Ako kde. Niekde je to pokles dopravy vždy, niekde naopak nárast (turistické výletné centrá, chaty a chalupy...) A niekde si ešte nevšimli, že existujú prázdniny a že Zákonník práce pozná termín dovolenka na zotavenie... ?
Nielen vo Francúzsku a USA. Aj na Slovensku a to daná obec na železnici "leží".
(V skutočnosti neleží obec na železnici, tam leží len veľmi malá časť obce, cca 10 - 15 % obyvateľstva. Potom tam leží obrovský extravilán katastra, pre blbých chotár a až potom vlastná, nie malá obec - kedysi mala štatút mesta). A takto vyzerá grafikon "náväznej" autobusovej dopravy:
Neviem ako tam u vás ale tu u nás v mestskej a prímestskej doprave pozorujem razantný pokles výkonov v individuálnej doprave aj pri víkende, predĺženom o jeden deň.
Praveze v USA mali dobru verejnu dopravu. Ale to sa nepacilo automobilkam, tak pekne zlikvidovali verejnu dopravu aby si navysili zisky. A teraz zase opacny trend, ak sa kupuju tak mensie auta a aj do verejnej dopravy idu peniaze. https://en.wikipedia.org/wiki/General_Motors_streetcar_conspiracy
Neporovnávaš ale správanie mestského a regionálneho cestujúceho cez prázdniny. Ja, ako človek "postihnutý" dopravnou situáciou spôsobenou najmä prímestskými motoristami registrujem na cestách aj jesenné alebo polročné prázdniny.
Tým samozrejme netvrdím, že CP má na prázdniny adekvátne zníženie objemu výkonov voči dopytu.
Traduje sa, že Belfi bol za ministrom dopravy (možno sú k tomu aj nejaké články) a dohodol (potvrdil), že za € fondy sa nakúpi 120 nových tbusov pre DPB.
Ten jav co popisujes sa na cestach vacsinou tyka len dlhsich prazdnin, napr. jesenne to v zasade negeneruju. Preto sme uz aj tu viac krat diskutovali ci by nebolo vhodne aby boli prazdninove CP v MHD redukovane menej a na letne a zimne prazdniny sa vyhlasovali uplne ine, viac redukovane CP. Napokon, DPB uz v minulosti musel pristupit aj k tomu ze na niektorych linkach prazdninovy CP cez prazdniny neplatil, prave preto ze na "kratke" prazdniny nie je dimenzovany.
Akékoľvek pár dní trvajúce prázdniny relevantným spôsobom vidíš aj na cestách, takže o tom to nie je - keď sú prázdniny, väčšinou si aj rodičia berú dovolenku a intenzita dopravy (prímestskej) klesá. Práve tie chrípkové prázdniny ale ukazujú, že aj keď globálny pokles dopravy nie je, tak v autobusovej doprave je pokles úplne zásadný. No ale musíme si asi prejsť tým, čím ostatní. Boli časy aj v Nemecku (a trebárs vo Francúzsku či USA trvajú dodnes), keď obce, neležiace na železnici, okrem školských autobusov žiadnu inú verejnú dopravu nemali.
Myslel som to tak ze ked ti AKEKOLVEK par dni trvajuce prazdniny rozhodia pocet cestujucich relevantnym sposobom, tak to naznacuje kto tvori tvoju primarnu klientelu.
Staci si porovnat CP SL pre skolsky rok vs. pre prazdniny. Ten pokles vykonov je brutalny, prave preto ze dlhodobou likvidaciou regionalnej dopravy z nej spravili socialnu sluzbu pre tych co nemaju auto - a najvacsia skupina co nema auto su studenti SS (lebo tam je bez auta 100%).
Skôr, že ponukou dopravy a cenami dokážu osloviť len tých, ktorých cestovanie je pri vyhlásení chrípkových prázdnin najviac ovplyvnené - žiaci a študenti. ?
zakaznik