Reply on: sunnyEZ #223724:
Tak nemodernizujú sa linky, ale vozy a tie sa potom vypravia tam, kde ich je najviac potreba. Na e-5 jazdia - až na vysokú podlahu - vozy moderné, s pulznou výzbrojou, elektronickým informačným systémom. Električka je investícia minimálne na štvrť storočie a nedá sa zlikvidovať len preto, že už je k dispozícii aj niečo novšie. Alebo doma si kupuješ nový televízor, či chladničku a pod. hoci staré prístroje sú funkčné? Len preto, že chceš mať frajersky vždy všetko nové? Na e-5 jazdia vozy T6, ktoré majú 20-26 rokov, čo na električku ešte zďaleka nie je vek na vyradenie. A potom pár T3G, ktoré majú 28 rokov a majú taktiž modernizovanú el. výzbroj, dokonca modernejšiu TV8, ktorá rekuperuje. Iste, mne by sa napr. páčilo, aby viac jazdili T3P, ktoré, i keď sú o trochu staršie (väčšinou 30 rokov) majú vlastne najmodernejšiu elektrickú výzbroj. Ale to je o inom - o neochote DPB pružnejšie reagovať presunmi vozidiel medzi vozovňami podľa aktuálnej potreby. Výprava nízkopodlažných vozidiel je v BA spravodlivá - jazdia na každej radiále. Do Rače na e-3 a do Dúbravky na e-4. Tak kde je problem? Jedine Ružinov je cez víkend tak trochu od macochy, hodila by sa celá e-9 alebo aspoň väčšina poradí ako nízkopodlažných. Ale to je zasa o tom istom, že DP nie je schopný zaškoliť univerzálne všetkých vodičov na všetko. Lebo to by museli krasňanskí jazdiť cez víkendy z JD a so Škodovkami...
sunnyEZ zjavne necestuje po Európe. Lebo ak by cestoval, tak by videl, že i na západe jazdia bežne vysokopodlažné električky a aj o dosť staršie ako v Bratislave. Len treba porovnávať s prevádzkami, kde električky nikdy nezrušili a nie s obnovenými po roku 1990. Do nových prevádzok sa samozrejme už kupovali len nové vozidlá.
810zssk