Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
4. september, stale nemam v Konte IDS BK zobrazeny ani jeden danovy doklad k eCL DPB. Pritom moj najstarsi eCL ma v tejto chvili 82 hodin..
Reply on: 810zssk #216598:
vlastne asi ano ?
Reply on: mbendzi #216597:
Nepouzival si danu emailovu adresu v minulosti pri plneni nejakej inej karty, napr. kupe ePCL?
ale nejake muchy este su ? :

Daňový doklad si môžete vytlačiť po prihlásení na webovej stránke eshop.dopravnakarta.sk/DPB pomocou vašej e–mailovej adresy a hesla, ktoré ste obdržali pri prvom plnení karty.

problem je ze pri prvom plneni karty som nic neobdrzal ?
pred 1.9. nechodili ani potvrdzujuce emaily (ani dosial nedosli), teraz uz ano:

Platba vo výške 5,00 EUR bola pripísaná na účet DPB, a.s. dňa 4.9.2016 11:00. Vaša objednávka bude aktivovaná od 4.9.2016 19:00 po priložení dopravnej karty ku čítačke kariet vo vozidle, automatu, resp. na predpredajných miestach DPB, a.s.

aspon uz daju vediet... mile...
Reply on: 810zssk #216594:
tak tomu s ITICom nerozumiem... ach... sklamanie... naco dalsie a dalsie karty ?
Reply on: mbendzala #216593:
1. Vies kupit listok pre spolucestujuceho. Musis ale volbu "zakupit pre spolucestujuceho" zvolit ihned po kupe CL. Blbe je ze dodatocne to uz nejde (dalsia nedomyslena vec..).

2. Neda.
2 otazky o eCL (ano som lenivy to hladat)
- da sa kupit 2 listky sucasne, pre niekoho dalsieho na 1 kartu?
- ITIC karta ma cip totozny s ISIC kartou, da sa aj ta pouzit, po aktivacii? bez aktivacie nie, to som uz vyskusal, len ze ci je zbytocne sa o to vobec snazit...
Reply on: Peon #216590:
"Či so zaintegrovaním rýchlikov by bol problém kvôli limitom na bezplatnú prepravu, že aj tak sú už dosť plné?" - práve preto by ten Vršatec nemal zastavovať v Pezinku. Ja ani neviem, načo tam zastavuje... asi lebo len kopírujú z roka na rok grafikon, ako tomu je už desiatky rokov. Voľakedy aj jeden posilový R zo Štúrova zastavoval v Senci, ale potom to zrušili. Ani teraz nezastavuje posilový RR Žitava či Skalka. Aj ten Vršatec je len internátsky posilový vlak, a je full plný, zastavovaním v Pezinku raz do týždňa je fakt zbytočnosťou.

Jedine by bolo vhodné ich zaintegrovať na úseku Vinohrady - Hlavná stanica, aspoň by sa nepokutovalo v tých vlakoch jedna radosť, čo veľmi radi robia tí vlakvedúci. Lebo spoľahnúť sa na Os a REX napr. s PCL je nič moc s tými "super" intervalmi regionálnych vlakov.
Reply on: Peon #216590:
R by sa dal využiť aj na trase Nové Mesto - Hl. stanica. Ráno idú Poľana a Zemplín z Hlavnej st. na Nové Mesto a večer naopak.
Čo myslíte, bol by dobrý nápad umožniť cestovať v IDS BK aj rýchlikmi (R)? Veď v IDS JMK sú zahrnuté - aj keď tam sa nimi dá niekam aj reálne dostať...

Tu by ich bolo možné využiť v úseku "Hlavná stanica - ŽST Vinohrady" a späť. V nedeľu a cez sviatky som podvečer našiel regionálny rýchlik (RR) Vršatec, ktorému by sa mohli potešiť cestujúci z Pezinka do Bratislavy. Má rovnakú jazdnú dobu na Hlavnú stanicu a zastavuje na rovnakých staniciach ako za ním nasledujúci REx Zobor. Často sú rýchliky aj regionálne expresy zostavené aj z rovnakých vozňov, takže o nejakom nadštandarde R oproti REx sa nedá hovoriť...

Či so zaintegrovaním rýchlikov by bol problém kvôli limitom na bezplatnú prepravu, že aj tak sú už dosť plné? Samozrejme chválim prekategorizovanie prievidzských R na REx-y a aj ďalších na trati 120.

Jazdia na území IDS BK ešte nejaké reálne využiteľné R alebo RR - napr. z Bratislavy do Malaciek, Pezinka či Senca? Ja som už ďalšie nenašiel.
Neuer Rekord: 715.000 Öffi-Jahreskarten im Umlauf
http://goo.gl/vcJCTC
...medzičasom v Bratislave sa naopak hľadajú spôsoby, ako cestujúcich od predplatných lístkov odradiť.
Skúšali ste už niekto reálne v autobuse Slovak Lines u vodiča kúpu sieťového 180-minútového alebo 24-hodinového CL z kreditu EP? Zaujíma ma prípad keď cestujúci nastupuje v Bratislave a má PCL pre zóny 100+101. Nie je ten PCL problém, teda dokáže aj tak sieťový CL strojček vydať?

Škoda, že tomu 180-minútovému sieťovému CL sa nepredlžuje časová platnosť o zakúpené zóny tak ako pri CL na počet zón (pri nástupe v zóne 100 by to bolo 100+100+101). ? Ja navrhujem v takomto prípade platnosť CL klasicky na +30 minút, takže 210 minút (3 a pol hodiny). ? Čo si o tom myslíte?
Reply on: zavinacsk #216584:
V prvom rade samozrejme pre transakciu su a vzdy budu rozhodujuce udaje v cipe karty, pripadne databaze internetoveho predaja. Ziadne online overovanie by nebolo pouzite.

A teraz k synchronizacii: Data medzi predajcami a zuctovacim strediskom sa synchronizuju raz denne. Co je podla mna zbytocne malo. Otazka je ako presne prebieha synchronizacia dat v ramci dopravcu - Slovak Lines kedysi uvadzal ze dobitie EP cez net sa prejavi do 8 hodin, cize voz si stahoval data minimalne tak casto (predpokladam ze tam je aj nejaka rezerva). Co neznamena ze v rovnakom intervale aj data posielal, aktualizacia zostatku v eshope trvala vzdy podstatne dlhsie.

Osobne by sa mi pozdaval taky model, ze by vozy, automaty, predajne miesta a stanicne oznacovace komunikovali priamo so zuctovacim strediskom a v podstatne lepsiom intervale (samozrejme to neznamena ze by sa nemohli realizovat prenosy voz-dopravca, to by si uz kazdy dopravca riesil vo vlastnej rezii podla toho co chce). Moja skusenost z Londyna je ze vsetko nabehlo do hodiny (aj z busov), ta hodina by podla mna bola akceptovatelna aj tu.

Ono to IT riesenie BID kartoveho systemu je dost nestastne...
Ahojte, skusal som dnes ECL, nabil som cez net DPB este 1.9.
Pri prilozeni k oznacovacu v elektricke (forcity) zostalo svietit len "prebieha zapisovanie listka na kartu" alebo nieco take, ale svietilo to tam vyse minuty, az ma to prestalo bavit. Hned ako som kartu dal prec, zobraizlo sa "chyba pri zapise na kartu".
Skusal som aj funkciu INFO, opat "nacitavam udaje z karty" alebo nieco take, opat som cakal vyse minutu a nic.
Skusane v dvoch roznych oznacovacoch. Pre haluz som skusil INFO s uplne inou kartou (nedopravnou, bezkontaktna karta pre vstup do jedneho z biznis centier...) aj tu sa to snazilo nacitat vyse minuty a nic...

Neviete, ci toto suvisi s tym problematickym nakupov cez DPB alebo je toto nieco ine?
Reply on: Peon #216583:
Základom je zistiť, akým spôsobom je uchovávaná a prenášaná informácia o zostávajúcom kredite. Predpokladám, že okrem servera IDSBK je nejaká informácia o kredite aj na karte (keďže je to typ Mifare). Táto informácia by tam mala byť preto, aby bolo možné zakúpiť si lístok bez nutnosti nonstop online overovania stavu kreditu, nakoľko by to pooooooriadne zdržovalo každú transakciu, a zároveň, aby bolo možné zakúpiť si lístok aj pri výpadku spojenia so serverom alebo pri offline termináli (áno, som optimista a podobne fungujú aj "bezkontaktné" platby platobnými kartami).

Ďalšia vec - ako často je synchronizovaná informácia o čerpaní a dopĺňaní kreditu medzi prepravcami, t.j. použitý terminál vo vozidle vs prepravca vs IDSBK vs prepravca vs terminály vo vozidlách? Akým spôsobom a ako často je synchronizovaná informácia z a do označovačov (terminálov)?
Tiež prepokladám, že karta si načítava informácie z terminálov a zároveň si uchováva detailnú informáciu o poslednej transakcii (napr. aktuálny lístok).

Aspoň čiastočná odpoveď na položenú otázku - niektoré synchronizácie je možné robiť v rozumných časových intervaloch, niektoré by bolo možné robiť aj okamžite (online). Závisí to od konkrétneho systému a jeho súčastí, tiež od objemov prenášaných dát. Tiež ide o to nepreťažiť systém - samotný alebo prenosovú časť.

Naše systémy (mimo dopravy) sú synchronizované podľa odkonzultovaných požiadaviek klientov. Väčšina z nich každých 60 minút odosiela z klientskych systémov transakcie na server a o niekoľko minút neskôr si k sebe klientske systémy sťahujú aktuálne dáta zo servera - opozdenie je tam kvôli tomu, aby server dovtedy "stihol" zozbierať dáta od všetkých klientov, t.j. klienti si sťahujú až aktuálne dáta.
Reply on: Peon #216576:
Ľudia IT znalí, je šanca, že by https://konto.idsbk.sk mohlo niekedy začať zobrazovať informácie o stave kreditu a transakciách online (v reálnom čase)? Teraz v čase existencie eCL bez papierových potvrdeniek by to určite bolo užitočné. ? Dnes tam vidím ako poslednú transakciu navýšenie kreditu o 1 € (v novom automate na ŽST Nové Mesto) čo bolo ešte 1. 9. 2016 a tomu aj zodpovedá tam uvedený stav kreditu, ktorý je neaktuálny.

Možno to nie je presné porovnanie (po technickej stránke), ale na predplatenej karte EASY mám kredit vždy online, a to nielen po vyvolaní sieťového kódu *111# keď sa mi zobrazí na displeji smartfónu, ale aj na www.telekom.sk a v ich mobilnej aplikácii. Navyše po každej spoplatnenej akcii mi príde flash SMS s uvedením ceny posledného hovoru / SMS / dátového prenosu a zostávajúca výška kreditu. Aj pri SMS lístku

Podobne aj banky zobrazujú stav na účte online. Pri platbe kartou / výbere z bankomatu je uskutočnená transakcia obvykle 2 dni v blokovaniach ako nezaúčtovaná, ale je viditeľná v internet bankingu a zahrnutá do disponobilného zostatku. Pri prevode na účet v inej banke sa mi čiastka okamžite odúčtuje z disponobilného zostatku. Akurát, že peniaze sú na ceste a príjemca ich dostane obvykle až v nasledujúci pracovný deň. Pri prevode v rámci jednej banky je to celé online [minimálne v internetových bankách].

Online je takisto aj konto pre Kreditový lístok na komerčné linky dopravcu RegioJet. Ako je to pri Kreditnom konte ZSSK? ❓ Online je napr. aj eshop Wiener Linien, ktorý dokonca umožňuje navýšenie kreditu aj cez PayPal.
Reply on: 810zssk #216579:
Ďakujem ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.