Predpis D 1/1 nie je pre vzťah DPB - cestujúci záväzný. Pre cestujúceho je závzný bod A 11.11 PP: "Preprava bicyklov v spojoch električiek, trolejbusov a autobusov liniek číslo 20 až
212 je možná v pracovných dňoch v čase od 09:00 do 13:00 a v čase od 18:00 do
06:00, počas sobôt, nedieľ a sviatkov bez časového obmedzenia."
Podľa bodu A 11.3.: "Prepravovať bicykel vo vozidle je možné len na mieste určenom na jeho
prepravu."
Z toho vyplýva, že cestujúci má právo prepravovať bicykel v každom električkovom vlaku v pracovných dňoch v čase od 09:00 do 13:00 a v čase od 18:00 do 06:00 a počas sobôt, nedieľ a sviatkov bez časového obmedzenia na mieste na to určenom.
Ak existujú električkové vozidlá, v ktorých bicykel nie je možné prepravovať, tak potom treba:
a) zmeniť PP,
b) zabezpečiť v pracovných dňoch v čase od 09:00 do 13:00 a v čase od 18:00 do
06:00, počas sobôt, nedieľ a sviatkov premávku električiek, ktoré túto prepravu umožňujú.
4. Bicykel je možné do vlaku nakladať a z vlaku vykladať len cez dvere na to určené a označené príslušným piktogramom.
5. Vo vlaku je možné prepravovať bicykel len na mieste určenom na jeho prepravu označenom príslušným piktogramom.
Z coho v praxi vyplyva, ze sa tam bicykle prepravovat nemozu, ale je to vseobecne tolerovane ak to podmienky dovoluju.
Odpoveď z infocentra DPB k preprave bicyklov v obojsmerných nízkopodlažných električkách:
"Dobrý deň,
oficiálne nie je vyhradený priestor v nízko podlažných električkách na prepravu bicyklov. So súhlasom vodiča môže cestujúci prepravovať bicykel, pokiaľ to dovoľujú prepravné podmienky a nástup je prednými dverami za vodičom kde je vyhradený priestor pre detské kočíky a invalidný vozík v smere jazdy+ príslušný piktogram.
Príjemný deň želá Infocentrum."
Hmm tak podľa tohto spravil chybu vodič električky keď ho posielal dozadu s bicyklom... Možno to však myslel dobre, že aby bol priestor aj keď nastúpi niekto s kočíkom alebo invalidným vozíkom, lebo tí môžu byť iba vpredu bližšie k vodičovi.
V posledných dňoch som išiel iba jednosmernou nízkopodlažnou električkou. Vpredu som videl nálepku kočíka a invalidného vozíka, ale obrázok bicykla som na žiadnych dverách nevidel.
No a ako je to s tým priestorom pre kočíky a invalidné vozíky v obojsmerných električkách? Je teda na oboch koncoch vozidla, aby tieto skupiny cestujúcich mohli nastúpiť vždy dopredu?
Tak som to ja nepochopil, pretože citujem Paja "vykopírovanie jednej karty na druhú bola aspoň čiastočná komplikácia pre "šikovných" a okrem toho môj predpoklad je, že keď sa bude robiť oficiálna náhrada (napr. za stratený), tak dostane nového aztéka a starý sa zablokuje, nie že by sa robila totožná kópia.
Z kontextu vyplyva ze sa hovorilo o oficialnych duplikatoch. Keby islo o falsovane kopie, tak by predsa bolo jedno ci ide o prenosny/neprenosny Maxi Klasik - ked uz si niekto robi vlastnu kopiu, je najmensi problem pozmenit fotku. Navyse, pri nelegalnych kopiach sa nic nemeni oproti doterajsiemu stavu - ak ma niekto kapacitu na to aby robil fejkove listky, mohol si kludne aj doteraz kazdy mesiac vytlacit docasny Maxi Klasik.
Pre Ámosa s jeho víziami o autonómne jazdiacich autobusoch citát z článku o Mercedes-Benz Future Bus: "...který by měl být schopný se VE VĚTŠINĚ situací obejít bez řidiče. Vše je ale stále navrženo pro přítomnost šoférů, kterým tak rozhodně ještě nehrozí vymizení jejich povolání".
Nenapadlo ti ze ten povodny preukaz bude zablokovany, t.j. po nacitani aztec kodu ho POP vyhodnoti ako neplatny? Presne tak ako doteraz pri cipovej karte.
Inak suhlasim ze Maxi Klasik by sa optimalne mal vydavat ako normalne vytlacena plastova necipova karta (vid napr. Osterreichcard). Ale napriek tomu som rad ze ZSSK sa konecne zbavuje uchylky s cipovymi kartami. Aspon niekto. Skoda ze cely IDS BK staviame na cipovych kartach...
"Spoločnosť RegioJet na medzinárodnej autobusovej linke medzi Bratislavou a Viedňou za šesť mesiacov jej fungovania, od polovice novembra minulého roka, prepravila takmer 160-tisíc cestujúcich. Majiteľ súkromného dopravcu Radim Jančura tvrdí, že linka sa ujala. „Je pre nás strategická, nakoľko spája medzinárodné letisko vo Schwechate so zvyškom siete žltých liniek RegioJet na Slovensku. Zároveň je ukážkou fungovania zdravej konkurencie,“ informoval. „Vôbec po prvýkrát sme sa na Slovensku stretli s férovou súťažou, kde si dopravcovia navzájom nehádžu polená pod nohy, ale bojujú o zákazníka kvalitou, cenou a každý sa snaží priniesť cestujúcim najlepšie služby,“ dodal šéf RegioJetu. Spoločnosť v súvislosti s príchodom letnej sezóny očakáva zvýšený záujem cestujúcich o využívanie linky."
Čo si myslíte o tejto linke? Ja som rád, že vznikla. Vďaka nej zlacnelo cestovné do Viedne a zvýšila sa kvalita pre cestujúcich. Škoda, že vlaky na tej trase nezlacneli.
Snažil sa už niekto riešiť neskutočnú hlučnosť (vlnkatosť) trate na Radlinského, najmä od Imricha Karvaša po Kollárko, alebo mám písať na magistrát? ? Ten rámus sa už nedá počúvať.
Ako v poriadku, papierové preukazy na zľavy na ZSSK, v hodnote pár desiatok eur - môže byť, ale toto: http://www.vlaky.net/upload/online/diskusia/795060-1.jpg je už trochu silná káva podľa mňa, hlavne vytlačené na termopieri a zaliate v materiáli podporujúcom vyblednutie.
To bude otázka skôr na pokladníkov ZSSK, za akých podmienok /napr. technických problémov/ môžu ten istý doklad vytlačiť opakovane. Pri doklade ktorý nie je viazaný na konkrétnu osobu môže byť takáto opakovaná tlač mimoriadne zaujímavá.
Pajo