To je tak, keď ZSSK x rokov pred nástupom RJ na trať 131 požadovalo navýšenie vlkm a Kubáček tvrdil drzo, že tam to nie je potreba. A zrazu keď príde s obálkou Jančura, tak nedáme navýšenie zo 750 000 na 1 000 000 ale na 1 250 000 cca rovno a opravíme aj trať. A takto by sa dalo x ďalších tratí na Slovensku rozoberať, kde by bola dobrá hodinovka celodenne aspoň v pracovné dni a MDVRR serie na to. Však tam nejazdí súkromník, tak netreba. A pritom smery z BA na MA, TT a GA by hodinovku celotýždenne uživili. Možno až zas príde dakto s obálkou ...
A naozaj bol plán prestavať tunajšiu sieť starší, než rozhodnutie nepracovať na vývoji? Lebo prestavbu som vždy počul odprezentovanú len ako dôsledok nedostupnosti vozidiel.
Mimochodom, v NDR boli aj úzkorozchodné prevádzky - pre nich sa výroba vozidiel azda nezavrhla, či?
Inak asi si neporozumel správne Ochutnávačovej odpovedi - tá znela, že KT8D5 nebola vyvíjaná pre 1000 mm rozchod, pretože v pláne bolo Bratislavu prestavať a Liberec zrušiť (ku plánu prerozchodovania Liberca došlo až neskôr), navyše mala KT8D5 aj problémy s profilom.
Samozrejme, že má a ešte dlho má mať. Praha neustále bojuje s prejazdným profilom - najprv z prakticky nevybočujúcich, 2,2 m širokých dvojosákov na 2,4 m široké T1, potom 2,5 m široké T3 a nakoniec KT8 so vzdialenosťou otočných čapov 7,5 m. Ku zmene došlo s nástupom imperializmu - 14T a 15T sa museli naopak spraviť užšie, aby sa do profilu vošli.
Problémy s oblúkmi súviseli s prejazdovým profilom vozidiel KT8D5 a nemali nič spoločné s rozchodom koľajníc. Plánované hospodárstvo postavili tramvaj s ktorou sa dalo jazdiť iba rovno. To úzkych miest (najmä Prahy) absolútne nevhodnú. Prahu to stálo dlhé roky než odstránila obmedzenia kvôli KT8D5, neviem či ešte nejaké náhodou nemá.
Ked uz bola rec o elektrickach, tak otazka pre expertov:
Naozaj bolo take zlozite vyvinut 1000mm podvozky na KT8(A5) ked uz existovali 1435mm podvozky? Alebo to bola len a len lenivost?
Práveže 92 využíva dosť ľudí v úseku Patrónka/Lamač resp. opačne, nakoľko je to najrýchlejšie spojenie odkedy je to nešťastné zachádzanie 63 k Tescu. A apropo, ako fungujú Borry, tak je dosť využívaná aj na spojenie ŽST Lamač/Bory.
Tiež by ma to zaujímalo, ale to bude #nikdysatonerobilo príslovím. Cez vianočné obdobie si viem svoje, že S60 napr. vlani jazdil už tak neúmerne preplnený, že ľudia vo Vajnoroch smerom na HLST kašlali na to, a ostali na stanici a išli na MHD. V smere von z mesta sa stálo až po Galantu, tak som zvedavý na prvý týždeň nového roku, keď už každý chodí do práce a na skúšky ale stále je interval 2hod. Odvtedy totižto jazdí vlakom viacej ľudí. Ministerstvo vraj doteraz o probléme kapacity okrem smeru na DS nevedelo...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Joyki
Tiež by ma to zaujímalo, ale to bude #nikdysatonerobilo príslovím. Cez vianočné obdobie si viem svoje, že S60 napr. vlani jazdil už tak neúmerne preplnený, že ľudia vo Vajnoroch smerom na HLST kašlali na to, a ostali na stanici a išli na MHD. V smere von z mesta sa stálo až po Galantu, tak som zvedavý na prvý týždeň nového roku, keď už každý chodí do práce a na skúšky ale stále je interval 2hod. Odvtedy totižto jazdí vlakom viacej ľudí. Ministerstvo vraj doteraz o probléme kapacity okrem smeru na DS nevedelo...