Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: zlomok #218128:
http://bratislavayimby.blogspot.sk/2016/12/odhalene-revealed-eurovea-ii.html

"Ďalším zaujímavým prvkom je nová električková trať, ktorá by mala napájať zónu so Šafárikovym námestím, čo je podľa našich informácii reakcia na úspech prvej fázy električky do Petržalky a jej potenciálu priviesť množstvo ľudí do zóny."
Reply on: zlomok #218128:
Krasne vizualizacie od J&T, ktore sa ako vzdy vobec, ale vobec nebudu podobat na realitu ich projektov.
Reply on: Viko #218129:
Mne na 80 skor vadi ten poznamkovy bordel v CP. Trochu to straca prehladnost.
Reply on: Doprava.Dolava #218122:
Tak poprve, cintorinov aj kupalisk je v Bratislave habadej, takze taky ciel neurcuje konecnu nijakym sposobom. To tam potom rovno moze byt Konecna 1 a Konecna 2 a bude to rovnako zbytocne ako Cintorin a Kupalisko. Lepsie by bolo ked tak premenovat konecnu pri kupalisku do tvaru "Kúp. Matadorka" - je to oficialny nazov, pod tymto nazvom ho poznaju generacie kym Udernicku najde malokto, navyse sa to elegantne vojde velkym fontom na jeden riadok.

Po druhe, si aspon trocha slabozraky, aby si mohol hodnotit, ako sa taki ludia orientuju v MHD?
Mozem ti za seba povedat, ze vo vacsine pripadov nie je problem najst si nejaku pomocku. Vseobecne sa linky rozoznavaju farbou ci velkostou vozidla, kde sa da tak smerom odkial prichadzaju, ak mas dilemu typu 83/84 a vies kam obe idu (a nerozlisis ani tvar cisel gulate/hranate) tak poctom riadkov (a pri 83/93 som si dokonca pomahal tym, ze ci je spodny riadok kratsi alebo dlhy, ale pri silnejsich chybach zraku by to uz samozrejme neslo).
L80 su sice rozne spoje rovnakej linky, ale aj tu sa da podla riadkov velmi dobre orientovat - bud uvidis velke Kopcany, alebo dve male mazanice (a popravde, niekomu od cintorina pomoze aj spoj k Matadorke, nebude predsa hodinu cakat na zastavke). Takze sa mi zda, ze robis z komara somara.

A na zaver, neda mi nereagovat na 95. Neviem, kde ju zvyknes vidiet, ale prazdna v spicke nejazdi. Jedina anomalia nastane, ked sa jeden voz oneskori a druhy ho dobehne alebo ide kratko po nom. Vtedy je 10-15 ludi moznych, ale za beznych okolnosti nedosiahnutelny sen. Dokaz najdes, ked uvidis tie baliky migrovat medzi nastupistami Farskeho. Sice som este nesiel ako sardinka, ale na solo to zdaleka nie je.
Povedzme si, ze L95 je integralna sucast nosneho systemu, akurat docasne posadena na asfalt. Zvazka su vymetaky typu L99.
A po Eurova 2 budú jazdiť Konstaly? http://spravy.pravda.sk/fotogaleria/62385-vizualizacie-komplexu-eurovea-2/#11 Vyzerá to na jednokoľajnú trať, takže akýsi okruh, oddelený od zvyšku siete (bo 1435 mm konečne).
Reply on: Doprava.Dolava #218122:
"sa tlačiť v Buse už od Zochovej"
Už od Zochovej kam? Na Einsteinovu?

"Ako tak sledujem že L95 ide v špičke každé 4minúty a vozí 10-15 ludí."
No neviem, ja som vždy na Farského videl prestupovať minimálne 30 ľudí. Zvyčajne ich bolo viac, nakoľko všetkých 44 miest v autobuse obsadili.

"vozí cca 60-80ludí v 12m voze."
Maximálna kapacita sólo vozidla je podľa výrobcu 94 ľudí, pri plánovaní sa uvažuje s nižšou - 80 ľudí. Takže áno, 60-80 v 12m voze je v rámci štandardu.
Reply on: Mike #218114:
tak Bratislavu poznám ako vlastné topánky pomaly 😃 ... sebaovládanie som si vymakal pri rozhodovaní futbalu, takže tam tiež nie je problém 😃
Reply on: Doprava.Dolava #218122:
Až na taký detail, že vačsinou dňa chodí L80 poloprázdna. A kĺbak sa ako otočí na cintoríne v Petržalke?
Reply on: Ike #218121:
A ved su nejake standardy nie ? 21 a 80 funguju na rovnakom principe . 91+191 a 92+192 na rovnakom. 21 a 80 maju striedavo ciele pocas celeho tyzdna .Neratam zachadzky na cintorin ktore su vlastne len predlzene verzie z kupaliska. Kdezto 191 a 192 su len doplnkove linky so skratenou trasou a obmedzenou dobou prevadzky . Rovnako aj 33+133 len 133 ma dlhsiu trasu.
Reply on: Andy #218104:
Mne to fungovalo vzdy, a mam ju roky.
Reply on: Ike #218121:
Ano v tom s tebou súhlasím ale ten "vysokoskolak" bol uvedený ako priklad.

Starí ludia stým maju problem vylúštiť ktorý ide na Kupalisko a ktorý ide na Cintorín.

Stava sa že niektorí ludia pokročileho veku vidia zle aj ten transparent s cielom linky.

Napríklad "KOPCANY" sú velkým písmom ale už Kupalisko je na dva riadky s menšími písmenami a

detto aj Cintorín Petržalka je na dva riadky.

Pritom by stačilo vypísať na transparent "velkými" že CINTORíN alebo KUPALISKO bolo by to

jasnejšie viditelné.

A ku grafikonu,nie je vymyslený zle aj intervaly sú nastavené dobre ale kapacitne ranné a poobedné

spičky vozidla nestačia.Neviem či podla teba je "štandard" sa tlačiť v Buse už od Zochovej alebo sa

doň nezmestiť.

Okrem prazdnin by bolo užitočnejšie nasadiť Klbové vozidlá na L 80 a na L 95 12m vozy.

Ako tak sledujem že L95 ide v špičke každé 4minúty a vozí 10-15 ludí....

Kdež to L 80 ma interval 8 minút a vozí cca 60-80ludí v 12m voze.

Povedzme si že L80 kvazi "nosná" a L95 je iba zvážka ku električke.
Reply on: Petto #218120:
Tu ide opat o princip, ze raz mas dve rozne linky a raz mas jednu linku so znackami. Bolo by fajn to zjednotit alebo urobit nejake standardy.
Reply on: Doprava.Dolava #218108:
Prehanas . Asi mas na mysli poobednu spicku,ale na 80 som nevidel nikdy problem ked mam semtam cestu zo Zochovej smer Petrzalka . To musel fakt spoj predtym vynechat len. A ak fakt vysoskolak nepochopi piktogram v CP tak to sme na tom fakt zle ?
Reply on: Viko #218111:
Myslel som o tom že starý ľudia v tom majú zmätok ktorý spoj ide na ktorú konečnú.Nie každý má zrak v 70tke ako rys.Tie šípky a hviezdičky v CP je ťažko rozlúštiť.Bolo by dobré aspoň dajako rozdeliť CP keď už nie zvlášť čísla liniek.
Reply on: Valec #218115:
To som nevedel, ze to bolo az tak zle. Ale som rad ze sa s tym opatovne uvazuje, pri EP to dava vacsi zmysel.

Co sa nevycerpanej sumy, su dve moznosti: Bud to zakaznikovi umoznit vybrat, alebo proste stanovit ze to je nerefundovatelne (a je na zakaznikovi aby si dobil len prislusnu sumu). Ono aj v Rige ked neminies ten konkretny pocet ciest, tak mas prakticky ten isty problem 🙂
Reply on: Viko #218111:
Ono to vydrzi pomerne malo 🙂 Preto sa to pouziva prave v pripadoch kde sa ocakava kratke pouzivanie, napr. niekolkodnove listky v mestach kde uz bezne listky nepouzivaju.

Preto som to navrhoval ako turisticku "kartu" s EP, ktora by platila povedzme dva tyzdne. Na dlhodobe pouzivanie to je samozrejme nevyhodne.

Inak samozrejme sa pouziva tvrdy papier s niekolkymi vrstvami.
Reply on: ico8 #218097:
Banke žiaden zákon neprikazuje vydávať bratislavskú mestskú kartu. Rozhodol si sa o mestskú kartu zrušiť takže vyplakávanie, že banka akceptovala žiadosť o zrušenie nie je na mieste. Treba si zvykať na to , že zodpovednosť za vlastné skutky treba niesť. Za hlúposť sa bohužiaľ platí
Reply on: 810zssk #218110:
Zrušili sa preto, že ročne sa predalo tak päť prenosných PCL. So zavedením prenosných kariet sa ráta v budúcom roku.

Neviem ako v Dubline, ale v Rige (alebo tiež napr. Belehrade) si na papierovú kartu kúpiť konkrétny počet ciest, resp. určitý druh lístka (napr. denný), ale u nás si môžeš odpočítať sumu akú chceš. Čo potom s tou nevyčerpanou?
Reply on: Ehm #218113:
Pokiaľ máš dobré nervy, nemáš problém so skorým ranným vstávaním a poznáš Ba, tak to stojí zato aspoň skúsiť. Zaujímavé to je viac než dosť...?
Rozmýšľam nad tým, že sa zamestnám v DPB ako vodič... čo myslíte, oplatí sa? nejsom žiadny šotouš, ale tak príde mi to ako zaujímavé povolanie, rád jazdím a ako každý sníval o tom byť smetiarom tak ja vodičom autobusu...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.