Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Mna by zaujímal rozsah dopravy, aký bude na 112, či na spôsob Zohor - Z.Ves, alebo tam bude nejaký takt....
Tu 112ku bude dotovat BSK, nie MDV?
Reply on: Valec #219301:
Do Rohožníka alebo až do ritnej diery pri Plaveckom Mikuláši?
Reply on: Valec #219301:
Predpokladam ze v Miloslavove je umiestnenie doriesene. Kvetoslavov uz je mimo BSK, ten teoreticky moze mat status ako Cifer a podobne (hoci by to bolo nevhodne).

Co sa 112 tyka (hrabe im?), tam nebude ten rezim co na S25?
Reply on: munww #219297:
Normálnych argumentov si tu dostal viac než dosť... ale úmyselne ich prehliadaš, lebo sa ti nehodia do tvojho videnia sveta.
Reply on: munww #219293:
Priznaj sa, že tebe niekto z divízie ED ženu pretiahol.
Reply on: munww #219291:
Ak v BA o 20 rokov zanikne električková doprava, tak len preto, že mesto nebude (tak ako doteraz) chcieť nájsť peniaze na údržbu jej dráhy a eurofondy už na to nebudú. Ale ešte predtým zanikne trolejbusová doprava, lebo o 30/31Tr sa dovtedy všetky v krátkom čase po sebe rozpadnú.

A môžeš si byť istý, že žiadne bus pruhy situáciu v doprave nezlepšia.
Reply on: 810zssk #219289:
"sa PLNE tarifne zaintegruje trat az po Kvetoslavov, t.j. doplnenie KOCL do Kvetoslavova a Kvetoslavova zastavky"

Viac dopravcov plne zaintegrovaných... ako to tu čítam, tak je už rozhodnuté, že na 131 bude jazdiť aj ZSSK. Tak som zvedavý, či a kedy sa MDVRR uráči o takomto zámere poinformovať integrátora a koľko podmienok si ŽSR nájde, prečo sa tam tie KOCL nedajú umiestniť. Takže pri troche šťastia, sa ich tam podarí umiestniť tak v roku 2020.
Ale možno to bude lepšie ako s traťou 112, kde sa má začať jazdiť od konca februára.
Reply on: munww #219291:
Presne ako píšeš, ľudia z Devína by mali presadať na električky v Karlovej Vsi. V každom normálnom meste by to tak bolo. A prestúpili do tých istých autobusov pod mostom SNP ako teraz. Od Karlovej vsi idú tie autobusy súbežne s električkou a konečnú majú po trase električky.
Reply on: munww #219293:
O akom menšom počte zamestnancov blúzniš a akých úsporách?

Momentálne je v BA prevádzkovaných cca. 200 električiek s cca. 250 vodičmi. Tebou navrhovaný systém by vyžadoval podľa toho ako píšeš teda 400 autobusov t.j. cca 500 vodičov, pričom sa bavíme o koeficiente zamestnancov 1,25 ako je pri električkách, pri autobusoch je to číslo takmer 2-násobok. T.j. potrebujeme o 250 vodičov viac. V celom DPB (všetky divízie, vedenie, ...) je menej ako 400 THP pracovníkov. Ak by z toho tretina pracovala v divízi električky, ešte stále nám chýba 120 ľudí.

Výsledok - potreba prijať 120 nových zamestnancov.

Pri plate vodičov predstavuje navýšenie mzdových prostriedkov 1 700 000 Eur ročne. Tak isto aj prevádzkové náklady sa poriadne zvýšia, keďže električky spravia za rok približne 11 000 000 vozokilometrov, navýšil by sa počet vozokilometrov o ďalších 11 000 000, čo je pri celkovom objeme dopravy o 25%. Len úplne pri najjednoduchšom matematickom modeli keď sú celkové prevádzkové náklady (spotreba energie a materiálu) ročne vo výške cca. 30 000 000, tak na navýšenie potrebujeme 7 500 000 Eur ročne.

Výsledok - zvýšenie nákladov na zabezpečenie rovnakých výkonov o 9 200 000 (deväť miliónov dvestotisíc) Eur.

Náhradná autobusová doprava sa na nákladoch podieľa minimálnou mierou, nehovoriac o tom, že na určitý počet vozov potrebuješ aj istý počet záložných vozidiel a ten by sa tým pádom tiež zdvojnásobil. A náhradná doprava za električky určite nestojí ročne 9 miliónov Eur.

Počet električiek, vodičov, vozokilometrov a náklady sú podľa zverejnených údajov DPB za rok 2014. Pri troche snahy si to nájdeš na internete.
Reply on: irizar #219296:
No, a vidim ze som sa celkom elegantne strelil do nohy. Presne takto to dopadne ked sa nechate vyprovokovat blbcom.
Ok, nedostávam normálne argumenty tak zase odchádzam....
Reply on: irizar #219284:
Moj zlaty, dostal si tu na tie tvoje bludy desiatky argumentov. Lenze ty ich statocne ignorujes a furt si ided svoje dristy o tom, ze odbornici a experti z celozivotnou praxou su vsetci mimo a len ty, bezvyznamny anonymny trulko z internetu sa dokazes ezotericky "divat mimo skatulu". Si dopravny ekvivalent matere z modreho konika, ktora z autoritou troch tried SOU krajcirskeho v Poltari a Vysokej Skoly Zivota nabehne do nemocnice a zacne chirurgov poucovat o tom, ze slepe crevo sa nema liecit chirurgicky, ale preusporiadanim cakier a prikladanim vulkanickych sutrov. Si tak fundamentalne mimo, ze pokusat sa s tebou o rozumnu diskusiu je strata casu. Niektori diskuteri zjavne nemaju cez sviatky nic lepsie na praci, ale ja si svoj cas vazim prilis na to, aby som ho stracal z hlupakmi v zajati Dunning Krugerovho syndromu.
Problem by som mal keby si bol nedajboze v pozicii ze by si tie svoje pomatene fantazmagorie mohol preniest do praxe. Ale to nie si a nikdy nebudes. Takze ma dalej absolutne nezaujimas
Reply on: S499.1023 #219294:
Hlboko sa ospravedlňujem za moju slušnú reakciu. Nevšimol som si na koho reaguješ, predtým si nadávkami reagoval na môj príspevok. No v tvojom príspevku si ma aj tak "prenesene" spomínal, takže som reagoval správne. Nuž tak nereaguj na moju tému a je to vybavené...
Reply on: munww #219283:
Ja som nereagoval na teba, ty psychopat a nechcem tvoju odpoveď. Diskusia jedine osobne.
Reply on: Kanarcan #219286:
K bodu 3. Menší počet zamestnancov v DPB nie je argument? Tiež by neboli náklady súvisiace s náhradnou autobusovou dopravou...
Reply on: ufo #219290:
Chapem. Tak aspon jedno z toho by mohla byt 861 a druhe bude, holt, vrak pre ludi.
Reply on: Kanarcan #219286:
K bodu 4.: Neplánoval som napísať poznámku, ktorú si ty uviedol 🙂, nedomýšľaj si čo nie je pravda. Ja tiež nejazdím autom po meste. Keď nevidíš potrebu bus pruhov súbežne s električkami patríš k menšine. Rovno sa ťa opýtam, že prečo napríklad na nábreží Dunaja stoja autobusy v zápche a električky vedľa sa väčšinou hýbu. Ty zrejme chceš aby ľudia z Devína alebo Mlynskej doliny prestupovali v Karlovke do električiek a potom prestupovali znovu? Do akých autobusov prestúpia a kde? Alebo chceš narobiť električkové koľaje absolútne všade?
Ja dávam električkám 20 rokov života. Veď ak dovtedy bude funkčná MHD a bicykle a elektrobicykle budú mať svoje vlastné cesty nie je dôvod na diskusiu. Veríš, že tak bude?
Reply on: 810zssk #219288:
Bolo. Ale MD si už len ten Kvetoslavov nakreslilo tak, že tam treba dve 861. Zrejme kvôli taktu s krížovaním v Košariskách. Čo je maximálne nevýhodné pre ZSSK. Regiojetu by to bolo viacmenej jedno, keďže mu stoja v sedle 4 motory vo dvore.
Reply on: Ike #219268:
Preco sa to sedlo nemoze objednat u RJSK, ktoremu v sedle stoja vozidla zo spicky?

Mne by sa pacilo keby sme sa dozili stavu v ktorom bude na trati kludne moct jazdit viac dopravcov, podla toho co je v danej chvili vyhodnejsie. Len dokym nemame tarifnu integraciu, tak je to absolutne neprijatelne. Chceme budovat alternativu voci IAD a potom to bude vyzerat tak ze cestujuci si kupi mesacnik, ktory mu na polovici vlakov nebude platit?

Dufam ze aspon dovtedy RJ vstupi do IDS BK (s tym ze sa PLNE tarifne zaintegruje trat az po Kvetoslavov, t.j. doplnenie KOCL do Kvetoslavova a Kvetoslavova zastavky). Ale rozhodne to nie je postacujuce, jediny variant v ktorom je prijatelna prevadzka dvomi roznymi dopravcami je plna tarifna integracia bez vynimky (okrem zamestnaneckeho cestovneho).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.