Teraz som štyri mesiace striedal auto s vlakom z Bernolákova, a vidím to tak, že cestovanie prímestom je uspokojivé pre toho komu nevadí, že
- každý druhý vlak je síce čistá moderná súprava (Push-pull, Bdmpeer), ale každý druhý totálny šrot (B, Bdt), a nič medzi tým neexistuje
- dosť často mešká vlak aj povedzme 20-30 minút, čo je už za hranicou prijateľnosti pre denné cestovanie
- v rannej špičke sa obvykle stojí (ale teda dostal som sa do vlaku vždy), ale na mojej relácii tolerovateľné
- cez víkend je úplne nepoužiteľný 2-hodinový interval
- a čo ma už úplne dostalo, že ma minule výpravca na stanici zdrbal za to, že som si dovolil vojsť na perón keď on ešte nezahlásil vlak
No, akože mohlo to byť aj horšie, ale od dopravy konkurenčnej pre IAD to má ešte veľmi ďaleko.
Jasné, to je nepochybne jeden zo základných problémov. (A plus úchylka, že sa silou mocou musia tlačiť aj nulové lístky a plus pomalé strojčeky). Ale tu ide o zastávky v rannej špičke smerom na Nivy.
Že príde plný 13m krosvej zo Záhoria a tam mu ľudia vystupujú cez jedni jediné úzke dvere. A za ten čas sa za nim nakopí aj 5 MHD vozov a ak stoja dobre, tak z toho prvé dva tú zastávku už aj medzičasom vybavia a obehnú ho.
Áno, ale takto to nebolo. Písal som to na mobile a zhutnil som myšlienku do dvoch viet, každopádne, neporovnával som súčasný stav prímestskej železničnej dopravy s ideálnym, ale so stavom autobusovej prímestskej dopravy.
Na základe mojich osobných skúseností nepoznám nikoho, ktorý by uprednostňoval vyvážanie sa lajnami pred vlakmi. Nepoznám nikoho, kto by si odšlapal dlhšiu cestu, aby išiel autobusom, ak môže ísť vlakom. Opačne však poznám dosť ľudí. Preto som chcel povedať, že ŽOD na tom nie je relatívne až tak zle.
Ak sa bavíme o potenciály, tak potom áno, zázrak je, že vlaky jazdia ?
To skôr nie. Veď ešte na jar sám p.minister hovoril že idú posilňovať prímestkú dopravu v okolí Bratislavy a zapojiť do toho málo využívané N.mesto a Petržalku.
Mali aj v bagete výlet po BA staniciach vrátane filiálky aj s televíziou...
Vtedy sa spomínal dátum najbližšia zmena grafikonu čiže December.
Pretož vopred vybratý víťaz súťaže vtedy ešte nedokázal spoľahlivo riadiť ani trojdielnu súpravu, nieto ešte štvordielnu. Inak čiste papierovo sú pušpuly vraj na pridanie jedného vozňa pripravené.
Preto som bol prekvapený keď tu kdesi (tuším v ankete) niekto písal, že vlakové prímesto je okolo Bratislavy uspokojivé (Ajk?).
V sedle a cez víkend by tá hodina zatial aj stačila. No špička pracovných dní je fakt zlá aj vďaka malej kapacite push pull súprav.
Pritom by fakt stačili zatiaľ aspoň dve súpravy od Senca po siedmej pred osobákmi zo Zámkov kľudne aj na N.Mesto.
Problémy sú hlavne v zastávkach od Senca. Rexy pomohli Sládkovičovu,Sencu a Bernolákovu. S horšou obsluhou oproti minulosti ostal Veľký Biel a Ivanka.
Ideál je prekopať celý systém vrátane doplnenia večernej dopravy v smere do mesta no to sa stále odkladá.
A to kedysi behalo na osobákoch 7 voznov. 6+1 polopoštovný. Teraz ide push pull alebo max 4 vagóny čo jejeho ekvivalent.
Večer od 20 tej na S60 aj staré B-čka v trojvagónovej súprave !! aby sme si užili "posilnenie" na hodinový takt po Galantu.
Optimalizacia v PDO predpokladala podstatne obmedzenie, az zrusenie, subehov SL s vlakmi. Ja si pamatam ten jeden GVD ktory bol na Zahori pripraveny na optimalizaciu regiobusov (napr. upravou casovych poloh tak aby sa vlaky krizovali v Zohori) a teda bola to bieda. Keby ze sa vtedy ta optimalizacia zrealizuje v takej podobe ze tie subezne autobusy sa zrusia, tak by to vydrzalo tak do konca zimnych prazdnin a potom by sa proste museli obnovit, lebo by to cele kapactne kolabovalo.
Ono to bolo opačne. Lebo optimalizácia, ktorá sa navrhla v PDO spočívala v tom, že vlaky navýšia výkony na úroveň, že by nám nestačila ani trojkoľajná trať a SL si bude prevádzkovať všetko tkamer ako doteraz.
Ale súhlasím s tým, že prístup MDV je mimoriadne statický.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
S499.1023