Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ibiza #218834:
Ešte miesto, nevedeli by ste?
Reply on: absurd #218856:
Do budy!
Reply on: Joyki #218839:
To je tak, keď ZSSK x rokov pred nástupom RJ na trať 131 požadovalo navýšenie vlkm a Kubáček tvrdil drzo, že tam to nie je potreba. A zrazu keď príde s obálkou Jančura, tak nedáme navýšenie zo 750 000 na 1 000 000 ale na 1 250 000 cca rovno a opravíme aj trať. A takto by sa dalo x ďalších tratí na Slovensku rozoberať, kde by bola dobrá hodinovka celodenne aspoň v pracovné dni a MDVRR serie na to. Však tam nejazdí súkromník, tak netreba. A pritom smery z BA na MA, TT a GA by hodinovku celotýždenne uživili. Možno až zas príde dakto s obálkou ...
Reply on: Viko #218851:
Nezavrhla, NDR prevádzky (nielen metrové) sa najmä vyznačovali malou šírkou vozidiel 2,2 m a pre ne bola už dlho k dispozícii KT4.
Tak som nasiel aj tento clanok opisijuci nikdy nevyrobenu KT8A5, avsak tiez sa pise iba o rozchode 1435mm a 1524mm:
http://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006041007

Aj s vykresom:
Reply on: S499.1023 #218848:
Nebolo by riesenim vytvorenie "A"-verzii (alebo obejsmernej "C") tak ako pri u nas jazdiacej T6A5, ktore sa lisia od ruskych T6B5?
Reply on: S499.1023 #218850:
A naozaj bol plán prestavať tunajšiu sieť starší, než rozhodnutie nepracovať na vývoji? Lebo prestavbu som vždy počul odprezentovanú len ako dôsledok nedostupnosti vozidiel.

Mimochodom, v NDR boli aj úzkorozchodné prevádzky - pre nich sa výroba vozidiel azda nezavrhla, či?
Reply on: zlomok #218845:
Inak asi si neporozumel správne Ochutnávačovej odpovedi - tá znela, že KT8D5 nebola vyvíjaná pre 1000 mm rozchod, pretože v pláne bolo Bratislavu prestavať a Liberec zrušiť (ku plánu prerozchodovania Liberca došlo až neskôr), navyše mala KT8D5 aj problémy s profilom.
Reply on: Ibiza #218847:
Hej, keby bola T6 prišla pred 2. svetovou, bolo by to pekné a moderné vozidlo.
Reply on: zlomok #218845:
Samozrejme, že má a ešte dlho má mať. Praha neustále bojuje s prejazdným profilom - najprv z prakticky nevybočujúcich, 2,2 m širokých dvojosákov na 2,4 m široké T1, potom 2,5 m široké T3 a nakoniec KT8 so vzdialenosťou otočných čapov 7,5 m. Ku zmene došlo s nástupom imperializmu - 14T a 15T sa museli naopak spraviť užšie, aby sa do profilu vošli.
Inak tá ponorka, to je taký predchodca T6 po dizajnovej a farebnej stránke.?
Reply on: zlomok #218845:
strašné preklepy...
Reply on: Sommelier #218843:
Problémy s oblúkmi súviseli s prejazdovým profilom vozidiel KT8D5 a nemali nič spoločné s rozchodom koľajníc. Plánované hospodárstvo postavili tramvaj s ktorou sa dalo jazdiť iba rovno. To úzkych miest (najmä Prahy) absolútne nevhodnú. Prahu to stálo dlhé roky než odstránila obmedzenia kvôli KT8D5, neviem či ešte nejaké náhodou nemá.
Reply on: Ibiza #218834:
Vzhľadom na to, že je na nej vidieť evidenčné číslo, tak jedoznačne tá ponorka.
Reply on: zlomok #218842:
Plán prerozchodovania BA ako aj prerozchodovanie Liberca.. A vraj aj v oblúkoch by mohli nastať kolízne situácie, resp. by sa mnohé museli prestavať..
Reply on: Error 0x007 #218841:
Bol to výsledok spoločenského a ekonomického zriadenia, ktoré na jednej strane bolo totálne neschopné, na strane druhej schopné čohokoľvek.
Ked uz bola rec o elektrickach, tak otazka pre expertov:
Naozaj bolo take zlozite vyvinut 1000mm podvozky na KT8(A5) ked uz existovali 1435mm podvozky? Alebo to bola len a len lenivost?
Reply on: Peon #218813:
Práveže 92 využíva dosť ľudí v úseku Patrónka/Lamač resp. opačne, nakoľko je to najrýchlejšie spojenie odkedy je to nešťastné zachádzanie 63 k Tescu. A apropo, ako fungujú Borry, tak je dosť využívaná aj na spojenie ŽST Lamač/Bory.
Reply on: JamaVOku #218838:
Myslel S50

Tiež by ma to zaujímalo, ale to bude #nikdysatonerobilo príslovím. Cez vianočné obdobie si viem svoje, že S60 napr. vlani jazdil už tak neúmerne preplnený, že ľudia vo Vajnoroch smerom na HLST kašlali na to, a ostali na stanici a išli na MHD. V smere von z mesta sa stálo až po Galantu, tak som zvedavý na prvý týždeň nového roku, keď už každý chodí do práce a na skúšky ale stále je interval 2hod. Odvtedy totižto jazdí vlakom viacej ľudí. Ministerstvo vraj doteraz o probléme kapacity okrem smeru na DS nevedelo...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.