Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
http://tv.nrsr.sk/archiv/tlacovakonferencia/7/2356

Všetci tam vyplakávali nad zrušením plánovaných kolektorov.
Nikto nespomenul že v Bratislave sa neplánuje rozšíriť cestná sieť na vstupoch do mesta. Tie autá zase len ostanú v zápche no na inom mieste.

Nakoniec ani jeden zo zúčastnených aktivistov nezniesol požiadavku na zlepšenie obslužnosti nového zastavaného územia hromadnou dopravou.

Ideál by tam bola železnica, ktorá by prepojila 120 s 130 a povymetala dané územie.
Reply on: zlomok #219980:
Prestupovalo tam vela ľudí aj v minulosti do L49. Je to prestup pre personál aj zo Záhoria.
Vymýšlať baterkovú L211 do Dúbravky je blbosť. Na Patrónke je konečne po zatrolejovaní prestup na hrane v oboch smeroch.
L211+212 robí dostatočnú kapacitu na Kramáre zo západnej časti BA aj zo Záhoria.
Reply on: 810zssk #219986:
Tak radšej to dajú na delenú (kde je teoretická šanca že by to bolo iba na rannom diely)
ako na celondeku .. A jediná špička ktorú má Hrobonka so sólom okrem 211/2 je 203/6.
S tým, že 211/2 začína potom, ako tam ukončí nočák, kde tá 14Tr často býva.
Reply on: zlomok #219980:
Bohuzial mam pocit ze tie 14Tr davaju najcastejsie prave na 211, co je podla mna elementarna chyba, vzhladom na charakter tej linky.
Reply on: Valec #219983:
Kde má linka 211 prestávku? Ak by aj v Dúbravke, tak by sa dalo vybudovať nabíjacie misto pri obratisku električiek, infraštruktúra tam na to je. Nabíjanie by bolo 600 V js, na čo ti stačí kus trolejí a pár metrov drôtu.
Reply on: Ike #219982:
Elektrodynamická brzda s rekuperáciou. Je v princípe jedno či vyrobenú elektrinu tlačí späť do trolejového vedeania alebo batérií. Nič netreba vymýšlať, technológia existuje a je overená.
Reply on: zlomok #219981:
Len či to je príklad baterkovej L211 do Dúbravky. Tá pod trolejom bude jazdiť len kratší úsek trasy... a aj ten baterkový nie je práve s najjednoduchším terénom.
Reply on: zlomok #219981:
V poslednom ročníku na gymnáziu som mal z fyziky 4 ? takže možno trepnem úplnú hlúposť, ale neexistuje pri trolejbusoch technológia batérií, ktoré by sa dobíjali jednak z elektrického vedenia a jednak z kinetickej energie? Ak dnes existujú hybridné osobné vozidlá na batérie, ktorých dobíjanie funguje len na báze kinetickej energie, potom by pri trolejbusoch nemal byť problém.
Reply on: rini17 #219974:
Ja to skôr vidím na trolejbusy s baterkami, ktoré im umožnia dojazd cca. 20 km a nabíjať sa budú počas jazdy cez zatrolejované časti, kde bude frekvencia liniek s uvedenýmivozidlami dosť hustá na to, že sa z ekonomického poľhadu oplatí viac vybudovať trolejové vedenie ako nabíjacie stanice na konečných.
Reply on: luky133 #219973:
Dnes ráno som na Patrónke prestupoval a videl som že na 211 prišiel starý trolejbus 14 Tr. Dosť ma prekvapilo veľké množstvo ľudí ktorí do neho nastupovali. Našťastie boli všetci zdraví a bez barlí, takže nemali problém vyliezť po schodoch.
Reply on: Solider #219978:
A myslis ze tu niekto kontroluje ci to jazdi ? V zmluve je aj daco o 90-95% disponibilnosti vozov co bolo porusene Xkrat. ADD2 EU rada podpori "zelene projekty" typu baterkova 61,209,205,mozno aj 211 do Dubravky. Len na 205,209 uz sme raz kvazi dostali EU fondy a dalsie si neodvazim typnut ci by presli.
Reply on: luky133 #219973:
To si myslia, že dostanú peniaze z nejakých eurofondov na trolejbusy s baterkami, keď nevedia ani zabezpečiť, aby riadne jazdili trolejbusy z predošlého tendra?
Reply on: luky133 #219973:
Dopadlo to, ako som vravel.

Istota obstarávania? Peniaze na to vyčlenené zatiaľ nie sú, ale vzhľadom na previazanosť mesta a nemenovaného Sdružení je celkom predvídateľné, že je záujem vytvoriť dopyt po novinke vo výrobnom programe.
Reply on: S499.1023 #219910:
benefit je to aj pre fabriku, viac sa oplatí objednať pre zamestnancov autobus, ako budovať pri fabrike hektáre parkovacích miest
Reply on: luky133 #219973:
toľko preklepov a hovadín napísaných som nevidel pokope už dobre dávno..... Ríchli kurs pýsania na pocýtačke? Hlavne nech to je už online.... A troleje na streche by som si pozrel.... 😃 zatiaľ som to videl len pri rozthnutom vedení.... 😃
Reply on: Error 0x007 #219964:
Myslim ze tych 20 rokov uz prave dnes ubehlo. V Megafactory nabieha vyroba, prudky narast produkcie a teda pad cien baterii. Elektrobusy su perspektivny segment a ze baterie potrebuju stale 50x viac priestoru ako nadrz na naftu s rovnakym dojazdom, v autobuse nevadi.

https://electrek.co/2017/02/13/electric-buses-proterra-ceo/
http://www.bratislavskenoviny.sk/najnovsie-spravy-z-bratislavy/doprava/neosvedcil-sa.-dopravny-podnik-odskusal-duobus-z-dubravky-na-kramare.html?page_id=343092

"Nejde o duobus v pravom zmysle slova, oficiálne je to stále trolejbus s prídavným agregátom, ktorý mu umožňuje v prípade potreby prejsť aj úsek bez trolejového vedenia, no tento agregát nie je plnohodnotným druhým pohonom vozidla.

Dopravný podnik preto odporúča trolejbusy s batériovým pohonom. Tento rok chce tieto vozidlá obstarať a budúci rok by mohla začať ich premávka. "

Je už isté, že sa idú tento rok obstarávať trolejbusy s batériovým pohonom? Lebo nejaké vízie boli, ale bral som to skôr v rovine uvažovania a tu to prezentujú novinári ako hotovú vec...
Reply on: S499.1023 #219970:
Keď ma tu chceš poučovať, tak by si si mal teda aktualizovať tú poučku o odpisoch. ?
Reply on: zakaznik #219966:
A tie sú zadarmo??? Úver alebo operák sa neplatí? Porozprávaj mi o tom niečo, keď platím OL za nejakých 50 áut a 30 lokomotív po 100 mega/ks.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.