Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Mhr1 #225138:
Upokojenie Mickiewiczovej nie je zbytočnosť z pohľadu pomerne silného zaťaženia IAD a vznikajúcich dopravných kongescií ráno aj poobede. V tých stojí aj MHD, a tým sa stáva neatraktívnou a stráca konkurenčnú výhodu oproti IAD pri pohybe cez centrum. To sa týka liniek 207, 208, 212.
Ulica môže byť určite príťažlivejšia ako dnes, súhlasím, že ak by bola slnečná, mala by ešte väčší potenciál... ale ako ulica v centrálnej zóne si zaslúži mať kvalitný dizajn a komfortné podmienky pre chodcov, čo sa o nej dnes povedať nedá.
Sú tam viaceré pekné stavby, ktoré môžu mať svoje predpolia.
Reply on: Ike #225136:
Nesúhlasím, myslím si, že Mickiewiczova je ulica v centrálnej zóne a oproti iným uliciam v okolí je v súčasnosti z pohľadu chodcov na tom horšie, a teda zlepšenie si určite zaslúži.
Príjemnejšia by sa stala napr. rozšírením chodníkov a zúžením jazdných pruhov, elimináciou parkovania na chodníkoch, zriadením priameho priechodu pre chodcov v križovatke Mickiewiczova - Ul. 29. augusta, zrušením ostrovčeka, atď.
V kritickom úseku medzi Ul. 29. augusta a Alžbetkou sa veľmi chodníky rozšíriť nedajú - ak by tadiaľ ale do budúcna nejazdila tranzitná IAD, cesta by sa dala zúžiť, trolejbusy, ktoré by išli proti sebe, by vedeli vzájomne vyčkať.
Na Mickiewiczovej aj Ul. 29. augusta je ale špecifický problém, a to ten, že sú tu pomerne výrazné kongescie, v ktorých stojí MHD. Návrh úplného vylúčenia prejazdu IAD cez kritický úsek, v ktorom sa dnes spájajú dve silné trasy pre prechádzajúcu IAD, je asi najradikálnejším riešením, ktoré určite stojí za preskúmanie a má svoje výhody. Menej radikálne riešenia sú skôr celomestského charakteru, ako napr. Tebou spomínaná parkovacia politika.
Reply on: 810zssk #225131:
Áno, linku po Dunajskej - Nám. SNP si viem tiež predstaviť. ?
Ako prioritu však vnímam potiahnutie tbusov (zatiaľ 202) priamo po Dunajskej ku Kamennému nám.
Reply on: 810zssk #225130:
Nepodmieňoval by som potenciálne zmeny na Mickiewiczovej alebo Kollárovom nám. zmenami na Obchodnej. Okrem toho, Obchodnej sa tiež venujú nejaké iniciatívy, viac tu:
http://www.obchodnaulicaaokolie.sk/
Obchodná, i keď má veľký priestor na zlepšenie po vizuálnej stránke, v princípe funguje.
Reply on: zbytočný človek #225143:
J.b na celý Valentín... Ja som ho celý strávil pracovne a ľúbim svoju mzdu
Reply on: zbytočný človek #225143:
Podľa mňa sa toho aj celkom dosť podarilo. Nevešaj hlavu.
zbytočný človek

zbytočný človek

Reply on: dupe #225126:
29T a 30T nemaju dva rezimy zatvarania dveri. vodic zatvaranie nedokaze urychlit.
Reply on: Mike #225140:
To nie ne celkom pravda. Obyvateľov tej ulice je máličko. Skôr je to aktivita nadšencov, ktorý v tej ulici vidia potenciál. Možno ak sa to podarí na tejto malej ulici, postupne pôjdu aj ďalšie. Čo nejde zhora, ide niekedy zdola.
Reply on: Mhr1 #225138:
Lenže tam vznikla iniciatíva, že obyvatelia Mickiewiczovej a blízkeho okolia tam chcú pešiu zónu. Aj na diskusií odznelo, že každý obyvateľ by mohol vytvoriť vlastnú iniciatívu a chcieť na tej svojej ulici pešiu zónu. Tak aj túto iniciatívu treba tak vnímať, že nejde o nejaký zámer strategického plánovania z pohľadu mesta.
Reply on: Ike #225136:
Súhlasím, omnoho viac než vyrábanie promenády z Miczkiewiczovej by pomohla premena Radlinského a Špitálskej na plnohodnotné "kompletné ulice" s výraznou preferenciou pre neautomobilové formy dopravy.
Reply on: 810zssk #225130:
Bez ohľadu na to, že odsun trolejbusov z tohto ťahu by bol zhoršením dopravy, celé skľudnenie Mick. je zbytočnosť. Jednoducho preto, lebo to nie je pekná ulica. Úzka s relatívne vysokými domami, čiže tmavá. Pochybujem, že by ľudí priťahovala. Ostatné návrhy, čo tu odzneli, sú oveľa rozumnejšie. Nám. SNP je rozsiahle, svetlé, už teraz má zeleň, ktorá by sa dala ešte rozšíriť, to by ľudia určite vyhľadávali na rozdiel od tej Mickiewiczky. Nič proti odstráneniu IAD, ale trolejbusy by mali zostať, lebo to atraktívne pre peších tak či tak nie je.
Pre začiatok by stačilo aj to, ak by policajti častejšie kontrolovali prejazd cez nám. SNP pred tržnicou. Stále sa to porušuje a nikoho to zjavne netrápi...
Reply on: Ike #225136:
Tych miest v centre je velmi vela.

A ak by Mickiewiczka a Ul.29.augusta po Špitálsku boli pre IAD uzatvorene a vytvorila sa pesia zona v podobe ako ju pozname z Mariahilfestrasse. Spolu s tymto https://www.archinfo.sk/diela/studentska-praca/flexibilne-mesto-obchodna-ulica-studentska-praca.html by to mohla byt šťavnata oblasť a druhé centrum Bratislavy.

Lenze na taketo prestavby mame zle spolocenske zriadenie ? Na toto treba totalitu ? ?
Reply on: 810zssk #225130:
Pod toto sa podpisujem.

A doplním, že Micka by obrovskú pridanú hodnotu nepriniesla. Bolo by to super, ale množstvo z úzkych miest, ktoré sa v súvislosti s Mickou spomínajú, by sa vyriešilo komplexnými opatreniami, ktoré by pomohli celej BA nie len Micke (napr. zákaz parkovania na chodníkoch, parkovacia politika, dopravné upokojenie).

Nemyslím si, že by sa z Micky spoločne s prevádzkou trolejbusou stalo príjemnejšie miesto. To je imho utópia. Dopravne problém nie je. V lete tam bola doprava vylúčená a kolapsy neboli. Ide o to, že tie chodníky sú úzke a nebola by to dvojička Obchodnej.

Absolútne súhlasím so Štefánikovou. A potenciál má aj Štefanovičova s Predstaničným. Len to by bolo na dlhšie lakte.

Úplné sci-fi (tu trocha uletím) by bolo aj zrušenie Sokolskej a vytvorenie obojsmernej komunikácie len pre MHD/PAD (dnešná zastávka) Sokolská - Hl. st. - F. Liszta, pričom by zastávka bola priamo pred vchodom do stanice. Autá by mali HLST zakázanú a najbližšie miesto, kde by sa mohli dostať by bol K+R pruh pre max 10 áut pri dnešnom autovlaku.
Reply on: Mirtschi #225128:
Podľa plánu jednej z prezentácií v smere na Kollárko tak ako doteraz, v opačnom smere obchádzkou cez 29. augusta a Špitálsku. Taktiež vylúčenie IAD (okrem rezidentov, ak sa nemýlim).
Reply on: Mirtschi #225128:
V inom článku sa písalo, že:
- trolejbusy by v úseku medzi Jánskou a 29.8. zostali bez zmeny (zrejme pešia zóna na spôsob Obchodnej),
- v zvyšnom úseku Mickiewiczovej by sa jazdilo len smerom do centra, smerom z centra by bola "obchádzka" cez 29.8. a Špitálsku.
Reply on: 810zssk #225130:
Tak 207 a 208 by sa mohli potiahnut cez Radlinskeho a Americke nam/Majkovu (vynechala by sa sice zastavka Americke nam., ale obsluzil by si aj Stavebnu fakultu a mohol by si urobit aj lepsiu prestupny uzol na Odborarskom nam.) 🙂

A kebyze tam ostane iba 212 na Mickiewiczovu, tak by sa to dalo poriesit "usekovym" semaforom (ked vojde trolejbus do toho useku, na druhej strane bude mat cervenu, kym neprejde). Pokial by tam mala vjazd iba MHD ako na Obchodnej, tak by to bolo spravitelne, zvlast ak tam mas trolejbus "iba" kazde 4 minuty 😉
Reply on: Petto #225129:
Tak ked uz sa bavime o scifi, tak 212 by nebola zla cez Namestie SNP 🙂 Ale predpokladam ze v niektorych casoch je dost silny prud ASMN - STU. To vsak tiez nie je neriesitelne, lebo ak by nahradna trolejbusova trat viedla po Radlinskeho a Majkovej, tak by zostalo spojenie zachovane 208kou a este dokonca mozno aj kusok zlepsene.
Reply on: Dispecer #225113:
Pekna iniciativa, ale neviem ci zrovna Mickiewiczova je vhodny kandidat. Vytvarat "pokracovanie Obchodnej" ma podla mojho nazoru zmysel ked sa da do poriadku samotna Obchodna, ktora je dnes najhnusnejsiou ulicou pesej zony.

Ovela viac by som podobne iniciativy privital napr. na Namesti SNP, alebo na v clanku spominanej Stefanikovej. Moj velky urbanisticky sen je pesi bulvar s elektrickou od hlavnej stanice az do Petrzalky (samozrejme s tym ze na par miestach by sa krizovala cesta - Hodzko, Safko..).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.