Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: gejza #221849:
Existovala a na pár miestach ešte aj funguje.. niekde boli aj doplnkové semafory ako rýchlosťou si mal ísť aby si išiel plynulo na zelenú.?
Reply on: S499.1023 #221867:
No a napr. v Sofii majú aj zastávkový cesťák autobusovej linky, ktorá premáva iba v čase cca 5-9 a 13-18 a je tam uvedený iba interval - 180 min ?
Reply on: 810zssk #221863:
S intervalovým zobrazením som sa stretol v princípe vo dvoch podobách - v dávnej minulosti to bolo napr. v Bratislave pri trolejbusovej linke 12 aj neskôr pri električkovej linke 12, kde sa jednak odchody nezmestili do riadku (t-12 int. 3 min., e-12 int. 4 min,), jednak bol interval krátky ale nepravidelný a presné časy nedodržiavané. V takejto podobe sa to používa aj dnes v civilizácii, kde skutočne je skôr zmysluplná informácia, že cca. do 5 minút niečo príde. Druhá podoba bola sovietska, kde je cestovný poriadok zverejňovaný spôsobom, že v päťmetrovej výške na prevese visí označník a na ňom je namaľovaný akýsi približný interval. Väčšinou je to rozdelené na časti dňa (špička r, sedlo r, špička p, sedlo p, večer, noc) a informácia je aspoň ako-tak relevantná. S extrémom som sa stretol vo vtedy ešte neokupovanom Sevastopole, kde v periférnej riti (ale na veľkom sídlisku) bol na označníku uvedený "interval 3 - 57 minút". Výsledkom takéhoto prozákazníckeho prístupu bolo o.i. aj to, že na jeden trolejbus pripadalo tak desať maršrutiek.
Reply on: TomJ #221856:
Presne ako píše Mike, minimálne cez školský rok to po kaštieľ aj po kratšej ceste späť do Bratislavy (mimo samotné Bernolákovo) vykonáva to isté jedno vozidlo. Napísal som aj k tomu nedávno moje postrehy a doplňujúce otázky v príspevku #220885 Namiesto reakcie na to som sa však dostal 4 mínusky za ten príspevok. ?
Takze DPB uz obstarava elektrobusy

http://www.dpb.sk/o-podniku/verejne-informacie/verejne-obstaravanie/

2ks do 9metrov vozidlá ( toto tipujem ranne a poobedne vozidlo pre L43)
16ks do 12,2 metrov vozidlá ( netusim kde)
Reply on: Ike #221862:
Prave naopak, zmysel to ma pri cestnej doprave na linkach ako 68, kde realne casy odchodov nie je pocas dna sanca dodrzat. Tam je ucelne uviest len interval.

Dalsi problem pri elektrickach je ze tymto DPB zrusil uvadzanie nizkopodlaznych spojov na ZCP po vacsinu dna.
Reply on: Rubber38 #221861:
Bolo by optimálne, aby sa to používalo napr pri dráhovej doprave na radiálach v smere von z mesta spolu so zlúčenými CP. V princípe mi je egal, či mi zo Šafárikovho námestia ide 1 alebo 3. Dôležité je, že "niečo" jazdí každé 4 minúty. A tu je naozaj na mieste šetriť papier a toner.
Reply on: Salomon #221859:
V zahraničí to ale používajú v úplne iných prípadoch za úplne iných okolností. To len títo naši DéPéBáci si asi myslia, že je to automaticky definícia moderného Nosného systému MHD, lebo to videli na CP v metre o dve mestá vedľa
Reply on: Viko #221846:
áno, vo vyhláške platnej 7 rokov ?
Reply on: Viko #221846:
Dnes ráno z električky na zastávke, ŽST Vinohrady, pozerám ako puk, že linky 3 a 5 to majú uvedené. Najprv, som si myslel, že zle vidím ale potom som si povedal, že ok. Už som sa s tým stretol aj v zahraničí.
Reply on: gejza #221849:
Netaraj
Reply on: TomJ #221856:
Cez šk. rok to robí to isté vozidlo, malo by to aj cez prázdniny.
Teraz trošku odbočím od témy električiek k nášmu IDS.
Vyhľadávač cp.sk mi našiel spojenie z Bernolákova do BA s prestupom v Bernolákove pri kaštieli. Na prestup je tam 5 min (16.00 - 16.05). Prvý spoj má číslo 102444 141 a druhý spoj 102404 142. Keďže 141 a 142 sú čísla po sebe, môžem tomu rozumieť tak, že oba spoje vykonáva to isté vozidlo? Je to totiž pomerne rýchle spojenie, no nerád by som v prípade meškania prvého spoja zostal hore pri kaštieli.
Reply on: zlomok #221850:
Neviem, ako sa veci zmenili, ale ked bola Wirtschatuni na Spittelau, tak najvacsie plesnaky chodili na linke D ?
Reply on: MatejBA #221853:
K2S sú na tom horšie? Nevšimol som si.
Reply on: zlomok #221851:
Takze to, ze K2Sky su na tom horsie ako E1 je iba chyba UD DPB?
Reply on: Mike #221848:
Detto L4 ?
Reply on: MatejBA #221842:
Viď môj príspevok #221850. Vozne E1 vyraďovali iba nedávno a vo veku až 45 rokov (napr. 4637, 4664), bez toho aby boli vôbec niekedy modernizované! A to boli ešte predané ďalej (Krakow, Braila).
Reply on: S499.1023 #221839:
Najstaršie prevádzkované motorové vozne vo Wien sú E1 z roku 1971 v počte 6 ks, ale z 1972 a 1973 je ich viac než dosť (desiatky vozidiel). Na rozdiel od vlnitýchg plechov neboli modernizované a ani modernizované nebudú, čakajú na vyradenie.

Ale vleky c3 majú ešte z roku 1960, s drevenou podlahou:

1207, 1211, 1213 (rok 1960), 1222, 1227, 1249, 1260, 1261, 1267, (rok 1961)

Do 19. 4. 2017 jazdil aj vlek c3 pekného čísla #1234 z roku 1961.

Tak isto do 19. 4. 2017 jazdil aj vlek 1272 ktorý mal upravené zadné čelo po vzore E1, posledný svojho druhu, pamätám si ho najmä na linke 6.

Posledný vlek typu c3 z roku 1959 (1116, ktorý mal takisto upravené čelo po vzore E1) vyradili v roku 2013 vo veku 54 rokov!

Okrem toho majú ešte plno vlekov c4 z 70. rokov 20. storočia, ale tie už majú gumenú podlahu.

Záver: ak sa chce niekto povoziť v plesniakoch s drevenou podlahou v bežnej premávke, mal by ísť do Viedne a na linke 6 má celkom dobrú šancu ich stretnúť, prípadne na linkách 41, 42.

Zdroj: http://www.strassenbahnjournal.at/wiki/index.php?title=Aktuelle_Personenfahrzeuge

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.