Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #216647:
Toho by som sa nebál, odhliadnuc od toho, že ide o psychologický argument.
Keď sa v 2005-om menilo kompletne linkovanie v Petržalke, tak sa to podarilo presadiť a jediné infraštruktúrne zlepšenie bol most Apollo. Teraz sa bude dať argumentovať podobne tak, ako keď sa otvára metro pod heslom "všetci povinne na metro" (u nás električka).
Reply on: Vladimír #216645:
Jediné, čo by z toho vzniklo, že by sa po dobudovaní električky ľudia dožadovali ponechania a-95 v trase Antolská - Šafko, v 90% trasy súbežnej s električkou.
Reply on: Vladimír #216645:
Po predlžení električiek na koniec Petržalky budem mať 1 prestup, čo je úplne v poriadku. Vďačne na ňu prestúpim, už aby tu bola. Aj kým L95 chodila na Šafko som mal jeden prestup. Iba teraz mam 2 prestupy. Pýtam sa prečo? To nehovorím o iných dôvodoch, ako je podpora ekologickej dopravy a pod.
Reply on: kri #216644:
Súčasná L95 bola od začiatku zavedená ako dočasná náhrada za električku. Električka má naprojektovaný svoj koridor a na Betliarsku nikdy nepovedie, to je každému jasné. Odkloniť každý druhý druhý spoj L95 na Antolskú/Vozovňu Petržalka by síce momentálne vyznelo pekne, no po predĺžení električky na koniec Petržalky by toto spojenie aj tak zaniklo. Načo teda učiť ľudí na niečo, o čom od začiatku vieme, že je dočasné.

Nehovoriac o prevádzkových problémoch (nepravidelnostiach), ak by pri tak frekventovanej linke prichádzalo každé druhé vozidlo z inej východiskovej zastávky, z dvoch nerovnako zaťažených ramien.
V L95 vidím iný problém a síce, že to všetky jej spoje končia na Vysehradskej, pritom veľa ľudí býva ďalej na sídlisku Lúky 7,8. Prečo nemohli každý druhý spoj L95 presmerovať na Antolskú alebo do Vozovne?
Treba si uvedomiť, že po zavedení električiek do Petržalky sa z L95 stalo len približovadlo k električke.
To mám akože z jedného približovadla (L99) prestúpiť na druhé približovadlo (L95) a potom víťazoslávne prestúpiť na Farského na L3 (L1 mi je v podstate nanič)?

Tá teória DPB o postupnom skracovaní L95 a jej nahradzovaní električkou je hlúposť. Načo je na Vyšehradskú 4 minútový interval? Ani umiestnenie zastávok nesedí s budúcimi zastávkami električky.
To malo zmysel, keď 95-ka chodila na Šafko.

Zo skúseností môžem povedať, že na Lúčanke vystúpi celý bus L95 a na Vyšehradskú sa vezie 2 a pol človeka. Ostatní čakajú na prípoj (L99 alebo L98) alebo idú pešo pomerne dlhú vzdialenosť. Počas čakania na ne niekedy prídu ďalšie dve 95-ky, lebo linka L98 smerom do Petr. je mimoriadne nespoľahlivá.

Proste návoz na petržalskú električku treba zlepšiť. Napríklad ani z Panónskej sa nedá dostať na električku.
Reply on: omg123 #216642:
Cca 8-9km (google maps) - cize v podstate si denne usetril 201 (pocet sucasnych spojov L95) x 8 km = 1608 kilometrov denne 🙂

A urcite niekto zbehlejsi vo vypocte cien za vzkm ti povie, kolko eur to denne (A rocne) robi 🙂 (ked som to ratal ja, tak som niekde urobil chybu, lebo mi to vychadzalo cez 1.5 miliona eur, co je volovina)
Reply on: S499.1023 #216641:
To by musel byt poriadne drahy listok.O kolko km sa vlastne skratila trasa 95ky? Kolko busov sa tymto uvolnilo? Predpokladam ze interval sa na 95 neskracoval, cize mne to vychadza tak ze tam staci menej busov/mozu sa presunut na ine linky.Dnes ako vidim tam jazdi 12 vozidiel a iba SOR NB18. Capacity jazdia uz iba na 68 a 98?
Reply on: 810zssk #216639:
Nech v nej neplatí električenka a platí výhradne jednotlivé cestovné na komerčnej báze. Nakoniec, môže niekto v trase ex-95 skúsiť maršrutku, či sa chytí.
Reply on: Valec #216637:
Z tohto pohľadu je vlastne dobre, že nenechali na Šafku nejakú provizórnu otoč. Ja niektorých do istej miery chápem, ak jazdili 95 len na Šafko a nepokračovali MHD ďalej, tak majú prestup navyše. Ale nedá sa nič robiť, ja ak idem do mesta, tiež musím ísť bus / metro, prípadne ďalšie metro alebo električka a na konci zase bus ale nekričím, že dokiaľ sem jazdila električka (zrušená ešte predtým, než som sa prisťahoval), tak boli priame spoje do mesta.
Reply on: omg123 #216638:
Vsak ako kedysi v nocakoch.. Nech ju predlzia, ale za usek Farskeho - centrum nech je priplatok ?
Reply on: Ibiza #216634:
Aj si zaplatia ti Tatari zvysene naklady kvoli kilometrom trasy navyse? Takymto by som dal elektricenku minimalne za 60 € mesačne.
Reply on: Ibiza #216634:
Mňa len zaujíma, kam na Šafko by mala L95 jazdiť.
Reply on: Viko #216635:
zvyknú si ... ako si zvykli pred rokmi ľudia z Ovsišťa, keď im zobrali priamu L88/ex.28/
Reply on: Ibiza #216634:
Ja tym ludom nerozumiem. Minule som si uvedomil, ze napriek prestupu navyse priniesla elektricka omnoho lepsiu dostupnost centra. Uvediem priklad - uz netreba pri ceste do mesta spekulovat, ci je lepsie ist hore na zochovu/hodzovo, na Kollarko alebo 95 dolu na nabrezie, kalkulovat s casom pesej dochadzky apod., pretoze elektricka vojde priamo do centra - a minimalne pre Haje to vychadza bez nejakej casovej straty.
Bola spustená petícia za opätovné predĺženie 95ky na Šafko.
Reply on: Ámos #216632:
Nemohli aj toto dat 11.9? A uplne zrusit MHD v ten den.
Reply on: TeBeCe #216630:
Ved taka situacia je aj v sucasnosti, a tiez napokon nejako preukazu totoznost.?
Reply on: kecho #216620:
Ak by som si zabudol elektricenku, takmer urcite je v prdeli aj OP ?
Reply on: zakaznik #216625:
Architekti je taka zvlastna kasta ludi. Ziju v oblakoch a nie su to vseobecne prave najpraktickejsi ludia.

Moj osobny nazor, ze DPB a vobec doprava ako taka by boli riesene ako posledne. Akurat by sa furt pokukovalo na tych 60 mega, ktore DPB dostava, ze kolko osobnych podmienok by sa dalo z toho postavit.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.