Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #226972:
Myslím, že už tiež dostali rozum. T5 a T6 v Île-de-France sa schvaľovali ešte začiatkom nultých rokov. STIF z Translohru vraj vôbec nebol nadšený a na T8 si aj presadil klasické električky. Na T6 sa argumentovalo sklonmi, ale aj tie sú tam len okolo 9 promile. Aký bol argument pre Translohr na T5, to už vôbec netuším.

Ak sa nemýlim, všetky odvtedy budované či plánované trate metra a električiek v Paríži/Île-de-France, ktoré nie sú predĺžením už existujúcich liniek na pneumatikách, sú navrhované na klasiku. Prestavby existujúcich tratí na pneu zavrhli už dávno.
Reply on: Mike #226977:
Vedci už definovali nejaký odborný názov pre chorobnú fóbiu z východniarov? ?
Reply on: TeBeCe #226974:
Že dobytok? Čo nastúpi to sa odvezie...
Reply on: Lansky #226976:
Ja sa k tomu priznávam, ja som z Ružinova, to je východ Bratislavy.
Ved tu je to sama chátra vychodniarska ...)))
Reply on: Lansky #226973:
Ťukal si do mobilu a nevidel si že tvoj spoj už medzitým obslúžil zastávku, utekal si z druhej strany cesty a zlý, zlý vodič ti zavrel dvere pred nosom, alebo ti nejaký východniar prebral frajerku (frajera)? Prípadne kombinácia týchto možností?
Reply on: Lansky #226973:
Vozit sprosty dobytok vedia najlepsie traktoristi. Vieme, co robime!
Zamestnávate traktoristov ,vychodniarov a potom to všetko tak aj je ..Autobusár zábuda že on je tam pre cestujúceho a nie naopak...Posratá vychodniarská chátra.....
Reply on: BigMac #226962:
V tomto konkrétnom prípade nejde o ekoterorizmus ani eurohujerizmus ale o to, že v krajine pána Bibenduma musí podľa možnosti všetko jazdiť na gumových kolesách (viď metro v Paríži, VAL etc.) - až má překvapuje, že TGV nemá gumové kolesá.
Reply on: ceres #226964:
Pardon, 130 promile, pochopiteľne...
Reply on: ceres #226964:
Nie som francúzštinár a tie francúzske názvy miest sa mi pletú. Takže som sa samozrejme mohol aj mýliť. Ale zjavne sa tu zhodujeme, že sú to všetko experimentálne nezmysly od ktorých nech nás všetci svätí ochraňujú... ?
Reply on: Petto #226966:
Treba si precitat diskusiu, spominal sa tu Translohr. To nie je klasicka elektricka.
Reply on: toldo #226967:
Mne to evokuje skor to , ze pre neho su klasicke len tie s dlzkou 45m ?.
Reply on: Petto #226966:
co presne si v jednoduchej vete nepochopil? klasicke je na nich presne to, co aj na sucasnych. rozdiel je v dlzke.
Reply on: kohut2012 #226965:
Co je na nich klasicke ? teraz mame ake - neklasicke (32m) ?
v Bratislave treba klasicke elektricky s dlzkou 45m.
Reply on: S499.1023 #226960:
Nemyslíte obaja skôr práve zmieňovaný Caen? V Rouene jazdia opticky navázdzané autobusy (a normálne električky).

TVR bolo prvé v "riadnej" prevázdke v Nancy, kde má trasa maximálny sklon vraj 13 promile. Tam má ale TVR tyčové zberače a trolejbusové vedenie, takže veľká časť trasy je bez navádzania, ako trolejbus... A aby toho nebolo málo, všetky TVR, aj tie v Caen s pantografom, majú aj volant a diesel-elektrický pomocný pohon, a teda sú schopné jazdy nielen mimo navádzacej koľajnice, ale aj mimo trakčného vedenia. V oboch mestách takto jazdia do depa.

Bombardier už dávnejšie dostal rozum a TVR prestal vyrábať. Už v roku 2008 si podľa médií za "obnovenie výroby" zapýtal 20M + 3M za vozidlo, takže zo zvažovanej objednávky ďalších vozidiel z Nancy a Caenu zišlo. Povrávalo sa o žalobách zo strany odberateľov, ale neviem, či z toho niečo bolo. 12 vozidiel z Caenu bolo teraz po ukončení prevádzky za symbolické euro odpredaných do Nancy, kde poslúžia ako zdroj náhradných dielov. Následne sa okolo roku 2022 predpokladá prechod na iný systém aj tam. Do úvahy tam okrem normálnej električky a opticky navádzaných autobusov prichádzal aj Translohr. Snáď už dostali rozum...
Reply on: BigMac #226962:
Nebol v tom žiadny zámer, jednoducho som klikol na reakciu a nie na pridanie príspevku. Reakcia nie je predsa vždy kritika (čo v tomto prípade určite nebola), ale aj doplnenie, prípadne vyjadrenie svojho (ako vidím prakticky totožného) názoru na danú tému. Takže OK, veď sa v názore zhodujeme https://imhd.sk/ba/diskusna-tema/1/ .
Reply on: Mhr1 #226953:
Ja s Tebou plne súhlasím, len neviem, prečo to píšeš ako reakciu na mňa. ?

Nepatrím medzi zástancov týchto ptákovín a rovnako nikde a nikdy som tento zázrak vedy a techniky nenazval električkou. Je to celé na dve veci:
-na prehajdákanie peňazí a
-na zavadzanie na ceste.

Ale ekoteroristom sa to páči, eurohujerom ešte viac.
Reply on: S499.1023 #226960:
Ďakujem za upresnenie.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.