Traduje sa, že Belfi bol za ministrom dopravy (možno sú k tomu aj nejaké články) a dohodol (potvrdil), že za € fondy sa nakúpi 120 nových tbusov pre DPB.
Ten jav co popisujes sa na cestach vacsinou tyka len dlhsich prazdnin, napr. jesenne to v zasade negeneruju. Preto sme uz aj tu viac krat diskutovali ci by nebolo vhodne aby boli prazdninove CP v MHD redukovane menej a na letne a zimne prazdniny sa vyhlasovali uplne ine, viac redukovane CP. Napokon, DPB uz v minulosti musel pristupit aj k tomu ze na niektorych linkach prazdninovy CP cez prazdniny neplatil, prave preto ze na "kratke" prazdniny nie je dimenzovany.
Akékoľvek pár dní trvajúce prázdniny relevantným spôsobom vidíš aj na cestách, takže o tom to nie je - keď sú prázdniny, väčšinou si aj rodičia berú dovolenku a intenzita dopravy (prímestskej) klesá. Práve tie chrípkové prázdniny ale ukazujú, že aj keď globálny pokles dopravy nie je, tak v autobusovej doprave je pokles úplne zásadný. No ale musíme si asi prejsť tým, čím ostatní. Boli časy aj v Nemecku (a trebárs vo Francúzsku či USA trvajú dodnes), keď obce, neležiace na železnici, okrem školských autobusov žiadnu inú verejnú dopravu nemali.
Myslel som to tak ze ked ti AKEKOLVEK par dni trvajuce prazdniny rozhodia pocet cestujucich relevantnym sposobom, tak to naznacuje kto tvori tvoju primarnu klientelu.
Staci si porovnat CP SL pre skolsky rok vs. pre prazdniny. Ten pokles vykonov je brutalny, prave preto ze dlhodobou likvidaciou regionalnej dopravy z nej spravili socialnu sluzbu pre tych co nemaju auto - a najvacsia skupina co nema auto su studenti SS (lebo tam je bez auta 100%).
Skôr, že ponukou dopravy a cenami dokážu osloviť len tých, ktorých cestovanie je pri vyhlásení chrípkových prázdnin najviac ovplyvnené - žiaci a študenti. ?
V tejto súvislosti najväčšia drzosť bola, keď za "krízového manažéra" Belfiho* (Ámos, 2011) namiesto zrušenia nabytočných pracovných miest zrušili niektoré záložáky. Totálny výsmech daňovým poplatníkom.
Myslím, že ak by sa nadbytočnej pracovnej sile dalo na výber medzi výpoveďou a rekvalifikáciou na pozíciu vodič, tak aj tá menšina, čo by súhlasila, by vyriešila momentálne nedostatky. ?
Nezabudni, že DPB je mestský podnik, takže odkladisko rôznych príbuzných a známych, na manažérskych pozíciách určených na tunelovanie podniku, na nižších zasa inde nezamestnateľných.
To ze im dokazu chripkove prazdniny spravit relevantny pokles poctu cestujucich len potvrdzuju ze prevadzkuju socku ktoru nepouziva nikto kto nemusi. Kto moze, uteka od nich pri prvej prilezitosti do auta.
"Uplynulý rok hodnotíme celkovo pozitívne. Podarilo sa nielen dosiahnuť, ale aj prekročiť plánované výsledky, ... Medziročne sme prepravili o 3 % menej osôb, čo je mierne viac ako je dlhodobý trend.
K horšiemu výsledku prispeli chrípkové prázdniny na školách začiatkom roka, iné rozloženie prázdnin
a niektorých sviatkov počas roka motivujúce k dlhším dovolenkám, a tiež „vlaky zadarmo“ resp.
prideľovanie vyššej frekvencie vlakov na jestvujúcich tratiach."
Čistý Slovak Lines - každoročný pokles prepravených cestujúcich o 3 % (takže od zavedenia IDS BK v roku 2013 podiel prepravených poklesol približne o 7 až 8 %, a to čoraz zrýchlujúcim tempom), ale nadávajú na vlaky zadarmo, na chrípkové prázdniny (wtf?) a iné rozloženie prázdnin (tak tie hádam dve predlžené víkendy sa určite odrazia v objeme prepravy), no a vlaky sa ani moc nepridávali v roku 2014 v okolí Bratislavy. ... Ale hodnotia to celkom pozitívne. ?
A kraj zas vypustí do smečka potešenie, že tržby narástli o 1 % a aj podiel prepravených cestujúcich o 1 %... áno, lenže to sa dialo v rámci mesta v MHD, čo nemá v správe, a doprava v regióne čoraz rýchlejšie upadá.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ámos