Zaujimavost z Ostravy: Rusia tam doplnkovy predaj listkov u vodica, pretoze on vyrazne poklesol zaujem po zavedeni elektronickych foriem predaja cestovneho listka a to najma moznosti kupy listka priamo vo vozidle akoukolvek kartou Visa/Mastercard. http://dpo.cz/aktuality/2317-prodej-papirovych-jizdenek-u-ridice-konci.html
Dufam, ze sa coskoro dockame aj v Bratislave, kedze DPB podobny system planuje. Dolezita bude ale tiez kvalita zvoleneho riesenia..
Áno, riešenie z roku 1993 bolo čisto na papieri. Podstata zmeny bola v tom, že cestujúci nekupoval predtlačený kupón na definované obdobie, ale údaje PCL sa vytlačili na kupón až v momente predaja na základe požiadaviek cestujúceho (dátum od-do, rozsah platnosti).
PCL v čipe karty bol v DPB zavedený až na prelome milénia (tuším 2001). Medzičlánkom bolo ešte nahradenie papierového kmeňového listu (tá časť s fotkou) kontaktnou čipovou kartou (vydávané najskôr pre študentov 1996, neskôr aj pre dôchodcov a dospelých). Či sa do nej zapisoval aj kupón si už nepamätám, predajné zariadenia boli stále od Zeliska.
Ide o firmu ZELISKO. Rovnaký systém sa ešte v roku 1993 zaviedol aj v Prešove.
Vtedy to bola veľká vec, lebo sa tým zaviedla tzv. kĺzavá doba platnosti PCL. To znamená, že lístok mohol platiť mesiac, štvrťrok alebo rok od konkrétneho dátumu a nie na kalendárne mesiace, štvrťroky a roky ako dovtedy.
Prekvapilo ma, že v piatok išiel na linke Slovak Lines do Hainburgu nízkopodlažný autobus používaný v prímestskej doprave (Crossway). Nefungovala mu však platba BČK, tak ľudia si museli kupovať cestovné lístky v hotovosti. Druhý voz na linke bol klasicky ten čo v minulosti jazdil do Viedne (Evadys) a jemu fungovala platba z BČK. Ten nemá Wifi ani na území SR?
Vedel by mi prosím niekto objasniť nasledovné?
Myslel som si, že elektroniku predplatných CL odjakživa dodával Bratislave Emtest. Avšak na sérii agentúrnych fotiek k uvedeniu systému do prevádzky (od 15.03.93) vidno terminál, kde vykúka nápis __KO Austria: http://vtedy.tasr.sk/s/lrC45V3b35
Kto bol teda prvotný dodávateľ a ako prišlo k zmene?
TomJ
1. kolóna (Trnávka): 20, 21, 24, 25, 26, 27, 28 (po-pi), 31, 35, 39, 44, 50, 53, 58, 61, 66, 67, 69, 70, 77, 79, 80 (časť), 83 (1 poradie), 84, 87 (časť), 93 (3 poradia), 139, 147, 151, N21, N31, N53, N55, N70, N74
2. kolóna (Jurajov dvor): 23, 29, 30, 32, 37, 41, 43, 51, 52, 54, 56, 57, 59 (časť), 63, 65, 74, 75, 78, 88, 90, 96, 98 (1 poradie), 123, 133, 153, 196, 525, 801, 901, N29, N33, N37, N56, N61
3. kolóna (Petržalka): 28 (1 poradie v po-pi, cez víkend všetky), 59 (časť), 68, 80 (časť), 83, 87 (časť), 91, 92, 93, 94, 95, 98, 99, 131, 184, 191, 192, N34, N80, N91, N93, N95, N99
Električky:
Jurajov dvor: 1, 3, 4, 5 (časť cez víkend), 6, 9 (časť)
Krasňany: 2, 5, 7, 8, 9 (časť)
Trolejbusy:
Trnávka: 64, 204, 205, 207 (časť), 208, 209, 210, 212 (časť)
Hroboňova: 33, 201, 202, 203, 204 (2 poradia), 207 (časť), 211, 212 (časť), N44, N47, N72