Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: sergej123 #217951:
Tak sa vratme spat k teme.

Na jednej strane rozumiem tvojej snahe priniest iny uhol pohladu. Suhlasim s tym, ze ludia, ktori v podmienkach DPB su ochotni nas kvalitne vozit, si zasluzia uznanie. Nastavenie mnohych ludi nielen tu na fore vsak ovplyvnuje spravanie priemerneho vodica, ktore je nie celkom ruzove. Narocnost prace predsa nemoze byt ospravedlnenim pre zavadzanie neporiadkov v ziadnom smere, ci uz je to nastup do vozidla, alebo jednanie s cestujucimi (to sa vsak k mojmu poteseniu zlepsuje - v poslednom case som zazil viackrat velmi pekne podane oznamenie problemu na trase).

Celkovo, my Slovaci sa este mame v sluzbach co ucit. Uz len taka predavacka ta ma prva vitat v "jej" obchode a svojim prijemnym vystupovanim ti dat chut vyuzit ich sluzby znova, lebo nie je platena za nadutost. A to plati aj o vodicovi - svojim spravanim ma ukazovat, ze mu zalezi na uzivateloch "jeho" sluzby, aby sa im prijemne cestovalo.


A je tu este jeden bod - vozidlo ma isty pocet dveri kvoli istej rychlosti vymeny cestujucich. Takze ak jedny dvere uberies, na zastavke sa stoji dlhsie, cim sa zvacsia beztak zufale meskania.
Reply on: Viko #217949:
nechcel som ,aby to zaslo takto daleko
len som sa chcel zastat vodicov MHD,lebo mam taky pocit,akokeby každý hladal chybu celého systemu v nich
a naozaj klobuk dole před ich pracou
Pani dispečerka cez rozhlas na HLST žiada vodičov IGK, aby umožnili prejazd MHD. Nie, že by to nejak výrazne pomohlo, ale snaha sa cení... ?
Reply on: sergej123 #217944:
Mne to neda.
Cisla jasne vravia, ze ludia z mojho prikladu nie su ziadne prasce v zite z Lufthansy.

V krajine, kde priemerna mzda [2014] bola 3192€ (a samozrejme aj tomu primerane zivotne naklady), ma vodic TEC-u po desiatich rokoch bez vikendovych priplatkov a stravnych listkov 2360€ v hrubom, bruselsky STIB na tom neni o moc lepsie, De Lijn este horsie. Za velku zodpovednost vyrazny podpriemer, a ty ides hovorit daco o tych, co sa maju dobre... Este aj ich vlastni zamestnanci za okienkami maju viac - a aj tak sa ti vodici dokazu snazit o ustretove vystupovanie.
Ked sme vytvorili ludsku spolocnost zalozenu na raste, tak kazdeho jej clena znepokoji, ak mu niekto nuka stagnaciu alebo dokonca pokles. Nevravim, ze mame strajkovat na frankofonny sposob, ale je absurdne, aby natlak u nas nedokazal fungovat ani v odvetviach, kde je vyrazny nedostatok vhodnej pracovnej sily.

Mimochodom, ako si ty podporil svojich krajanov, ktori maju podpriemerne platy a dlhodobo nie su ticho? Bol si aspon na jednom z pocetnych protestov podporit sicky? Sestricky? Robotnikov z PPS Detva? Ucitelov?


-------------
(Rubber38: Neboj sa, adrenalin mi to nezvysilo. A prave bez povsimnutia ponechane zvasty boli dovodom, preco viacero ludi z mojho okolia rezignovalo na tuto diskusiu, takze neviem ci to je dobra cesta. Navyse, cokolvek chces presadzovat, potrebujes poznat poziciu protistrany.)
Reply on: Rubber38 #217946:
ale ty tym jednoduchym ludom nesiahas ani po paty, o zrucnosti a sikovnosti ani nehovorim

preco tych ludi urazas? poznam jadr.fyzika,alebo prof.co jazdia v MHD,mozno aj kvoli peniazom aj kvoli veku a nevie si najst pre seba adekvatnu pracu
nikdy nikoho nepocenuj
Reply on: 7ross7 #217945:
urcite nie,možno vduchu frfle,ale urcite ich otvori,jedine ze by mal nejaky vazny dovod
Prečo ho proste nenecháte na pokoji? Takýto jednoduchí ľudia nie sú ochotní prijať akýkoľvek protiargument, akurát si zvyšujete adrenalín v krvi a objem spamu v diskusii...
Reply on: sergej123 #217943:
To práve nemôže - teda nastupovať kde chce, keď si vodič zmyslí, že prvými dverami sa nenastupuje a jednoducho ich neotvorí. ?
Reply on: Viko #217941:
zapamataj si jednu věc,vzdy budu strajkovat ty ludia ,co sa maju dobře,aby sa mali este lepsie,vid Lufthansa,fran.let.dispeceri,atd
tu maju ludia 500 eur platy a budu ticho
Reply on: Ike #217938:
comu zas nerozumies?... mozes nastupovat kde chces,len ide oto aby si nestal vo vyhlade vodica,aj tak sa to neda,lebo kde nastupia baliky na 39,tak sa cestuje jak v Indii
Reply on: 810zssk #217940:
ty saso ,daj nejaky argument
Reply on: sergej123 #217934:
Skoda ze mudrujes bez kontextu. Ja som nikde o Bruseli nehovoril.

Moja skusenost je z mesta Mons, co je iny svet uplne odlisnym sposobom, nez by si cakal.
Zavretie bani prinieslo upadok celemu regionu Borinage a hoci neviem, kolko im platia, zrejme to nebude dosahovat lokalny standard, ked strajkuju takmer kazdy mesiac za lepsie podmienky,alebo aspon udrzanie sucasnych (a samozrejme sa nikdy do poslednej chvile nevie, do akej miery sa bude premavat). Na buspruhy sa spoliehat neda, lebo su len vo vnutornom meste a velkych vypadovkach, ku ktorym sa musis prepracovat cez uzke ulice starodavnych robotnickych radoviek. Samotna spolocnost TEC Hainaut takisto nie je idealny dopravca - az v roku 2015 vymenili ukazovanie papierovych preukazok za system "Prilozte kartu" nehovoriac o fixnych obdobiach PCL sposobujucich takmer kolaps jedinej predajne kazdy september, zastavky zanedbane, vozovy park ma takisto svoje muchy, hanebne nezvladaju spickove napory ci konstrukciu CP... Ale napriek tomu ich vodici dokazu prosit o vyhlad, ba dokonca vyhlasit do vozidla nech sa ludia posunu, ak vidia ze neni plne ale cez guce pri dverach nemozu dalsi pristupit.


(Brusel hodnotit nebudem, tam som nikdy top spicku v MHD nezazil - ale za to vo vlakoch ano, nechceli by ste).
Reply on: sergej123 #217939:
Netrep.
Reply on: Miro #217936:
to je komfort bohatych krajin,mas to aj kde to nepotrebujes
vo viedni to iste,poloprazdne klbaky
asi to bude tym metrom,to je zase uplne preplnene
Reply on: sergej123 #217930:
Nerozumiem, máš link na nejaký zákon, normu alebo ustanovenie v prepravnom poriadku, ktoré určuje cestujúcim, ktoré dvere môžu použiť a ktoré nie? Prípadne existuje nejaké ustanovenie, ktoré dáva náležite určenej osobe tieto kompetencie?
Reply on: sergej123 #217934:
Načo sú im v Bruseli klbáky, keď sa v nich nevezie viac než 30 ľudí?
Reply on: zakaznik #217933:
A mozno vdaka tomu vymyslia trolejbusove tykadla
Reply on: Viko #217932:
porovnavas dva odlisne svety,vodic v bruseli ma okolo 4000 eur,u nas možno 1000,bol som tam a nikdy som nevidel v klbaku viac jako 30 cestujucich,lebo isiel autobus každých 5 minut,buspruhy absolutne vsade,iny pristup vodica a aj cestujucich,uplne iny svet
ale samozrejme je to predovsetkym v ludoch,niekto moze zarabat aj 5000 eur a bude sa chovat jak hovado,lebo jednoducho nemá k tomu vztah a zaroven je to aj zacarovany kruh,je tu agresia zo strany cestujucich a ta sa prenasa aj na vodicov a zase naopak
a v Londyne to je tak,ze ak co len traja stoja vodic nebere dalších a oni to beru uplne v pohode,tu si predstav L39 na zochovej,myslim ze sme 100 rokov za opicami
Reply on: Ámos #217931:
Však fajn, nech sa posúvajú vedomosti. Ale tomuto chýba to základné - zlepšenie oproti súčasnému stavu.
Jediné zlepšenie v tomto prípade je, že sa na tom partnerstve s dodávateľom novej technológie niekto lepšie nabalí.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.