Nuz, ak sme dospeli do stadia kedy developeri tlacia na vladu aby stavala elektrickove trate, tak to je tiez celkom posun od doby kedy neboli schopni najst miesto pre autobusovu zastavku.
To mi vysvetlovat nemusis.
Skor ocakavam vyvoj, ze sa najdu verejne financie na tuto trat. Vyhlasi sa ako potrebna a to na nejakom "vyjazdovom" rokovani vlady.
Ale toto neni o tom ze tu niekto caka od J&T ze bude pre pekne oci Bratislavcanom stavat rajsku zahradu, preboha. Riesenie dopravy v danom uzemi je ale aj ich zaujem. Ak tam ta doprava naozaj uplne klakne, tak sami maju vazny problem.
Prvomradym zaujmom tych inych ludi bol, aby sa novou tratou nemohol pred volbami pochvalit IvoN. Neslo im o ludi a mesto, ale o svoje vysnivane miestecka. Udaj sa uz vidi primatorom.
Suhlasim s tebou, preto som zdoraznil ze ten navrh nepovazujem za bezproblemovy. Ale od mesta (a tu maslo na hlavne rozhodne nema len IvoN) by som cakal namiesto hysterickej reakcie vecny pristup v duchu toho ze obe strany maju nejake spolocne zaujmy a podme rokovat o tom ako ich zladit.
Keby JeTi trocha viac komunikoval, mesto ho tlačilo do konkrétnych záväzkov, vyvlastňovanie by sa prísne podmienilo) a Zrovnal s Pelerínou sa nehrali na tajomné hrady v Karpatoch, tak by sa o tom dalo diskutovať. Ale on celý ten zákon o významnej investícii je zle, napísaný na mieru investorom, bezdôvodne obmedzujúci práva občanov, firiem, vlastníkov pozemkov. Štát by mal zjednodušiť územné a stavebné konania celkove a nie legitimizovať ústupky žralokom.
Nemá. Ale v Helsinkách nevyhovovali kvôli arktickému podnebiu a korózii (teraz kúpili Articy od Transtechu, dnes Škodovky. A jazdí to v mnohých mestách nielen po rovine (Mannheim/Ludwigshafen, Bochum, Norimberg, Mainz). Akurát v Linci sa obyvateľstvo sťažovalo na hluk a v Mníchove sú celkovo problémové (skôr ale papierovo, než technicky).
Minimálne podľa eshopu Slovak Lines bola v týchto dňoch automaticky predĺžená platnosť Seniorpasu mojej babke aj jednej inej príbuznej. To každému? Takto pred rokom to určite bolo potrebné predlžovať či už cez web alebo v multifunkčnom označovači alebo multifunkčnom automate alebo predajni dopravcu.
Nepredbiehal by som udalosti, J&T avizovalo ze chce elektricku stavat aj v pripade ak nedostane statut vyznamnej investicie (namiesto od HB Reavisu, ktory lanovku statutom podmienoval - co je ironicke, vzhladom na to ze elektricka je prinos pre mesto, zatial co lanovka je bohapusty nezmysel). Tak uvidime aka bude realita. Hoci sudiac podla vyrokov predstavitelov mesta by som sa uz ani necudoval, keby ju odsabotovali.
Mesto to cele uchopilo uplne, ale uplne zle Nehovorim, ze ten navrh nebol problemovy a ze ho mesto v predlozenej podobe malo podporit. Ale zo strany samospravy mi absolutne chybal konstruktivny pristup k veci a aspon pomenovanie pozitiv.
A ked neboli vhodne na Helsinske trate, boli by vobec vhodne sem? Je to uz davno ale tusim som niekde cital, ze Variotramom moc nevyhovuju ine ako rovne trate (ma to vobec nejak otocne podvozky?)
Tu nejde o to, aby sa znova vybral dodávateľ, ale aby sa zabezpečila verejná kontrola hospodárnosti pri nakladaní s verejnými financiami, keďže DP je subjekt, ktorý je podľa zákona povinný verejne obstarávať.
Vystavba trati sa dala zazmluvnit.
Nebezpecnejsie by som videl ten zaber pozemkov, ktore by mohli vyvlastnit.
Aj ked vyvlastnenie by bolo lepsie, kedze cenu by urcoval sudny znalec a nie pofiderna sutaz.
Na takýto nákup podľa našej legislatívy musí byť súťaž. A preto sa to robí prostredníctvom rôznych sprostredkovateľov, čím dochádza k predraženiu nákupu. DP už raz takto pochybil, keď nakúpil Citelisy napriamo a dostal za to mastnú pokutu od ÚVO.
Andy