to je tym, ze je clovek, podla mna psychika je natolko nepredvidava, ze aj keby vysli tip top psychologicke testy, i tak nie je zaruka, ze nenastane sled premennych, kedy exne aj flegmatik, prave reakcia na zvyseny stres a sposob akym zareagoval, ospravedlnil sa, nezvysil hlas, a ani po opakovanej konfrontacii jej nevynadal do trub, ale zdvihol sa a odisiel, je podla mna znamka sebaovladania, siel sa ukludnit, skoncentrovat pred dalsou jazdou
negatívny je už len fakt, že sa dokáže takto vytočiť, bez ohľadu na to, ako sa vyventiluje. Nič navyše nezaručuje, že nastane kombinácia udalostí, v rámci ktorých bude vytočený šoférovať s ľuďmi ?
Na druhu stranu lepsie ako keby vytoceny ako vyvrtka soferoval s ludmi - a ty hovoris o "nevie sa ovladat" - ale co ty vies ako sa vyjadrovala dotycna "pani"? Aj najvacsi slusnak moze raz prist na koniec svojich nervov a rupnu mu (aj jeden vodic na L32 v Solarise, co jazdi uplne s kludom, brzdi slusne, do zakrut ide tak, aby ludia nepopadali, ludi caka, atd. a raz prosto vypustil sprsku nadavok na vodica auta lebo mu tam vbehol a skoro sa s nim zrazil - cize uz to nie je dobry vodic?)
Vodiči to majú niekedy ťažké s cestujúcimi. Raz v Slovak Lines v Stupave spustila cestujúca na vodiča (čo som odpočul, tak keď vystupovala z 37 v Záhorskej tak dobiehala a nepočkal na ňu a nejakým iným spojom náš spoj dobehla, inak šofér na ňu vôbec nezvýšil hlas a sa tuším aj ospravedlnil a stále doňho rýpala) a rozčúlila ho tak, že s rachotom zavrel zásuvku s peniazmi, schmatol cigarety išiel von a urobil si 15 minút pauzu a rozdýchaval to.
Moje rady môžu pomôcť, prečíta si to niekto nezainteresovaný a nabudúce nenastúpi do dojazdovej 209. A aj zákazník by mal mať nejakú úctu k protistrane.
Ja musím s Vami nesúhlasiť. Jediné, čo by sa dalo uznať je to, že DPB nevyužíva maximálne svoj informačný systém. Včera som sa schválne bol previesť tu v Prahe jedným dojazdovým spojom do vozovne električkou bez sluchátok(riešili sme to tu s S499.1023). Počas trasy vozidlo pekne hlási, že vlak ide do vozovne Motol, to znamená že aj cestujúci, ktorí nenahliadne do CP, nepozrie si tabuľu na čele prípadne boku vozidla pred nástupom a nepozrie sa ani na zástavky vypísané vnútri sa aspoň takto dozvie, že vozidlo nejde po svojej trase ale je tam zmena.
Týchto spojov je naozaj málo. Sú to spoje poradí linky, ktoré jazdia iba určitú časť dňa-napríklad rannú špičku a v sedle nejazdia a tak je posledný spoj presmerovaný do vozovne. Ako som už spomínal, využívanie informačného systému nie je dostatočné ale treba mať aj trochu sebakritiky a nie všetko hádzať na vodičov. Vodič nemôže za to, že jeho zamestnávateľ je neschopný. Nedajbože keď aj chce byť iniciatívny a ozve sa tak sa dočká akurát tak polien pod nohy a nie zlepšenia a nedajbože nejakej prémie či pochvaly.
Nebudem Vás presviedčať o mojom názore nasilu, tak ako Vy nepresvedčíte mňa o tom Vašom. Treba o tom popremýšľať s chladnou hlavou a možno napríklad vyskúšať napísať do DPB aby zjednali nápravu. ALe keď im budete písať, že Vy nie ste povinný čítať CP, čítať cieľovú zástavku na tabuli atď, tak Vás budú mať za hlúpeho a nebudú sa tým ani zapodievať.
Mne sa ešte stalo také, že raz bola nejaká výluka a 204 a 205 mali rovnakú konečnú nielen na Trnávke ale tuším aj Valašskú, a pri Kauflande svietilo slnko, číslo linky nebolo dobre viditeľné, a tak čítam len cieľ a potom sa čudujem, že prečo nejde trolejbus na Trnavské mýto.
Čiastočne chápem frustráciu, ale úprimne, myslíte si, že je šanca niečo vyriešiť bez podania sťažnosti?
Lebo tu plačete na nesprávnom hrobe, medzi nadšencami MHD je pomerne známe, že DPB zanedbáva svoje infosystémy, akurát toto fórum s tým nič urobiť nedokáže. Diskutovalo sa o tom mnohokrát, zrkadlo dopravnému podniku sa na tejto platforme nastaviť nedá (oni si predsa radiť plebsom nedajú), no a emócie - áno, internet je občas divoké miesto, ale tiež treba chápať, že sa nikto nebude radovať, oslavovať a s chladnou hlavou pozitívne myslieť, keď na druhej strane "diskusného stola" argumenty a vysvetlenia nepadajú na úrodnú pôdu, lebo narážajú na nevykonateľné očakávania, od ktorých akosi nehodno ustúpiť...
(a ešte faktická poznámka - koho chápete pod manažmentom MHD? Pracovníkov mesta ako objednávateľa? Pracovníkov DPB ako vykonávateľa? Ktorí vás to sklamali, ak môžem vedieť?)
#221485
"Za ten čas sa mi 3x stalo, že trolejbus po prechode Trnavským mýtom plynule odbočil k Zimnému štadiónu, namiesto na Trhovisko."
"že by vodič povedzme na Trnavskom mýte urobil tú najprirodzenejšiu vec, teda otvoril dvere na tej svojej kukani, vyklonil sa a upozornil ľudí, že zatáča k Zimáku"
Potom sa z Trnavského mýta stalo "Fr Zubku" a následne "Franza Liszta". Z vtedy popísaného ťažko vyhodnotiť, čo si s čím mýli a teda kde nastupuje.
To by som tu neuvádzal. Aj keď tam niekto z tu diskutujúcich videl nápis nenastupovať, v medializovanom prípade sa tam naozaj objavilo na minútu R do Košíc. Aj niekto cez rdst hlásil aby to zmenili...
Dakujem za slusnu odpoved. Popravde, nemal som v umysle obracat sa na MHD so staznostou. Podobnu torturu som raz davnejsie absolvoval uplne bez efektu. Vami spominana bohorovnost sa zial prejavuje aj inde vramci managementu MHD. Islo mi skor o to vyvolat diskusiu medzi beznymi ludmi a tak trochu nastavit zrkadlo. Uvedomujem si velmi dobre, ze to mnohi nenesu v pohode a bez emocii...
S499.1023