Reply on: Peon #216583:
Základom je zistiť, akým spôsobom je uchovávaná a prenášaná informácia o zostávajúcom kredite. Predpokladám, že okrem servera IDSBK je nejaká informácia o kredite aj na karte (keďže je to typ Mifare). Táto informácia by tam mala byť preto, aby bolo možné zakúpiť si lístok bez nutnosti nonstop online overovania stavu kreditu, nakoľko by to pooooooriadne zdržovalo každú transakciu, a zároveň, aby bolo možné zakúpiť si lístok aj pri výpadku spojenia so serverom alebo pri offline termináli (áno, som optimista a podobne fungujú aj "bezkontaktné" platby platobnými kartami).Ďalšia vec - ako často je synchronizovaná informácia o čerpaní a dopĺňaní kreditu medzi prepravcami, t.j. použitý terminál vo vozidle vs prepravca vs IDSBK vs prepravca vs terminály vo vozidlách? Akým spôsobom a ako často je synchronizovaná informácia z a do označovačov (terminálov)?
Tiež prepokladám, že karta si načítava informácie z terminálov a zároveň si uchováva detailnú informáciu o poslednej transakcii (napr. aktuálny lístok).
Aspoň čiastočná odpoveď na položenú otázku - niektoré synchronizácie je možné robiť v rozumných časových intervaloch, niektoré by bolo možné robiť aj okamžite (online). Závisí to od konkrétneho systému a jeho súčastí, tiež od objemov prenášaných dát. Tiež ide o to nepreťažiť systém - samotný alebo prenosovú časť.
Naše systémy (mimo dopravy) sú synchronizované podľa odkonzultovaných požiadaviek klientov. Väčšina z nich každých 60 minút odosiela z klientskych systémov transakcie na server a o niekoľko minút neskôr si k sebe klientske systémy sťahujú aktuálne dáta zo servera - opozdenie je tam kvôli tomu, aby server dovtedy "stihol" zozbierať dáta od všetkých klientov, t.j. klienti si sťahujú až aktuálne dáta.
zakaznik
http://mobil.derstandard.at/2000034622153/Wiener-Linien-Abfahrtsmonitor-mit-Raspberry-Pi-gebastelt