Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Solider #221303:
Klapka ofukovania vykurovacích telies vzduchom od pulzákov.
Reply on: Ike #221301:
Keď vypneš klímu tak ti chvílu bude ešte vetrák chladiť lebo je výparník nachladený a do 5 min je už zase nasávaný vzduch z vonkajšou teplotou a keď máš vonku 30 tak aj do vnútra ti pôjde 30.
Múdrejšie je ako vypínať klímu je ju po dosiahnutí požadovanej teploty prepnúť do ECO režimu ale aj to iba má hranice keď to ešte stíha.Keď máš nad 30 tam už to musí zostať full.Keď sa klíma stale vypína mechanicky je to enericky náročnejšie ako keď sa nechá stále zapínať.
Nejaké pseudo šetrenie tu nemá cenu riešiť.
Reply on: medzernik #221300:
Aká klapka pri stredných dverách T6?
Reply on: Error 0x007 #221298:
A si si isty ze tie pokuty co pises boli za to ze si nemal listok pre slovensky usek, teda od Kittsee Gr. do Bratislavy-Petrzalky (nemylit si s listkom pre usek Kittsee - Kittsee Gr.)? Lebo 90 a 120 eur oporu v PP ZSSK rozhodne nema.
Reply on: medzernik #221300:
Ale da sa klíma vypnúť? S tým, že teplota sa má dosiahnúť len vetrákmi? Lebo tak sa mi to chová v aute (mám tam tlačítko že A/C vyp/zap. Keď v lete nastavím 20°C a vypnem klimatizáciu, tak potom mi toto robia vetráky, snažia sa mi dosiahnúť teplotu fúkaním ? Tak sa choval aj ten degeš.
Reply on: Ike #221295:
V 29T/30T je automaticka, teplotu moze vodic do urcitej miery (2-3 stupne hore/dole) zmenit. Zadava sa centralne, snimace vonkasej teploty vyhodnocuju medziteplotu a snazia sa udrzat ~25 stupnov vo voze.

Ostatne vozy maju maximalne vetranie ale vo vozoch T6 treba zmenit klapku na vyfukovanie vzduchu z pulznich menicov von miesto dnu (pri strednych dverach), ked to vodic zabudne tak je vnutri zabava

?
Reply on: Error 0x007 #221298:
Čooo? Tak toto Rakušáci riadne doyebali!
Reply on: 810zssk #221284:
Neviem ti povedat, je v tom bordel, zo ZSSK nam dali informaciu ze predsa moze Rakusak pokutovat. Samozrejme beznym sprievodcom to je jedno, ale v poslednych tyzdnoch robia v jednotkach nejake razzie, kde sa objavi aj pät revizorov, a ti proste dali 90€/120€...

Btw. ked uz sme pri tom: Som si az teraz vsimol, ze ÖBB zrusili "Bratislava-Ticket" z miest inych ako Vieden. Hlavne ze na to si robia reklamu. Pride mi to ako riadne svinstvo, ze ked chces cestovat z Kittsee/Marcheggu, tak si musis v automate kupit obycajny listok, ktory je jednosmerny a stoji 4,30€. A na cestu spät potom na slovenskej stanici zase kupovat listok, tam sa uz viac oplati spiatocny MPS (3,20€). Takze za cestu Kittsee - Bratislava, co je mozno desatina celkovej vzdialenosti Vieden - Bratislava clovek plati takmer polovicu (kedysi bol MPS s platnostou 3 dni a MHD v Bratislave za 4€). A clovek z Brucku si moze rovno kupit listok z Viedne a bude ho to stat menej. Neviem co to ma byt za odrb, to uz radsej autom, pesi alebo na biyckli... #thumbsup
Reply on: BMiro #221294:
A ešte je možné, že to po každé bolo iné vozidlo, alebo ako sa nižšie píše, niekto z cestujúcich to žiadal vypnúť. Resp. kombinácia všetkých možností - každý deň niečo iné.
Reply on: Ike #221295:
V električkách (29,30T)je automatická. K ostatnému sa vyjadriť neviem.
Klimatizácia vo vozidlách je automatická? A teplotu zadáva vodič, alebo centrálne? Pretože rozdiely v rovnaký deň vo vozidlách rovnakého modelu sú veľmi markantné. Včera som išiel degešom a hoci fukáre hučali ako štart raketoplánu, išiel z nich skôr teplý vzduch. Je to podobné ako v aute, že bola nastavená síce nízka teplota, ale klimatizácia vypnutá?
Reply on: Valec #221291:
netvrdim ze to ma sofer riesit na mieste, ale ked uz niekolko dni po sebe nastupim do novej trojky v ktorej je na umretie dusno tak to vyzera ze ani sofer nezapisal nic alebo sa v dielni na to vysrali
Reply on: Pe67 #221292:
Pri takych kriklunoch (ak som vpredu) najradsej robim to, ze pridem za vodicom a podakujem im za prijemnu teplotu vo vozidle (A naschval nahlas, aby to kriklun pocul). Ak raketa nevie pochopit, ze ludia maju viacero preferencii a ze je niekto, komu vypnuta klima sposobuje neprijemnosti, tak ju aspon poriadne nasrdim.

Rovnako je aj v pripade starsich vozidiel s oknami, kde taketo rakety zatvaraju okna lebo "im fuka pod parochnu"
Reply on: BMiro #221289:
Áno prvé dni premávky vozidiel 30,29T bolo v nich až nechutne zima. Ale ono sa tá vzduchotechnika postupne nastavovala, lebo postarší občania sa na to sťažovali(sťažujú sa stále). Vodič tú vzduchotechniku po výjazde z vozovne len pustí a to čí kúri/chladí je plne automatické - vodič do toho nesmie zasahovať! Musím povedať že denne cestujem linkami 4,6,9 - teda prevažne vozidlami 29T a musím povedať že tá vzduchotechnika funguje dobre - vo vozidlách nie je zima ani teplo.

Jedna príhoda z minulého leta - z linky 4, kedy na Molecovej postarší pán hučal do vodiča či musí tá klíma ísť. Vodič mu povedal že keď to vypne tak nebudete mať vzduch. Nato pán začal naňho kričať že nech to vypne, tak to vodič vypol. Našťastie som vystupoval v Karl.vsi, ale ľutujem ľudí čo išli do Dúbravky.

Ďalšia príhoda(z min.leta)z 31Tr - linka 207, kde som sedel hneď za vodičom - došla pani a začala hučať nech tú klimatizáciu stlmí. Vodič jej správne povedal že do toho nemôže zasahovať. Na to pani začala hučať že sa bude sťažovať, že sa už niekoľko krát sťažovala a že bude zas lebo bude chorá... Inak bolo tam príjemne - žiadna veľká zima - tak akurát.
Reply on: BMiro #221289:
Šofér, ktorý na Vinohradoch nastúpi odvezie vozidlo do Rače a späť, kde ho zasa odovzdá tomu prechádzajúcemu (ktorý má medzičasom prestávku).
Riešiť, či klíma funguje alebo nie môže vodič akurát tak pocitovo (fúka/nefúka, chladí/nechladí) a ak sa mu to nezdá, môže ju maximálne reštartnúť (ak sa to v nových električkách vôbec dá). Ak ale na ovládacom panely všetko funguje ako má, môže nanajvýš zapísať závadu do knihy vozidla a ďalej to (ne)riešia v dielni.
Vodič nie je mechanik a už vôbec nie špecialista na klimatizáciu, aby sa tomu mohol a vedel nejako inak pomôcť.
Reply on: BMiro #221289:
a kedy to ma riesit novy sofer ? na Krasnanoch /ZST Vin. električka vždy pokračuje dalej + v Petrzalke na konečnej to ani nemaju kedy riesit soferi trojky,lebo tam jazdia na otočku a hned idu nazad z 2.stanovišťa
Reply on: Petto #221288:
no nesledoval som konkretne cisla vozidiel, akurat vcera ked som nastupil cca o 18tej v centre smer raca tak vzadu bolo nechutne nedychatelne, trosku lepsie to bolo pri vodicovi...ked som mu povedal tak on len ze klima je pustena, tak asi nefunguje a dovi dopo
vcera rano, predvcerom a aj dnes z race smer mesto to posobi, ze klimu pustia az niekde za mladou gardou, dovtedy tam je hrozne sparno
si pamatam ked ich nasadili, tak prve dni "vykladna skrina DPB" klima sla na plne gule a clovek tam siel zamrznut, teraz nastupi a dufa ze sa na rozdiel od starej elektricky nespoti uz po ceste do prace a je to este horsie..akurat nerozumiem, soferi sa striedaju pravidelne pri zst vinohrady, ci vozovna krasnany, novy nastupi a musi citit ze klima nefunguje ale nijak to neriesi..to ako mam pravidelne stastie na jedno pokazene vozidlo, ci skor sa zacala klima kazit, alebo soferi dostali nariadenie klimu pustat podla lubovole?
Reply on: BMiro #221287:
Musis byt konkretnejsi, na 3ke beha denne 12 vozidiel rovnakeho typu. Hoc klimu riadi automatika - niekde chladi horsie niekde lepsie. Spravidla najvacsie teplo je v tych clankoch elektricky kde nie su dvere tj. 2,4 clanok lebo tam "fukare nie su resp. len medzisedadlami.
Neviete niekto preco posledne dni 3ka elektricka nepusta klimu? Raz som sa ozval soferovi a ten mi povedal ze je pustena aj ked bolo nechutne teplo tak neviem ci maju vsetky pokazene, alebo vypnute

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.