Reply on: zakaznik #217517:
1) Ak by bolo Lido vybudované len z polovice tak, ako špekuluje tá urban. štúdia, tak by bolo jednak zaujímavým cieľom pre Petržalčanov, ale najmä pre celý zvyšok BA, podobne, ako je na tom dnes napr. Eurovea. Nehovoriac o tom, že táto oblasť má, oproti mnohým iným masívnym developerským projektom súčastnosti, naozaj vysoký potenciál na prilákanie miestnych/návštevníkov do MHD (a špeciálne v prípade potiahnutia elekričky do oblasti), a dokonca si to evidentne uvedomujú aj tvorcovia štúdie. Za mňa sympatický posun v myslení2) Oblasti Ovsištského nám. to dnes trvá na Šafko s MHD 15 a viac minút, dôležitá oblasť okolo Ekonomickej sa vezie do centra 15-20 minút cez Apollo. Všetko s prestupom. Myslím, že cesta príp. električkou cez Lido by nezabrala viac, ako 8-10 minút, v závislosti od rýchlosti prechodu oblasťou Lida, a to ešte atraktívnejšou formou dopravy (kapacitnou, vcelku presnou, a bez prestupu). Ja myslím, že tak, ako sa dnes vyťažujú spoje L84+L99 v úseku Ovsište - Farského, tak by chodila vyťažená aj 1 štandardná linka električky, i keď sa bavíme o vetve o +- 5 zastávkach.
juraj.k
https://www.google.com/maps/d/viewer?hl=en&hl=en&authuser=0&authuser=0&mid=1So18MZLFZe4BS-QXyKtDsjq1_LE
Vychádzal som z tohto materiálu, kde je zakreslená najmä tá časť v Lido.
https://www.archinfo.sk/app/cmsSiteBoxPhotoGalleryImage.php?disposition=i&cmsSiteBoxID=16462&width=800&ID=11231&fileName=Urbanisticka-studia-CMC.png
Cez Dolnozemskú úrovňovo - bez preferencie, spolu so signálom voľno z Gettingovej. Samozrejme, muselo by sa to preveriť z pohľadu inžinierských sietí atď. Vyústenie na hlavnú petržalskú trať nájazdom v priestore medzi estakádami z východnej strany.