diesel-elektrický pomocný pohon, a teda sú schopné jazdy nielen mimo navádzacej koľajnice, ale aj mimo trakčného vedenia. V oboch mestách takto jazdia do depa.
Bombardier už dávnejšie dostal rozum a TVR prestal vyrábať. Už v roku 2008 si podľa médií za "obnovenie výroby" zapýtal 20M + 3M za vozidlo, takže zo zvažovanej objednávky ďalších vozidiel z Nancy a Caenu zišlo. Povrávalo sa o žalobách zo strany odberateľov, ale neviem, či z toho niečo bolo. 12 vozidiel z Caenu bolo teraz po ukončení prevádzky za symbolické euro odpredaných do Nancy, kde poslúžia ako zdroj náhradných dielov. Následne sa okolo roku 2022 predpokladá prechod na iný systém aj tam. Do úvahy tam okrem normálnej električky a opticky navádzaných autobusov prichádzal aj Translohr. Snáď už dostali rozum...
Nebol v tom žiadny zámer, jednoducho som klikol na reakciu a nie na pridanie príspevku. Reakcia nie je predsa vždy kritika (čo v tomto prípade určite nebola), ale aj doplnenie, prípadne vyjadrenie svojho (ako vidím prakticky totožného) názoru na danú tému. Takže OK, veď sa v názore zhodujeme https://imhd.sk/ba/diskusna-tema/1/ .
Ja s Tebou plne súhlasím, len neviem, prečo to píšeš ako reakciu na mňa. ?
Nepatrím medzi zástancov týchto ptákovín a rovnako nikde a nikdy som tento zázrak vedy a techniky nenazval električkou. Je to celé na dve veci:
-na prehajdákanie peňazí a
-na zavadzanie na ceste.
Ale ekoteroristom sa to páči, eurohujerom ešte viac.
S tým by som nesúhlasil. Autobusy i trolejbusy môžu byť i 3-článkové (dvojkĺbové), keď už niekto chce mať za každú cenu takúto opachu na ceste. Ale všeobecne, keď už je potreba takejto veľkej kapacity, je doprava zrelá na električku (v meste) alebo vlak/S-bahn (v prímestskej doprave).
A ešte zhrnutie z internetu:
>>> Tramvaj na pneumatikách systému Translohr je oproti konkurenčnímu systému od společnosti Bombardier klasifikována jako tramvaj. Vozidla totiž narozdíl od autobusů firmy Bombardier nelze od kolejnice odpoutat a jezdit s nimi individuálně mimo vodící kolejnici. Výhodou Translohru oproti klasickým tramvajím je lepší minimální poloměr zatáčení, schopnost překonávat větší sklony než běžná tramvaj, menší hlučnost, jednodušší a levnější budování sítě. Nevýhodou je vyšší spotřeba energie oproti klasickým tramvajovým vozidlům a také fakt, že systém Translohr dodává pouze jeden výrobce.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Petto