Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Technopol #224986:
Presne, strany 35+34. Toto som ani nevedel že je spravené. A prakticky označiť k tomu tučnejšie dôležité (hlavné) trasy, a už iba normálne a zmysluplne prejsť všetky označené body čiarami tak, aby všade viedla apsoň jedna linka, a nebude to ako v súčasnosti - jedna linka vymetie všetko....podľa konštelácie hviezd....

Ike: Osobne by som skôr videl než BUS pruhy viesť SADku na diaľnicu. Napríklad záhorie - Doviesť to všetko do stupavy, za stupavou na D4 a následne na D2 až pred Sitinu, a tam dole a dalej na Patrónku. U mnohých spojov nezmyselnost zachádzania cez Záhorskú a L.A. Fakt viesť súbežne SL a MHD na tak veľkom úseku....rovnako nutnosť všetko viesť na Nivy. Ak, tak okruhom Patrónka-Mlynská-Petržalka-Apollo, alebo úplne vyseknúť. Prakticky je všetkým jedno či pôjdem jedným spojom po nivy, a odtiaľ SL, alebo tým istým spojom rovnakú trasu až na Patrónku alebo dakam a tam presadnem. Dokým nepríde k navýšeniu potrebných prestupov alebo k radikálnemu nárastu času potrebnému na dané spojenie, je zmysel viesť SADku do centra mesta cez celé mesto zbytočná.

Úplne optimálne by bolo najmä ju plne nadviazať v rámci BIDky na železničné spojenia (v júni prichádza k navýšeniu počtu spojov z PK a SC do BA..) tak, aby vymetače nedovážali na spoje BUS, ale aby doviezli na vlakovú stanicu a tá dostane ľudí viac menej do centra mesta. Bohužiaľ, tu je kameň úrazu - Momentálne maďarská štreka ráno nevládze (je tam to čo má byť, a aj tak málo), RJSK si možno začne plniť svoje úlohy a aspoň nasadí čo má nasadzovať, PK vetva je relatívne v poriadku, tu by kapacitne Abusy mohli reálne dovážať na stanice ľudí, a Záhorie je úplne v poriadku na zvoz. (Samozrejme, kto cestujete, viem že tam su fullky, ale miesto tam je. Pri porovnaní s Ivankou to je vlastne poloprázdne...)

No schválne, skúsim v tej čiarovej verzii z toho projektu naznačiť nejaké riešenie v organizácii, postnem tu, a uvidíme, ak by sa našli ohlasy z pohľadu zdatnejších k dobrému, predložíme na vyššie miesta. Naozaj sa už so SL nedá moc dobre cestovať, sám vyhľadávam či sa tam viem dostať vlakom, ak nie, idem radšej autom. Nemám toľko času na lúštenie ich cestovných poriadkov a porovnávania s údajmi z hvezdárne, výkladu kariet od cigánky, a iných zdrojov či ten autobus vlastne pôjde, alebo zahne za roh tesne predo mnou....
Reply on: Peon #224987:
V tomto dokumente http://kdis.open.sk/2016-09-22/Vyhodnotenie%20IDS%20BK%20(20160818)_KDIS.pdf ešte z augusta 2016 je na str. 32 napísané: "V dopravnej oblasti neboli doteraz realizované optimalizačné opatrenia v linkovom vedení a časovom rozvrhnutí jednotlivých spojov v zmysle návrhov BID."
Reply on: Mike #224978:
Nevyriešia toto náhodou tie nové CP s pravidelným intervalom, ktoré pripravuje BID? Hovorí sa tomu aj dopravná optimalizácia. Alebo tie sa tak skoro do praxe nedostanú, lebo vždy sa nájde niekto mocný kto to stopne? A v BSK na doprave kandiduje znova Csáder alias "Autobus má voziť ľudí do práce, nie zo žúru"?

A nemal by tie CP v súčasnosti robiť Odbor dopravy BSK? To aj v iných krajoch na Slovensku si robia CP dotovaných liniek sami dopravcovia podľa seba a na Úrade samosprávneho kraja im to vždy bez pripomienok schvália?

Ja nie som taký optimista pri Slovak Lines. Aj ich chronometráže sú náhodné. Koncom roka 2015 som (nie kvôli sebe) zisťoval či by sa dalo niečo robiť s tým, že medzi zastávkami "Rohožník,,pri moste" a "Malacky,,Nemocnica" spoje idú rôzne od 12 do 16 minút (takže jednorazový lístok IDS BK na tej istej trase môže stáť 0,70 € aj 0,90 €). Ak si dobre pamätám, tak v tom úseku nie je žiadny semafor. A tam asi dopravné zápchy nevznikajú.. Odpoveď kompetentnej osoby zo Slovak Lines boli samé výhovorky...

Možno si poviete, že rozdielna chrono môže súvisieť s niekoľkými zastávkami na znamenie, ktoré tam v ihličnatom lese vo vojenskom priestore sú. PRÍKLAD:
- Linka 289, odchod 8:17 h trvá cesta k nemocnici 16 minút. Cestou má stáť na 3 zastávkach [z toho 2 sú na znamenie].
- Takisto linka 289, odchod 15:42 h trvá cesta 12 minút a ten prekvapujúco má stáť až na 4 zastávkach [z toho 3 sú na znamenie].
Ako keby nemohli všetky spoje v prípade záujmu cestujúcich zastaviť na každej z tých zastávok na znamenie (všetky sú na hlavnej ceste bez zachádzky)... Btw o 14:15 h ide spoj tiež linky 289, ktorý má stáť po ceste iba na 2 zastávkach [z toho 1 je na znamenie]. Prečo to spraviť jednoducho keď sa dá zložito? ?
Reply on: MatejBA #224975:
"A ked tu bude otazka ohladne poctu CP na zastavkach - tak stale mozu byt v 1, len stlpce budu farebne rozlisenie, ktora linka je ktora a rovnako aj cisla liniek na zastavke"

Na čo vymýšľať niečo, čo už vymysleli v Lichtenštajnsku:
https://imhd.sk/transport/galeria-media/2223/li-lichtenstajnsko/99877/Kompletne-informacie-na-zastavke

(Fotka aktuálnejšej verzie /z 2016/ bude o 2 dni vonku na Transporte. ? )
Reply on: fanatikmhd #224976:
Ja týmto anomáliám tiež nerozozumiem. Analyzoval som trasy prímestských liniek a je to ešte nezmyselnejšie. Ako keby napríkla L21 na vybraných spojoch nestála na Marečka a potom by ďalšia nestála na Marečka a stála na Grbe, potom by ďalšia končila na Hriadkach, ďalšia na Hradištnej a vybraný spoj by za Bormi pokračoval do Záhorskej. A okrem tejto geografickej "integrity" aj časová, aby sme precvičili mozgové bunky cestujúcich a orientácia podľa konštalácie hviezd a inklinácie Zemskej osi k rovine slnečného rovníka. ?

A to celé je umocnené, že PAD sa len priživuje na mestských BUS pruhoch a nemá žiadne. Minimálne na II/502 by sa dalo aspoň v smere do mesta niečo poriešiť s BUS pruhmi.
Reply on: MatejBA #224980:
Ono keď človek vezme v potaz "obsluha každej obce" tak linkový variant mi všade sedí na 2-3 spojnice odniekiaľ do BA (v rámci IDSBK sa bavme) alebo do TT či MA (resp ich spojnica) a len naozaj pár vymetacích liniek ktoré križujú dané trasy, a idú nadpojovo. Pre príklad Nosný spoj BA-PK a BA-SC (pokračovania nechávam otvorené) a vymetač PK-Groby-Bernolákovo-V.Biel-Dedinky-Tomášov-Most kde príde k spojeniu na bus DS-Most-BA s prípojmi na oboch stranách trasy (eventuálne v strede napríklad Bernolákovo!. Nakoľko nosné linky nemajú priveľkú prípojovosť, tak sa to dá. Lístok je "prestupný", takže či pôjdem jedným spojom 25 minút a vymetať bars aké uličky, alebo dvoma priamymi spojmi s prestupom 22 minút... Asi narovnako.
A vuala - Nosná linka interval špička 10 minút, sedlo 30 alebo 60 minút. Vymetač špička 30 minút, sedlo 60 alebo 120 minút.

Schválne skúsim vytvoriť čiarovú mapu BA a obcí navôkol (so spojnicami ciest) kde by sa to dalo nádherne ukázať. Nehovoriac o záhorí, kde je fakt jedna hlavná cesta BA-Stup-Zoh-Láb-Plav.štvr.-Malacky-Leváre-Závod-Sekule-Kúty a pár spojníc - Mikuláš-Lozorno-Stupava, alebo Záhorská-Zohor (tu však jazdí po trase autobusu vlak, otázne či taký bus má zmysel) a teda skôr Záhorská-Jakubov-Malacky-Studienka-Borský-Sekule. maximálne ešte minibus do Gajar od prípojov vlakov A viac menej máš celé záhorie obslúžené so stretávkami vo veľkých centrách. (Samozrejme, toto je nástrel od PC za 5 minút, nie reálna predpríprava na reorganizáciu, to by človek použil aj dáta ako priemerný počet cestujúcich a vozopark a pod. Nakoľko sa prímestká doprava v okolí BA vzdala článkových vozidiel, tak veľké množstvo spojov treba počítať x2...ale rozumieme si snáď.

S499 - Celkom zmena... 🙂
Ale moja robota v ovplyvňovaní sa zatiaľ podieľa len na jeden druh dopravy. Koľko vládzem...

Reply on: fanatikmhd #224976:
Som rád, že aj tebe môžem dať raz plusku. Teraz sa vypisuje konkurz na Csádera, môžeš sa prihlásiť, podporíme ťa.
Reply on: Joyki #224979:
Tak ono hlavne SL asi nerad prevadzkuje linky "z dediny do dediny" bez zapojenia BA ci Malaciek/Pezinka aj keby mali sluzit na zvoz k "expresom"/vlakom do miest (resp. asi je minimum takych liniek)

Mike: Ak mam byt uprimny, kedze SL cestujem tak raz za 5 rokov, velmi ma to netankuje (v meste sa hadam nikde neoplati nimi ist a vacsinou, ked niekam idem, to mam vlakom). Ale zas preco nie, ked budem mat tento tyzden chvilu cas, tak mozno im napisem a zbucham aj graficke navrhy, aby si to vedeli lepsie predstavit (a mozno ani nepovedia "nikdysatotaknerobilo") ?
Reply on: MatejBA #224975:
Najjednoduchšie by bolo to, že si ukotvia nejakú trasu a nebudeme mať 523, 4, 5, 6, v jednom smere. Obce v BA kraji nie sú vôbec až tak "pavučinovito" rozhádzané, to len Slovak Lines má vymeťáky, ž vyštartuje z Bratislavy a cez Hamuliakovo, Tomášov a Bernolákovo sa dostane po Slovenský Grob a odtiaľ do Senca a ďalej do Veľkých Úľan. Na mape to vyzerá fajn, že spájajú polku východnej časti v danom (sedlovom) čase, ale reálne to nikto nevyužije, ak nerátame nejaké krátke a priame relácie. A potom, že prečo sú tie busy prázdne...
Reply on: MatejBA #224977:
Dobre, a teraz koľkí to napíšete ako oficiálny podnet dopravcovi, ktorý sa všade chváli tým, aké majú vyše 60 ročné know how? (Asi so strácaním cetujúcich) Lebo jeden zo spôsobov, aj keď sa to nezdá ale občas aj na Slovensku, ako dosiahnuť zmenu systému, je tlak verejnosti...
Reply on: fanatikmhd #224976:
Vsak to. Este kebyze to je ako L37 ci L80 tak budis - ano, maju rozne konecne, ale kazdy spoj ma 1 poznamku, jazdia pravidelne a nemaju poznamky stylu "Ide cez pracovne dni, kazdy druhy tyzden v sobotu, pocas splnu nejazdi a raz za 2 mesiace preleti ponad Dunaj" (asi ako ked tu bol ten Novozamocky CP pre linku v meste)
Reply on: MatejBA #224975:
Hlavne by stálo za debatu to celé reorganizovať tak, aby nebolo 7 tisíc zachádzok a desiatky konečných. Proste pravidelná trasa A (napríklad Nivy-Bajkalská-Rača-Svätý Jur-PK žst), a maximálne jedna poznámka (kupríkladu každý druhý spoj) ktorý z trasy vybočuje a zachádza aj na iné miesta pričom obslúži všetky tie iné miesta.

Toto som si všímal u SL už dávnejšie, že viac menej je trasa rovnaká, len alternatívne vedenia. Prvý odchod ide priamo. Druhý odchod zachádza do prvej uličky a dalej ako prvý. Tretí odchod zachádza do druhej ulicky, a tiez inak ako prvý. Chápem, že nie každá ulica potrebuje spoj každých 15 minút..ale...to čo je momentálne ako CP pre "linky" je blbosť. Každý spoj je viac menej samostatná linka majúca s ostatnými spoločných len pár zastávok. Niečo akoby som povedal že všetko na dlháčoch je 32, len jedna končí na molecovej (33), jedna končí pri divadle (133), jedna ide cez slávičie (139), jedna ide uličkami (35) a dalsia v prípade výpadku električiek jazdí po trase električiek (X4?) Ale áno, všetky majú spoločnú zastávku buď Molecova alebo Kuklovská..... Tak to musí byť jedna linka.....
Reply on: Peon #224974:
Tak najjednoduchsie by bolo, keby Slovak Lajno zacalo pouzivat cisla liniek na rozlisenie tras. A nie ze taka 525 ma 5 roznych konecnych s asi 10 roznymi "trasami" (zastavkami). Tak nech z 525 spravia linky 523, 524, 525 a 526.

A inak mame 50 regio liniek a mame pre ne rozsah 215-799 (aj 800 a 900 by sa teoreticky mohlo ratat, ale to uz je HU a AT) - tak preco teda kazdu variantu trasy neoznacime inym cislom? A ked tu bude otazka ohladne poctu CP na zastavkach - tak stale mozu byt v 1, len stlpce budu farebne rozlisenie, ktora linka je ktora a rovnako aj cisla liniek na zastavke 🙂
Reply on: rini17 #224973:
Podľa tejto tvojej odpovede predpokladám, že na zastávke (z ktorej CP potrebuješ) je ten CP v tvare tabuľky s vypísanými odchodmi a iba niektorými cieľovými zastávkami. Takýto CP pravdepodobne na internete nie je, ale aj tento je dosť zložitý: Tiež tam treba sledovať rôzne poznámky (vysvetlivky) pri každom spoji. A nemusí sa ti podariť si ho kvalitne odfotiť celý aj s tými poznámkami..

Napadá mi už len vytlačit si CP v PDF kde sú všetky zastávky po trase (také sú na weboch idsbk.sk, slovaklines.sk a portal.cp.sk), zobrať si do ruky zvýrazňovače rôznych farieb a jednou farbou si zvýrazniť odchody zo zastávky cez bežný pracovný deň, druhou cez školské prázdniny, treťou cez sviatky atď. Kvôli množstvu poznámok v CP budeš potrebovať tých farieb zvýrazňovačov dosť veľa.

Jednoduchšie spôsoby sú určite tie, ktoré som ti napísal v mojom predchádzajúcom príspevku.

Reply on: Peon #224971:
Vďaka za odpovede, ale asi bude najjednoduchšie si ísť odfotiť CP priamo na tej zastávke. ?
Reply on: Mike #224966:
Tak určite má pochopitelnejsie CP DPB ako SL.V tých lineovych hieroglifoch som sa nikdy nevyznal.
Reply on: rini17 #224960:
Ja ešte doplním k príspevku #224961 od Mike-a: Na https://cp.hnonline.sk/idsbk/odchody/ (sú tam iba linky IDS BK) si zvoľ zastávky - odkiaľ a kam chceš ísť. Tie na území Bratislavy treba zadávať v dlhšom tvare. PRÍKLAD: Odkiaľ: "Borinka,,OcÚ". Kam: "Bratislava,Lamač,Vrančovičova"

Máš tam možnosť si to vytlačiť alebo uložiť do PDF (na spodu stránky). Odporúčam si tieto odchody od skorého rána do neskorého večera pripraviť na tieto dni:
a) pracovný deň (školský rok)
b) pracovný deň (prázdniny) - to si zvoľ niektorý v júli / auguste a pre istotu aj hneď po Vianociach
c) sobota
d) nedeľa
e) štátny sviatok (bežný počas roka ako napr. 15.9 = NIE Štedrý deň, lebo vtedy premávka končí skôr)

Pri týchto ešte stále dopravne neoptimalizovaných linkách Slovak Lines je asi najlepším riešením si pozrieť spojenie v smartfóne v deň plánovanej cesty. Ak to chceš mať off-line (bez nutnosti pripojenia na internet), tak môžeš využiť komerčnú aplikáciu CG Transit http://www.circlegate.com/cs/cgt Stačí aj balík „Autobusy SR“ si kúpiť na rok.

Iné existujúce appky na vyhľadávanie CP sú bezplatné, ale potrebujú pripojenie na internet. Výnimkou je appka "Můj vlak" od Českých dráh, ktorá má off-line CP aj pre Slovensko [a aj niektoré iné krajiny] bezplatne, ale iba vlaky.

BID už dlhšiu dobu plánuje mobilnú appku pre IDS BK. Neviem či bude mať CP off-line tak ako CG Transit.
Nehoda autobusu. Level: Moskva. Čas 7:03
https://youtu.be/LiZVFZIwh54

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.