Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Peon #216583:
Základom je zistiť, akým spôsobom je uchovávaná a prenášaná informácia o zostávajúcom kredite. Predpokladám, že okrem servera IDSBK je nejaká informácia o kredite aj na karte (keďže je to typ Mifare). Táto informácia by tam mala byť preto, aby bolo možné zakúpiť si lístok bez nutnosti nonstop online overovania stavu kreditu, nakoľko by to pooooooriadne zdržovalo každú transakciu, a zároveň, aby bolo možné zakúpiť si lístok aj pri výpadku spojenia so serverom alebo pri offline termináli (áno, som optimista a podobne fungujú aj "bezkontaktné" platby platobnými kartami).

Ďalšia vec - ako často je synchronizovaná informácia o čerpaní a dopĺňaní kreditu medzi prepravcami, t.j. použitý terminál vo vozidle vs prepravca vs IDSBK vs prepravca vs terminály vo vozidlách? Akým spôsobom a ako často je synchronizovaná informácia z a do označovačov (terminálov)?
Tiež prepokladám, že karta si načítava informácie z terminálov a zároveň si uchováva detailnú informáciu o poslednej transakcii (napr. aktuálny lístok).

Aspoň čiastočná odpoveď na položenú otázku - niektoré synchronizácie je možné robiť v rozumných časových intervaloch, niektoré by bolo možné robiť aj okamžite (online). Závisí to od konkrétneho systému a jeho súčastí, tiež od objemov prenášaných dát. Tiež ide o to nepreťažiť systém - samotný alebo prenosovú časť.

Naše systémy (mimo dopravy) sú synchronizované podľa odkonzultovaných požiadaviek klientov. Väčšina z nich každých 60 minút odosiela z klientskych systémov transakcie na server a o niekoľko minút neskôr si k sebe klientske systémy sťahujú aktuálne dáta zo servera - opozdenie je tam kvôli tomu, aby server dovtedy "stihol" zozbierať dáta od všetkých klientov, t.j. klienti si sťahujú až aktuálne dáta.
Reply on: Peon #216576:
Ľudia IT znalí, je šanca, že by https://konto.idsbk.sk mohlo niekedy začať zobrazovať informácie o stave kreditu a transakciách online (v reálnom čase)? Teraz v čase existencie eCL bez papierových potvrdeniek by to určite bolo užitočné. ? Dnes tam vidím ako poslednú transakciu navýšenie kreditu o 1 € (v novom automate na ŽST Nové Mesto) čo bolo ešte 1. 9. 2016 a tomu aj zodpovedá tam uvedený stav kreditu, ktorý je neaktuálny.

Možno to nie je presné porovnanie (po technickej stránke), ale na predplatenej karte EASY mám kredit vždy online, a to nielen po vyvolaní sieťového kódu *111# keď sa mi zobrazí na displeji smartfónu, ale aj na www.telekom.sk a v ich mobilnej aplikácii. Navyše po každej spoplatnenej akcii mi príde flash SMS s uvedením ceny posledného hovoru / SMS / dátového prenosu a zostávajúca výška kreditu. Aj pri SMS lístku

Podobne aj banky zobrazujú stav na účte online. Pri platbe kartou / výbere z bankomatu je uskutočnená transakcia obvykle 2 dni v blokovaniach ako nezaúčtovaná, ale je viditeľná v internet bankingu a zahrnutá do disponobilného zostatku. Pri prevode na účet v inej banke sa mi čiastka okamžite odúčtuje z disponobilného zostatku. Akurát, že peniaze sú na ceste a príjemca ich dostane obvykle až v nasledujúci pracovný deň. Pri prevode v rámci jednej banky je to celé online [minimálne v internetových bankách].

Online je takisto aj konto pre Kreditový lístok na komerčné linky dopravcu RegioJet. Ako je to pri Kreditnom konte ZSSK? ❓ Online je napr. aj eshop Wiener Linien, ktorý dokonca umožňuje navýšenie kreditu aj cez PayPal.
Reply on: 810zssk #216579:
Ďakujem ?
Reply on: mbendzi #216580:
Super, takze uz to zacina ist. Dik za info!
Reply on: 810zssk #216572:
v trolejbuse
Reply on: zavinacsk #216577:
1. 65-75%.
2. Najma internetove dobijanie kreditu v DPB.
3. Oplati.
4. Ano.
5. Kym sa rozkmotria, ale nie je dovod predpokladat ze sa rozkmotria (skor ako v 2022).
6. Samozrejme ano.
Reply on: mrkvakj #216575:
Normalne by mal prebehnut vzdy pri prilozeni karty k oznacovacu, automatu, alebo predajnemu zariadeniu. U DPB to ale nefunguje. Na staniciach (oznacovace/automaty BID), aj v Slovak Lines to zapisuje bez problemu.
Pár otázočok na tých, ktorí už používajú elektronické peňaženky na cestovanie v BA...
1. Kupovanie lístkov vo vozidlách MHD funguje k dnešnému dňu asi do akej miery?
2. Aké sú ešte problémy?
3. Oplatí sa už na to prejsť alebo mám zatiaľ radšej nosiť mince do automatov?
4. Je správna info, že v predajni DPB pod Hodžkom fotia na kartičky a vystavujú ich na počkanie?
5. Ak by som si kúpil kartu u SL (vraj je u nich lacnejšia), bude ju DPB akceptovať stále alebo len kým sa rozkmotria? 🙂
6. Dá sa na kartu SL nahrať PCL pre 100+101?
Vriaca vďaka za odpovede. ?
Reply on: Peon #216568:
A aj multifunkčný označovač na ŽST Lamač mi predal eCL napriek tomu, že mám PCL pre 100+101 a predal mi aj druhý v čase platnosti prvého čím mi skrátil časovú platnosť (toho prvého).
Reply on: 810zssk #216574:
Ďík za odpoveď. Ako prebieha ten zápis do karty?
Reply on: mrkvakj #216573:
Nie. Prave to plnenie karty je jedna konzistentne problematicka vec ? V zasade plati ze v DPB neprebieha zapis na kartu. U ostatnych dopravcov to je v pohode.

Cize kym toto vyriesia, mas dve moznosti:
- plnenie na predajnom mieste, resp. v automate
- plnenie na nete a nasledne zapis do karty napr. na zeleznicnej stanici
Kedže eCL je taký chaotické, tak sa radšej spýtam, funguje nabíjanie kreditu na kartu cez internet bez problémov?
Reply on: mbendzi #216571:
Tu transakciu ti zapisalo v oznacovaci vo voze, ci niekde inde?
elektronicky listok:
Zostatok na karte k 28.10.2013 15:59: 5,00 EUR
zaujimave ?
ale uz len casove nezrovnalosti, uz islo kupit listok v trolejbuse na 3. den ?
Reply on: Peon #216569:
Ano.
Reply on: Peon #216568:
Ach, keby tak v autobusoch Slovak Lines bola v Bratislave umožnená kúpa eCL aj pre tých čo majú PCL pre zóny 100+101... Ak by sa vodičovi nemusela hlásiť výstupná zastávka, a teda by ani nemusel tlačiť lístok, tak cestovanie by sa urýchlilo. Cestujúci by si iba rýchlo "pípol" lístok podľa času platnosti. Škoda, že 90-minútový tam nie je v ponuke.

To vážne kúpa eCL v autobuse Slovak Lines (iba pre zóny 100+101) vyzerá v praxi tak, že cestujúci musí potom aj tak nahlásiť vodičovi kam cestuje, priložiť kartu a ten mu vydá registračnú potvrdenku [podobne ako pri cestovaní na PCL alebo na papierový CL vopred označený v inom vozidle]?
Reply on: Peon #216536:
MULTIFUNKČNÉ AUTOMATY A OZNAČOVAČE (2. 9. 2016)

Predstavte si, v multifunkčnom označovači na ŽST Vinohrady sa mi dnes podarilo kúpiť na moju BČK 15-minútový eCL napriek tomu, že tam mám PCL pre zóny 100+101! ? Čakal som chybové hlásenie (tak ako včera na Hlavnej stanici), ale ono mi to zrazu strhlo kredit a zapísalo lístok do čipu.

Overil som si to tam aj na multifunkčnom automate. Ten zobrazuje pri eCL "Pásmo nástupu: 100" aj keď v IDS BK máme zóny. Označovač tam zobrazuje správne "Zo zóny: 100". Btw, aj tento automat umožňuje navýšenie EP už od 1 €. ?

Ďalšie prekvapenie som tam zažil pri druhom multifunkčnom označovači. V 13. minúte platnosti eCL som tam bez problémov kúpil ďalší 15-minútový eCL. Vôbec ma ten označovač neupozornil, že tam ešte mám platný eCL, takže automaticky ma obral o 2 minúty platnosti. Prvý eCL mi totiž končil 17:09 h a druhý bol od 17:07 h do 17:22 h. Nejde mi o tých zopár desiatok centov: Pre moju milovanú verejnú dopravu to rád spravím aj nabudúce. ❤

Potom som cestoval električkou kde sa mi (rovnako ako v autobuse MHD) eCL nepodarilo kúpiť. Označovače správne zobrazili "Na karte je platný predplatný cestovný lístok. Cestovný lístok nie je možné zakúpiť". V električkách som videl niektoré označovače s príliš slabým podsvietením displeja a niektoré nedokázali moju BČK načítať.

Všimol som si tiež, že tie staršie prístroje na zobrazenie platnosti PCL (skúšal som v predajniach DPB na ASMN aj ŽST Vinohrady) ani dnes nedokážu zobraziť kredit na mojej BČK zo Slovak Lines. Na BČK z DPB to dokážu?

Zaujal ma aj označovač v autobuse Slovak Lines. Kúpu eCL som nestihol skúsiť, info o BČK mi zobrazil správne. Pamätám si, že do 31. 8. 2016 zobrazoval na displeji súčasnú a nasledujúce zastávky. Dnes najskôr zobrazoval ponuku eCL a možnosť "Info o karte", ale mimo Bratislavy začal zobrazovať súčasnú a nasledujúce zastávky. A to dokonca v krajšom užívateľskom rozhraní kde nechýba ani logo IDS BK. ?

Príjemne ma tiež prekvapilo bezproblémové navýšenie kreditu na elektronickú peňaženku v predajni DPB na ASMN. Úspešne som zaplatil bezkontaktne platobnou kartou. Dokonca majú aj bezkontaktné platby nastavené ako online, takže vidím to v internet bankingu ako blokovanie / nezaúčtovanú transakciu. Na dverách však majú logo VUB, ktoré tá banka už niekoľko rokov nepoužíva...

Ešte doplním, že som požiadal o navýšenie kreditu o 2 €. Predavačke hneď vedela, že najmenej sa dá o 3 €. Skúsil som ju presvedčiť, aby to skúsila o 2 €, ale povedala, že jej to zobrazuje najmenej o 3 €. Takže môj pokus zlyhal. ?

PS 1: Prečo sú pri batožinovom / zľavnenom eCL za 0,32 € nakreslené postavičky dospelý + dieťa? To môže niekoho voviesť do omylu, že na jeden lístok môžu cestovať až 2 osoby. ?

PS 2: To odkedy je zatvorená celá lávka (nadchod pre peších) pri ASMN? Takto musia všetci chodiť cez prechod pre chodcov (bez semaforov).
Reply on: Valec #216565:
Hej, už som si chvíľu myslel, že nadobro už sa celý EMtest premenoval, ale keď som zistil, že emtest.biz bol (po dlhej dobe) upgradnutý do novej podoby, pochopil som, že sa premenoval iba distribútor. ?
Reply on: Peon #216544:
A ak sa ti pokazia topánky, budeš to riešiť priamo s vedením výrobnej fabriky v Číne?

Nie, vždy všetko riešiš s tým, kto ti službu / tovar predal. Ako to má ten zmanažované, to teba ako zákazníka nemusí vôbec trápiť (a to myslím v dobrom).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.