Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: kecho #224353:
Áno, BMK je možné využiť na preukázanie sa s PCL kdekoľvek v rámci IDS. Tam bol problém iba s elekektronickou peňaženkou (neviem či ešte stále je).
Reply on: kecho #224353:
Si doteraz nevedel??
Reply on: 810zssk #224327:
Cize mozem bmk s pcl pouzit vo vlaku a v lajnach na uzemi ba?
Reply on: chodec #224321:
Tu zasa chce machrovať niekto nadupaný zo ŽU teóriami, absolútne odtrhnutými od praxe?
Reply on: MatejBA #224349:
Odporúčam poobedňajší REX do Senca ? zažiješ niečo podobné, ale aspoň nebudeš stáť v zápchach. ?
Reply on: Valec #224348:
V ktorom roku bola založená BID??
Reply on: Valec #224348:
"SL pri zavádazní IDS vybavil väčšinu vozidiel aj bočnými, zadnými a vnútornými transparentami,"

"Po mimo toho dnes jazdí v kraji 80 nízkopodlažných vozidiel a (toto ale nesúvisí to priamo s IDSkou) má dnes SL vo všetkých vozidlách klímu a WiFi."

Len mensi OT (aj DPB ma svoje autobusy hrozy) - ale ked som isiel 3x linkou 525 v 3 rozne dni, tak tam jazdila iba SORka s prednym transparentom, bez bocneho a zadneho. Zaroven chybal aj vnutorny a zvukove ohlasovanie zastavok vobec nebolo pocut, ak tam bolo. Nehovoriac o tom, ze tak vylagrovany interier som uz dlho nevidel a o Wifi sa mi mohlo iba snivat (a klima by som sa bal, ci nahodou netecie do interieru) ? Takze si vies predstavit ako som pri prvej jazde na urcitu zastavku trpel, ci vystupim na spravnej ?
Reply on: Ámos #224347:
Tak len pre pripomenutie (čo ma na rýchlo napadlo a že sa ich nejdem zastávať):
- SL ako prvý v BA regióne poskytoval online polohu vozidiel prostredníctvom služby môjbus.sk, ak teda uvážime, že to čo poskytuje DPB na svojom webe je vôbec použiteľné,
- SL pri zavádazní IDS vybavil väčšinu vozidiel aj bočnými, zadnými a vnútornými transparentami,
- SL pri zavádzaní IDS zaviedol internetové plnenie EP a nákup PCL,
- SL pri zavádzaní IDS ako prvý vydával personalizované karty bez nutnosti nosenia vlastnej fotografie,
- SL pri zavádzaní IDS umožnil nákup karty cez eShop, v tom čase výrazne lepší ako DPB (dnes majú obaja rovnaký eshop),
- zavedením IDS ponúka aj SL predplatné cestovné lístky (na rozdiel od iných SADiek).

Po mimo toho dnes jazdí v kraji 80 nízkopodlažných vozidiel a (toto ale nesúvisí to priamo s IDSkou) má dnes SL vo všetkých vozidlách klímu a WiFi.

-----

Ak pod modernou platbou myslíme platbu bankovou kartou vo vozidle, tak aj samotný DPB má vybavených len cca 60 vozidiel zo 700 (len autobusy z tohtoročnej dodávky majú označovače umožňujúce komunikovať s bankovými kartami). Pri električenkách, kde je identifikátorom banková karta je to pre DPB jednoduchšie, stačí vybaviť len cca 40 revízorov, zatiaľ čo SL potrebuje vybaviť až 250 autobusov. Pri ZSSK je to ešte väčšie číslo.

Práve tieto moderné platby treba pripravovať jednotne (viď Praha, Brno, Ostrava), nie že jeden z dopravcov si (v tajnosti, bez predchádzajúcej diskusie) pripraví nový systém a potom do médií deklaruje, že "v júli vyzvali partnerov na testovanie pripraveného systému". Realita je taká, že dodnes nikoho na testovanie nevolali.
Ak tieto systémy nebudú pripravené jednotne, tak bude až nemožné umožniť aj kúpu dnes už samozrejmého jednotného lístka pre cestu v ktorej sa kombinuje viac dopravcov. A to už nespomínam také nadstavby, ako stropovanie cestovného alebo jednotný eShop.
Podklady pre takéto projekty BID rozpracované má. Ich príprava však trvá dlhšie, nakoľko spracovať komplexné a otvorené riešenie (kde si po dodržaní určitých parametrov môže dopravca vybaviť vozidlá HW od ktoréhokoľvek dodávateľa) je náročnejšie ako si zazmluvniť riešenie jedného konkrétneho dodávateľa pre "svoje" potreby.

-----

Inak, IDS to nie je len SL, ale aj ZSSK, RJ-SK (a prípadne ďalší dopravcovia). A aj na tomto webe sa dosť diskutuje o tom, aké všetky "spojky" by mali byť oblsuhované vlakmi. Ak by však fungovali na vlastnej tarife, tak akákoľvek snaha bude týmto marginalizovaná.

A tiež je dobré si porovnať, aké kompetencie a financie má BID a aké má taký ROPID alebo KORDIS. Mne z čísiel v mestskom rozpočte mi vychádza, že IDSka najmä o zľavách pre držiteľov BMK a ŤZP.
Reply on: Valec #224346:
V tom ze sa SL nijak nemusel prisposobit moderným trendom. Nic sa nezmenilo, akurát sa vozi na jeden CL. Cestujuci nedostali nic navyse, pri jednorazovych cestach zaplatia viac. A pri DPB sa tarifny system akurat tak zkomplikoval. Moderne sposoby platby su brzdene zachovaním systemu.
BIDka je v sucasnosti absolutne zbytocna a redundantna. A absolutne nechapem, preco je platena aj z mestskeho rozpoctu.
Reply on: Ámos #224341:
Vieš aj definovať, v čom vidíš z pohľadu Bratislavčana, že IDS prispôsobený službám SL? Teda okrem nástupu prednými dverami a kontrolou lístka vodičom.
Reply on: Ike #224336:
Len tie inovatívne a moderné riešenia sa musia riešiť spoločne už od začiatku. Lebo v budúcnosti ich buď nebude možné zlúčiť vôbec, alebo len veľmi ťažko a draho.
Reply on: ufo #224340:
Kto povedal, že o ďalších krokoch nikto nechce ani počuť? Len treba si uvedomiť, že:
- nie je aké výkony objednávať, ak sú v súčasnosti uzatvorené zmluvy do roku 2020 až 2023,
- koordinácia sa dlhodobo pripravuje, pred III. etapou sa najvyšší dohodli, že ju treba robiť na základe aktuálnych dokumentov a preto sa v tomto roku spracoval a schválil aktuálny Plán dopravnej obslužnosti regiónu, na základe ktorého sa pripravujú konkrétne cestovné poriadky,
- dispečing sa plánuje zriadiť z EU fondov, ale sú tam ešte nejaké dodatočné podmienky riadiaceho orgánu (alebo nastavenie operačného programu ako takého) na to, aby sa mohlo prihlásiť do niektorej z výziev.
Reply on: 810zssk #224335:
"systemy ktore prevadzkuje BID"

Tak si ich vymenujme:
- systém na deľbu tržieb a rozúčtovanie EP z predajných zariadení, ktoré už 2 z 3 dopravcov od tej istej firmy mali,
- predajné automaty a označovače, ktoré v definovaných požiadavkách na SK nikto iný neponúka, resp. ponúka výrazne drahšie.

Na čo som zabudol?
Reply on: Ike #224339:
Uprimne, pri tomto stave IDS je to podla mna pomerne jedno. Dostavame sa k tomu co som uz napisal: Z mojho pohladu radsej kvalitne neintegrovane riesenie, ako nekvalitne integrovane.
Reply on: Ike #224336:
No ja ako Bratislavcan a uzivatel MHD vidim IDS v sucasnom stave ako absolutne zbytocny.
Prisposobeny otrasny sluzbam SL, kde by najradsej vydávali listky este na mechanickych strojcekoch. Ved uz aj v ZSSK su progresivnejsi ako SL. A to vsetko vdaka Frankesteinovi, ktory ich zabetonoval na dlhe roky a tak necitia potrebu sa zlepsovat.

Dnes zotrvavanie v IDS je pre financie aj cestujuceho, len a len zhorsenim.
Reply on: Ike #224339:
Ale IDS neznamená len zavedenie tarifnej integrácie. Tú si práveže BID mohla nechať na úplný koniec.
Takto máme pochybnú tarifnú integráciu a o ďalších dôležitejších krokoch integrácie (objednávanie výkonov, koordinácia, dispečing) nechce nikto ani počuť.
Reply on: 810zssk #224335:
Veď práve. Jediným hmatateľným výstupom z IDS je (žiaľ len) jednotný cestovný lístok, s ktorým sa mnohí cestujúci nestotožnili (hlavne teda sporadicko-jednorazoví). Ak si dopravcovia začnú poskytovať vlastné tarifné produkty, tak potom stratí opodstatnenie celá IDS. To asi nechceme, či hej?
Reply on: 810zssk #224334:
Pardon, nie z cipu, ale z toho strojovo citatelneho textu 🙂
Reply on: 810zssk #224334:
Presne, navyše keď sa k BMK a rovnako aj k platobným kartám musí revízorovi ešte ukazovať OP na preukázanie totožnosti, že ide o majiteľa platobnej karty.
Reply on: Ámos #224330:
Tento problém má tri roviny:
- šikovnosť DPB vs. nešikovnosť ostatných dopravcov,
- záujem byť v IDS vs. súťaživosť medzi dopravcami
- cestujúci vs. financie.

Nedá sa mať všetko.

Ja to vidím tak, že buď aktivita DPB nakopne ostatných k inovatívnym, moderným a smart riešeniam (čo je v rozpore s existenciu EP), alebo to bude viesť k rozpadu IDS.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement