Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #217566:
A v Prahe v S-kovych vlakoch horné poschodie? V našich sa hore už aj stojí, mohli by rovno poslať 2 súpravy.
Reply on: Ike #217566:
Nie neberie...normalne si tam sadnes (ak vobec sadnes a nestojis aj tam na jednej nohe) a ides, nie je ani listok na 1.tr... ?
Reply on: Joyki #217380:
Stare, ale predsa:
Aj ja som minule videl, ako vodic presiel zastavkou (Špitálska) bez zastavenia. Bolo to za bieleho dna a bolo to pri vchode do socialnej poistovne, takze sa nemoze vyhovorit, ze zastavku nevidel. Na zastavke stalo 15-20 ludi...
Reply on: Dave177 #217563:
Takže brejlovec?

Inak tá 1. trieda sa vo vlakoch BA-DS-KN berie vážne? využíva sa to?
Reply on: 7ross7 #217561:
Tak pri príchode na zastávku môžeš mať istotu o takejto osobe len, ak sa jedná o osobu pod extrémnym vplyvom alkoholu. Je nereálne, aby sa vodič hotoval vyhodiť každého otrhaného, či igelitkami ovešaného človeka, to by preventívne kontroloval 10x na každom spoji. Zamedzovať prístup je naozaj zložité, druhá vec je už samozrejme potom tá reakcia, ak dojde o vykázanie obťažujúceho požiadať iný cestujúci
Reply on: Dave177 #217563:
K tomu ma napadá - akú dĺžku má najkratšie nástupište na tej trati, pojme tak dlhú súpravu? Alebo mám kapacitu CCA 500 vlkov chápať v kontexte, ako chápal kapacitu regiovlakov RegioJet doteraz, teda "koľko sa ich stojacich na jednej nohe do toho vagóna narve?"
RegioJet: "Do pár týždňov nasadíme namiesto havarovaných jednotiek na najvyťaženejší spoj z Dunajskej Stredy do Bratislavy veľkokapacitnú súpravu, zloženú z rušňa a niekoľkých klasických vozňov o celkovej kapacite cca 500 cestujúcich."
Reply on: 7ross7 #217561:
Ešte by som doplnil,že ich teoreticky môže vyhodiť alebo zabrániť im nastúpiť aj iný (spolu)cestujúci ? to,že sa viacerí vodiči tvária tak ako sa tvária jednoducho nezmeníš ? z vlastnej skúsenosti (z pohľadu cestujúceho) čo som na vlastné oči videl slušne požiadal,aby si vystúpil alebo som videl aj takého vodiča,ktorý sa bezďákom (ten mal na saláme keď ho vodič najskôr slušne poprosil) nepáral a zhúkol na neho,aby okamžite vypadol inak volá políciu...Tak sa milosť pán postavil a vyšuchtal sa von ? popritom samozrejme nezabudol vodiča počastovať "milými" slovami,ale išiel a to je podstatné ? je to skrátka o ľuďoch a v ich povahe,lebo aj keď ich vypudí niekto z vozidla nájdu sa takí "svätci",ktorí si ich budú ešte zastávať a ľutovať ich ?

A to si zober,že asociálov a iné živly môžeš vyhodiť z vozidla MHD,ale ja v robote môžem akurát tak nadávať na ten poondiaty svet,že takýto ľudia existujú a po takomto "grátis" prevoze môžem ísť jedine tak dezinfikovať a hrešiť jak pohan keď budem drhnúť celú sanitku ❗ sú dni v roku kedy sa mi niekto dogrcá,dokadí,dočúra,takže pomaly každý deň drhnem jak debil a sú mesiace kedy sa nič nestane ?
Reply on: piggee #217559:
Načo revízori? Z vozidla ich môže vyhodiť aj vodič. Bez ohľadu na to, či lístok majú alebo nemajú.

Môžu ich mať aj desať označených pokiaľ obťažujú cestujúcich zápachom, správaním, hlukom alebo inak tak môžu byť vylúčený z prepravy...

Na začiatok by stačilo, keby sa niektorí vodiči netvárili, že ich cestujúci ktorý ich na takéhoto cestujúceho upozorní otravuje.



Povedal by som, že by sa mal klásť oveľa väčší dôraz zo strany vodičov na „Do vozidla nemajú prístup“ z Prepravného poriadku, keďže dnes veľa vodičov maximálne tak postupuje podľa druhej časti daného článku, kde sa píše: „sa z prepravy môžu vylúčiť“ pričom v mnohých prípadoch môžu takéhoto cestujúceho vidieť už pri príchode na zastávku a zamedziť mu prístup do vozidla.
Reply on: S499.1023 #217558:
V zasade hej. Staci aby sa mu poslali nove nevyhodne ekonomicke podmienky, ze by ostal v strate. On ich nepodpise a tym padom mu mozu dat vypoved.
V kazdom pripade zivnostnik nema na to aby sa sudil so SN.
Reply on: MatejBA #217547:
Ano je to chyba DPB, lebo nemyslim, ze bezdomovci, fetaci a socky si kupuju listky. A kedy si naposledy videl revizora napr. v Pod. Biskupiciach alebo vo Vrakuni? 202 ich zaziva tak v oblasti Mlynske Nivy. Otazna by bola vymozitelnost pokut, ale mozno by stacilo ich pravidelne vyhadzovat z autobusu a mnoho by sa zmenilo.
Reply on: Ámos #217557:
No a pri tom CODO režime má živnostník / sro kedykoľvek vypovedateľnú zmluvu?
Reply on: S499.1023 #217556:
COCO je standardny model - company owned company operated. V strednej europe tak bezi iba chorvatska INA.

COCA je company owned company associated - najbeznejsi model u Shell, OMV a MOL a momentalne sa chysta prechod aj u SN. V zasade plati, ze tovar aj PHM su vlastnictvom SN. Zivnostnik (sro) ma len proviziu z predaja, ale stale zamestnava ludi a riesi reziu. Na to byde distavat mesacny pausal.

Sranda je, ze zisk MOL (COCA 350x v HU) a SN (CODO 200x SK) je cca rovnaky. Co jasne hovori v prospech CODO rezimu. Najlepsie sluzby aj najlepsie vyzerajuce CS zase mala chorvatska INA.

Este je DODO , dealer owned dealer operated. V sieti SN len jedna byvala agipka. Shell ma takych viacero, OMV tusim ziadnu. No a potom samozrejme mnozstvo whiteflagov.
Reply on: Ámos #217553:
A tie ďalšie?
Inak keby som fungoval v takomto modeli, tak by som sa staral o dobu platnosti franšízy a podmienky a dobu výpovede.
Reply on: zakaznik #217551:
Pravdu máš, sorry, to som prehliadol.
Reply on: Mike #217533:
Prerobil som zastávky v Lide na 2 ks.

Nahodil som aj alternatívu od Ekonomickej cez Bosákovu - má dĺžku 3,1km. Cez Lido je to navyše necelých 400 m. Čiže tá zachádzka je akceptovateľná a z časového hľadiska rovnocenná, ak nie rýchlejšia. Treba si uvedomiť, že cez Bosákovu by pribudli navyše 2 kríženia s Bosákovou. Taktiež zaústenie do hlavnej trate by bolo možné až v križovatke, čiže by nebol možný prestup na hrane na terajších nástupištiach Farského.

Čo sa týka pozemkov, mimo lokality Lida by trať viedla v rozhodujúcej miere po pozemkoch mesta. V Lide, pokiaľ bude rezervovaný koridor, tak trať by bola zrejme súčasťou verejných komunikácií, ktoré po vybudovaní obvykle developeri odovzdávajú do správy mesta.

Čo je podstatnejšie, tak investičné náklady na túto trať by neboli nijako nadštandardne vysoké: netreba budovať žiadne mosty ani náročné stavby. Trať by viedla po povrchu a s minimálnymi ovplyvnením existujúcich komunikácií. Pritom potenciál trate je z pohľadu dopytu po verejnej doprave viac ako slušný.
Reply on: S499.1023 #217514:
operacny model CODO - company owned dealer operated je rezim, v ktorom podnika SN pri predaji tovaru v maloobchode. Cele podnikatelske bremeno je na v drvivej vacsine zivnostnikovi (ruci celym majetkom), na zopar je sro , zvacsa kamarati mordoru. Tento zivnostnik zamestnava ludi (10-30), vlastni tovar okrem PHM, ktore su vo vlastnictve SN, ale dealer zaplati zabezpeku radovo medzi 15-30 tis. Eur. PHM dealer predava v mene SN. Z nepalivoveho tovaru platis % odvod slovnaftu vo vyske 8 - 33%, podla kategorie.

A teraz si predstav, ze mas pumpu 20 rokov, preplnujes plany, staras sa aj o to, o co by sa mal SN ako vlastnik budovy a pred volbami niekto pride a vezme ti ju, lebo trafika. A lebo mas tu atraktivnu na dialnici. A dostanu ju kamarati Zsolta Simona, lebo ten to bol vybavovat.
Reply on: Andy #217546:
Ano, v spicke sa to strati . . . ak sa vtedy vobec dostanes do vozidla . . .
Reply on: S499.1023 #217540:
Prokopa Veľkého je Horský park.
Reply on: MatejBA #217547:
1. Nikto netvrdil ze to je chyba DPB.
2. Nie je vobec relevantne koho je to chyba. Faktom je ze socky su proste nieco co MHD zneatraktivnuje a ziadneho vodica nebude zaujimat preco tam su. V jeho aute nie su a teda jeho auto ziskava (dalsiu) vyhodu. Je na DPB ako sa k tomuto postavi. Bud bude nariekat ze to nie je jeho vina, alebo sa zamysli nad tym co s tym moze robit.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.