Najlepšie by bolo, aby bol vjazd regulovaný v kritickom čase PZ SR. A rovnako by bolo vhodné, aby PZ SR usmerňoval premávku aj na iných komunikáciách, kde vznikajú zápchy preto, lebo na nich čakajú IADisti , kým sa na blízkom parkovisku uvoľní nejaké miesto (napr. Limbová na Kramároch).
Stanicu a okolie neupchávajú autá, čo vozia ľudí, ale tí, ktorí tam chcú zaparkovať. Proste stoja, ako debili a čakajú, že sa nejakým zázrakom zväčší to stredné parkovisko. Tým pádom cestná MHD v piatok popoludní na stanicu nepremáva aj kľudne 20 min., a to žiadna linka. Samozrejme aj SAV a Šancová aj Štefánikova, aj električky sú obmedzované.
Tak máš pravdu, že na stanicu jazdia zrejme len nevynútené vozidlá. Každopádne, problém je zrejme v dvoch rovinách:
1) nedostatočný počet parkovacích miest (neobahujem), čo znamená, že sa tam vyskytne veľký podiel vozidiel, ktoré v skutočnosti nezaparkujú, ale miesto zaberajú,
2) čas nástupu/výstupu osoby s batožinou z vozidla, ktorý je pre jedno vozidlá rovný času, za ktorý sa na príjazdovú cestu do stanice dostanú dve a viac iných vozidiel.
To potom vedie k postupnému rastu vozidiel na prístupovej ceste na stanicu, ktorý prerastie do takých rozmerov, kedy sa zablokuje aj výjazd zo stanice a máme deadlock.
Riešenie je teda možno pomenovať jednoducho, zastaviť príjazd vozidiel do priestoru stanicu v prípade, ak obsadenosť dosiahne kapacitu. Otázne je, ale ako to urobiť.
Môžeme sa baviť o policajtovi, o rampe, o semafore, o premennom značení, viem si veľmi dobre predstaviť profil slovenského vodiča, ktorý si povie: však ma o chvíľu pustia a zablokuje cesty rovnako, ako je tomu teraz. Okej, možno by sa to dalo urobiť tak, že by sa od blokácie uchránili vozidlá idúce zo Šancovej, ale zase vodiči typu "šak zachvíľu sa to uvoľní" by zablokovali križovatku Pražská - Štefánikova - Šancová a deadlock by nastal len v inom poradí.
Najhoršie v tomto je práve MHD, ktorá je v zápche napriek tomu, že je takmer v cieli, alebo tesne za východiskom. Nikoho nebaví vystúpiť z preplneného rýchliku a nastúpiť na 93, ktorej cesta medzi dvoma prvými zastávkami trvá 20 minút.
Napadá ma jedno sci-fi riešenie, ale neviem, či je priechodné. Vyriešiť a otvoriť Sokolskú, rozšíriť cestu o jeden pruh a pred zastávkou vytvoriť 5-8 K+R miest.
Problémom však je, že vzhľadom na priestorové podmienky na predstaničnom námestí už nie je možné navyšovať počet parkovacích miest, aj keď dopyt po nich je obrovský, na čo poukazuje Ike vo svojom príspevku. Z toho dôvodu musí prísť obmedzenie, keďže súčasná situácia spôsobuje, že 1) viac áut tam nezaparkuje, 2) na stanicu sa nedostane ani žiadna MHD, 3) paralyzuje sa križovatka pod stanicou a obmedzuje sa tým MHD aj na Šancovej ulici.
Do budúcnosti by bolo podľa môjho názoru lepšie, ak by sa električky vrátili naspäť hore pred stanicu a IAD by sa presunula zvrchu stanice na terajšie električkové teleso, kde by mali v rámci terajšieho obratiska oveľa širšie možnosti parkovania, než majú hore pred stanicou a navyše, už by neobmedzovali MHD. Po vybudovaní novej staničnej budovy by bolo možné dlhodobé parkovanie riešiť aj formou garážového domu, prípadne podzemných parkovacích miest pod budovou novej staničnej budovy.
No neviem co ma vacsiu prioritu:
- nastup a vystup ludi na stanici do aut napriek dobrej MHD v lokalite
- upchatie 3 dolezitych ulic v centre mesta, ktore sposobia kolaps aj po okoli
Z Užhorodou mu stačí cestovať hodinu do KE alebo PO a vzhľadom na pomerne silnú maďarskú menšinu možno aj do Debrecínu alebo Miškolca. Predpokladám, že aj tam sa práca pre vodiča nájde. Čo viac zarobí v BA (ak vôbec), to minie na cestu a iné výdavky.
Ukrajincov nám už sľuboval Zachar, Záhradník, Belfi ... a dajako furt nič. Okrem toho s tým cudzím jazykom to nebude až tak akútne, naučí sa pár základných viet a funguje. V takom Londýne napríklad je bežné že vodič ovláda perfekne jednu vetu: " Neohovorím anglicky"
Kazdopiatkova realita odkedy cestujem zo zastavky SAV. Teda od roku 2014. Postup:
1. stanica sa upcha,
2. vozidla iduce zo Sancovej, Prazskej a Stefanikovej zostanu uviaznute. Tie zo Sancovej blokuju elektricky a tie z Prazskej a Stefanikovej Sancovu a Prazsku.
3. vozidla zo Sancovej blokuju elektricky kvoli vozidlam z Prazskej a Stefanikovej.
4. vozidla z Prazskej a Sancovej blokuju vozidla iduce zo stanice a vznika deadlock.
5. vozidla zo Stefanikovej na hlst blokuju vozidla z Prazskej iduce na Sancovu.
6. vozidla iduce z Prazskej na Sancovu blokuju vozidla iduce zo Stefanikovej na Patronku.
7. vozidla iduce z Prazskej na Sancovu blokuju vozidla iduce z hlavnej stanice iduce na Stefanikovu.
8. vozidla iduce z hlst na Stefanikovu blokuju vozidla iduce z hlst na Prazsku.
z toho vyplyva, ze vozidla iduce na stanicu blokuju vozidla iduce zo stanice, majuc dosah na celu zapadnu cast mesta, elektrickove radialy, kolibu, racko a trnavske.
co je paradox?
za 4 roky ani naznak riesenia, pricom by stacilo obmedzi auta na stanicu.
MatejBA
- nastup a vystup ludi na stanici do aut napriek dobrej MHD v lokalite
- upchatie 3 dolezitych ulic v centre mesta, ktore sposobia kolaps aj po okoli