Len všeobecne, keď zabudnem električenku - DPB predsa má moje údaje a vie zo svojej databázy, že ju síce mám kúpenú, ale nemal som ju pri sebe, keď som sa nepreukázal. Nemôže byť predsa veľký technický problém, aby revízor pri kontrole porovnal OP s údajmi v DPB a rovno zinkasoval v hotovosti "pokutu" 5 eur, ak si priznám chybu, resp. aby vystavil "pokutový blok" na 5 eur, keď sa mi chce trepať sa na oil street. Či je problém v tom, že "nikdy sa to tak nerobilo"?
Na prelome júna a júla tohto roku, na 90% koncom júna.
Kontrolór riadne pozeral na naše SMS lístky, keď boli oba mobily pripojené ultrakrátkymi 5cm káblikmi k nie práve najmenšej power banke 10400mAh (aj rozmerovo) ?
Jedná sa o to, že revízor cestujúcemu vystaví pokutu alebo niečo, na základe čoho príde cestujúcemu asi poštou. O preskúmanie oprávnenosti pokuty (alebo ako to nazvať) možno požiadať len prepravcu, pravdepodobne odporom alebo námietkou. Ideálne je vybaviť to osobne, lebo všade plynú nejaké lehoty, ktoré keď cestujúci prešvihne, už si ťažko pomôže.
Pozri si aj http://www.dpb.sk/pre-cestujucich/kontrola/
Ja tak občas chodievam aj na štátne úrady, keď potrebujú dodať informáciu, ktorú mi sami pred časom poskytli... ?
Tiež mi to príde nelogické, ale ak niekto pozná lepší spôsob, som samé uško ?
Kedy to bolo? Nocne razie na nocakoch byvali celkom bezne v case ked este existoval nocny priplatok (tam sa na N31 dalo cez vikend rozdat 70 pokut na jednom spoji ?), ale odvtedy som nocnu kontrolu nezazil a doteraz o nej ani nepocul.
Cestujúci vystúpi z vozidla spolu s revízorom. Ak si revízor začne vonku zapaľovať cigaretu, cestujúci by ho mal slušne upozorniť, aby tak nerobil, nakoľko o pár sekúnd budú utekať... ?
Podľa mňa na mieste spíšu protokol o neschopnosti preukázania sa platným cestovným lístkom. Následne sa cestujúci pri prejednávaní údajnej čiernej jazdy v sídle prepravcu preukáže dokladom o zakúpení ePCL, čo si prepravca náležite overí. Na základe predloženého dôkazu bude pokuta anulovaná.
Popri prejednávaní možno padne sťažnosť na správanie sa revízora (ale snáď bude slušný).
1. Podmienky vystavenia duplikátu PCL IDS BK v prípade jeho poškodenia, straty alebo krádeže, storno a návratky PCL IDS BK sú upravené v Prepravnom poriadku Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji, vydanom Integrovanou dopravnou spoločnosťou, a.s."
?
Hmm keďže ePCL je možné kupovať vždy s platnosťou od nasledujúceho dňa, ale synchronizácia dát prebieha v noci (810zssk tu písal, že okolo 00:30 h) tak keď niekto využije napr. N21 s odchodom o 00:00 h z Hlavnej stanice, tak v prípade kontroly revízorovom čo sa stane?
Umožnime napríklad kúpu jednorazového lístka čipovou kartou a dajme naňho zľavu 10%. To by mohlo značné množstvo cestujúcich odlákať od predplatných cestovných lístkov. ?
Mohli by sme tak dosiahnuť že tí, čo využívajú MHD na cestu do/z práce, by v MHD nezavadzali aspoň cez víkend a večer. ?
Ad 1:
V MHD tak môžeš spraviť do minúty od kúpenia lístka pre seba (cez voľbu INFO), a stanici do 5 minút a v PAD u vodiča (tuším kedykoľvek počas platnosti lístka).
810zssk
Cize by to znizilo administrativnu zataz ako pre revizora, tak pre Olejkarsku, tak pre cestujuceho. Win-win-win.