Minimálne by tak bezpečné vyznačené električkové priecestie rozhodne nemalo vyzerať. Pokiaľ nie si miestny, tak nemáš absolútne žiadnu šancu vedieť, že sa jedná o električkové priecestie, ak teda v poslednej chvílu nezbadáš koľajnice, v tom horšom prípade rovno kuplovačku električky. Okrem toho električka vychádza spoza domov a sú tam mizerné rozhľadové podmienky, pravidelne na priechodoch stoja autá a teraz sa dosť často stáva, že aj dodávky a vodič električky vychádzajúci od Záhumeníc nemá šancu vidieť prichádzajúce autá a tak vznikajú nehody, ktoré sú úplne zbytočné. Tam už dávno mali byť stĺpiky okolo výjazdu a čo je hlavné, svetelná signalizácia na slučku s jedným červeným svetlom, ktoré by sa rozsvietilo pred prejazdom električky.
V pešej zóne sa hlavné a vedeľajšie cesty nevyznačujú, ale ak by prišlo k dopravnej nehode, tak zrejme by bol vinný ten, kto nedal prednosť sprava, keďže aj na premávku na pešej zóne sa vzťahujú dopravné predpisy o cestnej premávke. Okrem toho však platí nepísané pravidlo o hlavnosti ulíc, napríklad Obchodná je hlavná aj keď nie je vyznačená značením v trase pešej zóny, ale na jej konci na Hurbanovom námestí je dopravné značenie označujúce ju ako hlavnú cestu.
Ja nevidím problém v tom, že na samostatnej telese dráhy je umiestnená dopravná značka určená na použitie na pozemných komunikáciách. Na Slovensku neexistuje mestská dráha, ktorá by nejazdila na pozemných komunikáciách, teda každý vodič dráhového vozidla musí poznať aj cestné dopravné značky. Skôr mi ide o slovíčko MUSÍ:
"Úrovňové križovanie dráhy s cestnou komunikáciou *musí* byť označené podľa pravidiel pre dráhy a v súlade s pravidlami cestnej premávky".
Predpokladám, že na toto označenie sa využívajú dopravné značky určujúce prednosť (výstražný kríž, hlavná cesta, vedľajšia cesta, stop). Teda situácia, kedy by mala električka dať/dostať prednosť z dôvodu pravidla prednosti sprava by nemala nastať, pretože túto možnosť zo zákona o cestnej premávke zákon o dráhach limituje.
Otázne je ale napríklad otáčanie alebo odbočovanie cez električkový pás. Či je značka "hlavná cesta" dostatočné označenie... hm... neviem...
Máme síce ustanovenie
"(6) Ak ide o električkovú dráhu alebo o trolejbusovú dráhu, ktorá používa cestnú komunikáciu, úrovňový styk dráhy a cestnej komunikácie sa neoznačuje ani nezabezpečuje. Ak ide o spoločnú prevádzku električkovej dráhy alebo trolejbusovej dráhy a cestnej premávky, vzťahujú sa na ich prevádzku aj pravidlá cestnej premávky"
je ale napríklad otvorený zvršok na Račianskej "dráha, ktorá používa cestnú komunikáciu"?
Pokiaľ je ED a TD vedená po pozemnej komunikácií, prevádzka na nej sa spravuje aj pravidlami cestnej premávky. Ak je vedená ED na vlastnom telese prejazd môžeš vyznačiť dopravnou značkou. Vo všeobecnosti však platí právna domnienka, že každý pozná to, čo je uverejnené v zbierke zákonov, t.j. v prípade právnych problémov, by sa na situáciu hľadelo tak, že všetci zainteresovaní ustanovenie § 14 ods. 5 zákona o dráhach poznať mali a mohli a teda mali sa správať v súlade s ním.
Teda vo všeobecnosti platí, že ten tvoj problém nie je čisto z právneho hľadiska nejaký veľký.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Solider