Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ámos #223974:
Nuz, ak sme dospeli do stadia kedy developeri tlacia na vladu aby stavala elektrickove trate, tak to je tiez celkom posun od doby kedy neboli schopni najst miesto pre autobusovu zastavku.
Reply on: 810zssk #223973:
To mi vysvetlovat nemusis.
Skor ocakavam vyvoj, ze sa najdu verejne financie na tuto trat. Vyhlasi sa ako potrebna a to na nejakom "vyjazdovom" rokovani vlady.
Reply on: Ámos #223970:
Ale toto neni o tom ze tu niekto caka od J&T ze bude pre pekne oci Bratislavcanom stavat rajsku zahradu, preboha. Riesenie dopravy v danom uzemi je ale aj ich zaujem. Ak tam ta doprava naozaj uplne klakne, tak sami maju vazny problem.
Reply on: 810zssk #223971:
Prvomradym zaujmom tych inych ludi bol, aby sa novou tratou nemohol pred volbami pochvalit IvoN. Neslo im o ludi a mesto, ale o svoje vysnivane miestecka. Udaj sa uz vidi primatorom.
Reply on: S499.1023 #223969:
Suhlasim s tebou, preto som zdoraznil ze ten navrh nepovazujem za bezproblemovy. Ale od mesta (a tu maslo na hlavne rozhodne nema len IvoN) by som cakal namiesto hysterickej reakcie vecny pristup v duchu toho ze obe strany maju nejake spolocne zaujmy a podme rokovat o tom ako ich zladit.
Reply on: 810zssk #223966:
J&T sa moc verit neda.
Reply on: 810zssk #223966:
Keby JeTi trocha viac komunikoval, mesto ho tlačilo do konkrétnych záväzkov, vyvlastňovanie by sa prísne podmienilo) a Zrovnal s Pelerínou sa nehrali na tajomné hrady v Karpatoch, tak by sa o tom dalo diskutovať. Ale on celý ten zákon o významnej investícii je zle, napísaný na mieru investorom, bezdôvodne obmedzujúci práva občanov, firiem, vlastníkov pozemkov. Štát by mal zjednodušiť územné a stavebné konania celkove a nie legitimizovať ústupky žralokom.
Reply on: qwix #223965:
Nemá. Ale v Helsinkách nevyhovovali kvôli arktickému podnebiu a korózii (teraz kúpili Articy od Transtechu, dnes Škodovky. A jazdí to v mnohých mestách nielen po rovine (Mannheim/Ludwigshafen, Bochum, Norimberg, Mainz). Akurát v Linci sa obyvateľstvo sťažovalo na hluk a v Mníchove sú celkovo problémové (skôr ale papierovo, než technicky).
Minimálne podľa eshopu Slovak Lines bola v týchto dňoch automaticky predĺžená platnosť Seniorpasu mojej babke aj jednej inej príbuznej. To každému? Takto pred rokom to určite bolo potrebné predlžovať či už cez web alebo v multifunkčnom označovači alebo multifunkčnom automate alebo predajni dopravcu.
Reply on: Ámos #223957:
Nepredbiehal by som udalosti, J&T avizovalo ze chce elektricku stavat aj v pripade ak nedostane statut vyznamnej investicie (namiesto od HB Reavisu, ktory lanovku statutom podmienoval - co je ironicke, vzhladom na to ze elektricka je prinos pre mesto, zatial co lanovka je bohapusty nezmysel). Tak uvidime aka bude realita. Hoci sudiac podla vyrokov predstavitelov mesta by som sa uz ani necudoval, keby ju odsabotovali.

Mesto to cele uchopilo uplne, ale uplne zle 😞 Nehovorim, ze ten navrh nebol problemovy a ze ho mesto v predlozenej podobe malo podporit. Ale zo strany samospravy mi absolutne chybal konstruktivny pristup k veci a aspon pomenovanie pozitiv.
Reply on: S499.1023 #223964:
A ked neboli vhodne na Helsinske trate, boli by vobec vhodne sem? Je to uz davno ale tusim som niekde cital, ze Variotramom moc nevyhovuju ine ako rovne trate (ma to vobec nejak otocne podvozky?)
Reply on: Ámos #223956:
Sa obávam, že tým, že nebudú predávané DP ale výrobcom, ktoerý ich od podniku odkúpil späť, súťaž by musela byť.
Reply on: Ámos #223962:
Tu nejde o to, aby sa znova vybral dodávateľ, ale aby sa zabezpečila verejná kontrola hospodárnosti pri nakladaní s verejnými financiami, keďže DP je subjekt, ktorý je podľa zákona povinný verejne obstarávať.
Reply on: Solider #223959:
A podla europskej nie. Ta by mala byt nadradena, nie?
Reply on: Mike #223958:
Vystavba trati sa dala zazmluvnit.
Nebezpecnejsie by som videl ten zaber pozemkov, ktore by mohli vyvlastnit.
Aj ked vyvlastnenie by bolo lepsie, kedze cenu by urcoval sudny znalec a nie pofiderna sutaz.
Reply on: Solider #223959:
Koľko bola tá pokuta?
Reply on: Ámos #223956:
Na takýto nákup podľa našej legislatívy musí byť súťaž. A preto sa to robí prostredníctvom rôznych sprostredkovateľov, čím dochádza k predraženiu nákupu. DP už raz takto pochybil, keď nakúpil Citelisy napriamo a dostal za to mastnú pokutu od ÚVO.
Reply on: Ámos #223957:
Čiže scenár, ktorý by bol nakoniec aj tak. Takto aspoň zaplatia mestu poplatok za rozvoj a nebude obídený žiadny stupeň schvaľovania.
Reply on: gejza #223954:
Najskor verejnu sutaz netreba, kedze uz raz boli nakupene cez verejnu sutaz.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.