Riešenie je v koľajovej doprave. Električkové trate do Vrakune, Vajnor, Devínskej Novej Vsi a pod. sú cestou. No je potrebné riešiť aj jej rýchlosť, pretože pri tomto rozsahu a súčasnej hustote zastávok to bude pomaly ako obsluhovať Slovensko výlučne osobákmi. A samozrejme zapojiť TIOPy ako sa len dá (+Einsteinova).
Napriklad Molecova - Bulharska: Autom podla Google Maps 16 minut. V tomto smere rano zapchy na prietahu byvaju minimalne, realne to je teda okolo 20. MHDckou najrychlejsie spojenie 33 minut, ale to uz predpoklada ze akurat sadnu pripoje a ze sa stihne tesny 2 minutovy prestup (rano pomerne nerealne). Inak sa bavime o casoch okolo 35-40 minut a to tiez len za predpokladu ze centrum mesta bude dobre prejazdne (pretoze mimo centra sa MHD ist neda). Cize aj za optimalnych podmienok to MHD trva o 75% - 100% dlhsie ako autom.
K tomu Mostu Lafranconi:
Jedna z veci ktore vnimam ako problem, je ze MHD v Bratislave je v principe rovnaka ako bola pred otvorenim dialnicneho prietahu, zatial co pre auta doslo k podstatnemu zrychleniu dopravy. Prave tymto vznikaju ludia ktori odmietaju prechod do MHD s argumentom "autom mi to trva 20 minut, MHD 50" - autom totiz prejdu priamo po dialnicnom prietahu, zatial co MHD ich bude vlacit po mestskych komunikaciach.
Strasne tazko sa to riesi, lebo ide prave o ludi cestujucich na roznych cudnych trasach typu Vajnory - Petrzalka, Devinska Nova Ves - Ruzinov, ci Podunajske Biskupice - Cunovo, teda trasach kde sa ziadnu linku zavadzat neoplati lebo pre kazdu kombinaciu je tych ludi skratka malo. Ale zaroven sucet ludi na vsetkych takychto trasach uz robi relevantne cislo. Toto su ludia ktorych bude parkovacia politika boliet, ale pritom nebudu mat ziadnu vhodnu MHD-alternativu.
Článok: "Každé doteraz neriadené priecestie bude vybavené svetelnou signalizáciou a riadené v dynamickom režime s absolútnou preferenciou električiek"
Haterdunčo: "Preferencia žiadna".
Koľko trvala tá prvá veľká modernizácia Karlovky, so samovykoľajivými VÚIS-panelmi pri Riviére, s novými stĺpmi TV, s reťazovkovým vedením? 4 mesiace s jednokoľajkami?
ADD2 pri tej preferencii dopravy IAD, BUS i eliny v 2min int. v oboch smeroch na takej zdvojenej krizovatke Molecova+Riviera si ani tu preferenciu neviem predstavit
Ozaj túto trasu si cestoval vôbec niekedy s MHD alebo si robíš prdel z nás? Mimochodom po starom tam máš linku 84, ktorá jazdila už vtedy a do Dúbravky si mal z Kapucínskej električku cca každé 4 min a cez víkendy 6-7min. A isto by ti podľa starých CP ponúklo aj spojenie 99+88+4/12.
Prečo nie je nikde zmienka o zmene polôh zastávok? To bude v kuse nacapená medzi Segnerovu a Molecovu Jurigovo námestie snáď nadosmrti a ostatné zastávky 300-400m? ? Preferencia žiadna, zastávky nasekané na seba, ani skrz modernizáciu to nejde nikto zmeniť. Fakt o doprave rozhodujú tupci ?
Nechápem, že prečo konečne nezrušia pripečeným fízlom túto kompetenciu? To sa máme prosiť chumajom z PZ SR, ktorí si vyvážajú prdelky v autíčkach aby schválili niečo čím uvrhnú svoj systém dopravy do zápchy? Veď tam sa nehľadí na IQ a EQ na prijímaní k PZ SR, ale na to aká je kto tupohlavá ovca plniaca rozkazy bezhlavo. Systém "práce" polície na Slovensku stojí za prd a význam PZ SR sa blíži nule. ?
Nejak sa tu začína z antielektričiek prechádzať ku starému systému odvšadial všade už 3x denne! iba s DPB? osobne Farského-Baníkova(Segnerova). Starý systém 95 Far-Šaf, 12 Šaf-Seg, víkend, 45min. Nový systém 1+5 cca 35min, auto einst-lafranconi-segnerova 8min, prakticky na týždňovej báze dochádzky, a chodil skoro sám. Ten smer by mi síce osobne vyhovoval...ale...nie je tam prúd. Sotva by sa na tej trase uživil Iveco Daily....Vhodnejšie keď už by bolo to roztočenie nábrežia na dvojkoľaj, a vedenie aspoň jednej linky šafko-nábrežie obojsmerne tade. Mimo výluk pre papalášov, mimo všetko...
Otázka asi skôr do pléna - nebola by otázka jednokoľajok pod tlakom verejnosti ešte zvrátiteľná?
(Rovnako, ako bolo na poslednú chvíľu upravených už iks obmedzení.)
Projektant pôvodne (tuším v DSP?) vymyslel že úplná výluka na Karloveskej radiále musí byť 3 mesiace, všetko ostatné sa dá riešiť pomocou jednokoľajok a čiastočných výluk.
Z DPB prišlo stanovisko že nesúhlasia s provizórnou a obmedzenou prevádzkou električiek v jednotlivých etapách modernizácie a požadujú úplnú výluku električiek počas celej doby modernizácie (teda cca 18 mesiacov). (Tak si hovorím že nemusím všetkému rozumieť...)
Až takýto extrém to asi nebude, ale ako poznáme prax z tohto mesta až do dňa realizácie sa koncepcia môže zmeniť... Tak uvidíme aká bude realita s vozidlami, vodičmi, kapacitou a cestujúcimi... Možno bude nakoniec ako NAD slúžiť aj 35 a 139 ?
"Karlova Ves podľa realizačného plánu, ale predbežný plán poznáš a bol taký, že najprv sa bude robiť obratisko bez výluky, následne Krčace s NAD a potom samotná karloveská trať s jednokoľajnými výlukami (iba úseky od Molecovej po Borskú),"
To kto objavil, ze ta vec na krku nie je iba na okrasu? ?
otázka na expertov - mením banku a v súvislosti s tým aj BMK. Na starej (ešte platnej) BMK mám aj električenku. Ako si ju mám preniesť zo starej BMK na novú ? Vopred ďakujem za odpovede a pomoc.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
810zssk
Jedna z veci ktore vnimam ako problem, je ze MHD v Bratislave je v principe rovnaka ako bola pred otvorenim dialnicneho prietahu, zatial co pre auta doslo k podstatnemu zrychleniu dopravy. Prave tymto vznikaju ludia ktori odmietaju prechod do MHD s argumentom "autom mi to trva 20 minut, MHD 50" - autom totiz prejdu priamo po dialnicnom prietahu, zatial co MHD ich bude vlacit po mestskych komunikaciach.
Strasne tazko sa to riesi, lebo ide prave o ludi cestujucich na roznych cudnych trasach typu Vajnory - Petrzalka, Devinska Nova Ves - Ruzinov, ci Podunajske Biskupice - Cunovo, teda trasach kde sa ziadnu linku zavadzat neoplati lebo pre kazdu kombinaciu je tych ludi skratka malo. Ale zaroven sucet ludi na vsetkych takychto trasach uz robi relevantne cislo. Toto su ludia ktorych bude parkovacia politika boliet, ale pritom nebudu mat ziadnu vhodnu MHD-alternativu.