Ahojte, poradíte mi prosím, akými spojmi sa z Hlavnej stanice najlepšie dostanem na Župné námestie k Ministerstvu spravodlivosti? Vďaka a pekný dník...
Na Fr. Zubku by to ešte mohol vyhlásiť aj vonkajší reproduktor... možno by sa tak rozsvietilo niekomu inému, kto chce ísť k Zimáku a tiež číta len číslo linky. ?
stalo sa priateľke a na mňa pre zmenu vrieskal vodič, keď som nemával na zastávke na znamenie, ale len stál pri obrubníku ? v oboch prípadoch odišli žiadosti a aj odpovede z DPB ? môžem vyhrabať ?
Áno, len potom sa môže stať, že nejakému cholerikovi zazvoníš zastávku na znamenie dolu Búdkovou a ten namiesto toho, aby sa venoval jazde dolu kopcom a zastavil, tak rozvalí dvere kabíny a začne vrieskať nadávky najvyššieho kalibru s tým, že mi just nezastaví. ? Samozrejme, že mi to hovorí hľadiac na mňa a nie na oparkovanú cestu. Takýto človek nemá za volantom čo hľadať.
Ale súhlasím, že tresknutie pokladnicou a zapálenie bolo to najmenej. Ale bol by som spokojnejší keby to vodiči mali na háku úplne. Zažil som veľa dementných cestujúcich s ešte demetnejšími poznámkami ("to naschvál idete pomaly, ja to viem") a vodič reagoval absolútne s chladnou hlavou, pričom, keď došli cestujúcemu argumenty, zavrel dvere a vypol uši. ?
Ano, tak nejaka miera staznosti bude na akekolvek riesenie. Ja si myslim ze vhodne je mat nastavene automatizovane akusticke hlasenie o nestandardnej trase pred poslednou zastavkou kde je este mozny prestup (na hrane) na spoje "zakladnym smerom" (napr. pri 209 by to bolo pred zastavkou Trnavske myto), resp. pri skratenom spoji pred konecnou zastavkou. Obdobne pri linkach ako 80, hlasenie pred poslednou zastavkou kde je mozny prestup na hrane na ine vetvy (pri 80 by to teda bolo pred ZST Petrzalka).
Plus vzdy pri nestadnardnej trase mat na mieste linky sipku a cislo linky na druhej strane transparentu (cislo linky by som mozno dal do zatvorky?), ako to maju niektore linky na ktorych to bolo zavedene v case, ked este v DPB vedeli obsluhovat BUSE.
Tieto dve opatrenia podla mna informuju dostatocne na to, aby si to kazdy kto nie je uplny ignorant vsimol. Ak uz niekto uplny ignorant je, tak mu holt nepomozeme.
Osobne som toho názoru, že žijeme v určitej dobe a slušný dopravca by mal využiť všetky možnosti na to, aby znížil riziko pomýlenia cestujúcich (to ich síce otupuje ešte viac, ale to už je druhá vec). Čiže ak sa dá informácia o inom cieli okrem údajov v CP a displeji obsiahnuť ešte aj akustickým hlásením, asi by to bolo dobré to spraviť.
Inou otázkou je, že kde je hranica tejto ústretovosti a v ktorom momente sa dosiahne stav, kedy prehnaná starostlivosť o informovanie dezorientovaných cestujúcich je väčšinovým cestujúcim už na obtiaž. Mám na mysli napríklad Plzeň, kde pred každou zastávkou na znamenie sa z reproduktoru hlási, že ak chcete, aby vozidlo na nasledujúcej zastávke zastavilo, tak treba stlačiť tlačidlo stop alebo Los Angeles, kde pri každom stlačení tlačidla stop sa z reproduktora pripomína, aby cestujúci pri vystupovaní dbali na svoju bezpečnosť.
NICMÉNĚ....
...moja skúsenosť z "iného krajského mesta":
* vozidlo šlo po obchádzkovej trase a bolo to vopred formou akustického hlásenia vo vozidle oznámené. Cestujúci napriek tomu podal sťažnosť, že bol odvezený inam ako plánoval a na snahu dopravcu obhájiť sa, že to bolo vo vozidle vyhlásené, reagoval slovami, že on nie je povinný počúvať, čo sa vo vozidle hlási.
* vozidlo šlo po skrátenej trase a jednu zastávku pred mimoriadnou konečnou doň nastupovala cestujúca. Napriek tomu, že vozidlo malo aktualizovaný cieľ, vodič dotyčnú osobne upozornil, že bude končiť na nasledujúcej zastávke. Cestujúca podala sťažnosť, že ju vodič pred spolucestujúcimi ponížil tým, že jej oznamoval veci, ktoré boli jasne zobrazené na tabuli, ako keby bola ona hlúpa alebo čo...
Ono aj keby sa u nas zaviedlo hlasenie o tom, ze vozidlo ide nestandardnou trasou (co suhlasim ze malo existovat uz aspon 20 rokov), tak stale to Dulgerovi nepomoze pri jeho nastupe na "Fr. Zubku", kedze v case ked by nastupil by uz bolo po hlaseni.
Kedysi, ked este nebola odbocka z Mileticky na Trnavsku pri Centrali, ale chodilo sa cez Jegeho som sa takto dva krat odviezol na zimak, lebo som bol zvyknuty, ze ak dojde solo trolejbus je to 209. No a potom prisla dojazdova 208 do ktorej som s usmevom nastupil a dalej sa usmieval az kym sa neozvalo hlasenie zastavky ? Podla Dulgerova som mal ist asi vynadat vodicovi, ze z kabiny nekrical ze trolejbus ide skutocne tam, kde ma napisane ze ide ?
Marek1978